AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Må en da belage seg på at hvis de har voksne barn så må eksen være en del av partners familie resten av livet? Anonymkode: 42419...ea8
Teflonhjernen Skrevet 13. september 2022 #2 Skrevet 13. september 2022 Nei, det syntes jeg ikke. Skiller man seg, så skiller man seg også fra familien. Er det små barn i bildet så må en jo være mer fleksibel, men er barna voksne så syntes jeg ikke at eks er en del av familien lenger. Spesielt ikke om det kommer en ny partner, da blir den nye partneren familie.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Skrevet 13. september 2022 Det spørs hva du mener med en del av familien? Dere vil jo alltid møte eksen hans f eks i de voksne barnas større feiringer som bryllup, runde bursdager o.l., og så kommer det kanskje barnebarn - da er det dåp, barnebursdager, julefeiringer og konfirmasjoner. Hvis du tenker at du aldri vil møte eksen hans, tror jeg du må finne en mann uten barm. Det er noe herk når mor og far aldri kan delta sammen fordi ny partner er sjalu. Anonymkode: 13878...f09
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det spørs hva du mener med en del av familien? Dere vil jo alltid møte eksen hans f eks i de voksne barnas større feiringer som bryllup, runde bursdager o.l., og så kommer det kanskje barnebarn - da er det dåp, barnebursdager, julefeiringer og konfirmasjoner. Hvis du tenker at du aldri vil møte eksen hans, tror jeg du må finne en mann uten barm. Det er noe herk når mor og far aldri kan delta sammen fordi ny partner er sjalu. Anonymkode: 13878...f09 Tenker ikke på egne barn, da må en jo selvfølgelig treffes. Tenker med på familie selskaper med f.eks hans familie, må da eksen delta der? Er det vanlig da barna er voksne? Anonymkode: 42419...ea8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Ikke voksne nei. Jeg er selv skilt og min nye mann og jeg har ingen kontakt med eksens familie. Regner med vi ser de i datteren sin konfirmasjon om 5 år om de lever. (besteforeldre) Anonymkode: a1a4c...304
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 I utgangspunktet, nei. Du vil mest sannsynlig treffe eksen ved større markeringer, som f.eks. når barna gifter seg eller har dåp. Utover det er det ikke vanlig at man deltar i selskaper med sine eks-svigerforeldre. Men dette løser jo folk på ulike måter. Det vil avhenge veldig av hva slags relasjon de har. Min mann var gift før og han har ikke truffet eksens familie siden skilsmissen, ei hun hans. Skal sies at de kommer fra veldig ulik familiebakgrunn, og de båndene var nok ikke kjempesterke i utgangspunktet. Min mann har barn i skolealder, men jeg har fortsatt aldri truffet hans eks, til tross for at vi nå har vært sammen fem år, er forlovet og venter barn. Hun vil ikke vite noe om hans nye liv eller treffe meg. Jeg mistenker at hun også kommer til å legge til rette for at de store anledningene for barna vil gjøres atskilt. Det har også noe å si om mannen har hatt noen seriøse forhold mellom skilsmissen og deg. Har han det, blir mye lettere. Dersom hun skulle ha en reaksjon på at han går videre med livet, har hun allerede hatt den. Hans familie er også vant med det. Anonymkode: 901aa...b76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå