AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Jeg har noen spørsmål rundt dette som jeg syns er vanskelig å få svar på. Har ikke noen nær relasjon til barn med diabetes, lurer bare på det på et mer jobbrelatert grunnlag. Mange barn med diabetes har en insulinpumpe tilkoblet så man slipper å stikke seg med nåler i fingern og måle blodsukkeret hele tiden. Men jeg lurer litt på hvordan den fungerer. Jeg har skjønt at pumpa viser blodsukkeret og at den piper når det er høyt og lavt. Vet også at man legger inn karbohydratene når man skal spise. Men er det slik at pumpa automatisk injiserer passe mengde insulin etter hva man legger inn av karbohydrater? Og er det noen begrensninger på hva og hvor mye man kan spise i løpet av et måltid? Er det noe annet essensielt man bør vite? Anonymkode: 1b8c4...a69
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 https://www.diabetes.no/diabetes-type-1/barn-med-diabetes/ Kanskje du finner noen svar her! Anonymkode: f6926...5a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå