Gå til innhold

Kake på skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å ta med kaker på skolen?

Anonymkode: e0f73...c5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men du kan gjerne utdype litt.

At ungene har med seg vafler i nistepakka av og til, enten pga rester eller at det er grove nistevafler, er f.eks ikke helt uvanlig, selv om noen regner vafler som kake. 

Anonymkode: 68ada...72c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men du kan gjerne utdype litt.

At ungene har med seg vafler i nistepakka av og til, enten pga rester eller at det er grove nistevafler, er f.eks ikke helt uvanlig, selv om noen regner vafler som kake. 

Anonymkode: 68ada...72c

Jeg mener felles kake til alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette minner meg om en morsom historie da jeg gikk på ungdomsskolen for haugevis av år siden. Vi hadde den reglen på skolen at elever som kom forsent til timen/på skolen fikk parade. Det vil si at de måtte møte en time tidligere neste dag.

Men i 9 klasse (Det som nå er 10 klasse) fant klasseforstanderen ut at de som kom forsent kunne velge å bake kake til hele klassen i stedenfor å få parade. For å si det slik det ble en del kakespising det skoleåret. Forøvrig endte klasseforstanderen vår og opp med å bake kake en gang, hun kom forsent og syntes ikke hun kunne være dårlgere enn elevene.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

hvorfor skal de ta med kake da? 

er det spesielle omstendigheter, som for eksempel bursdag eller noe?    

Anonymkode: 3d62d...cf7

Skrevet

Det hender. Et barn har bursdag og har med kake/muffins til alle. Eller overivrige foreldre sender med kake fordi læreren har bursdag. Har et barn med cøliaki, og det var like leit hver gang. Det hendte oftest på SFO, tror lærerne ba om at det skulle "serveres" der. Så... de fleste aldri, men det skjer et par/tre/fire ganger i året pr klasse på barneskolen. Oftere på ungdomsskolen faktisk, for jentene digger å bake og de trenger ingen annen grunn, og reglene der er ikke så strenge og uttalte der ang matpakker og spising. 

Anonymkode: efcde...ac6

Skrevet

På ungdomsskolen hadde vi lav terskel for å ta med kake. Nok at vi skulle se på film.

Skrevet

Her har de hatt med kake på rundgang på fredager.  Slutten av barneskolen og på ungdomsskolen.  

Skrevet

Klasseforstander bør dele inn stykker etter elevenes helse. En syltynn gutt har bare godt av et solid stykke, mens overvektige kan nøye seg med en liten smaksprøve.

Anonymkode: 54f36...339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...