AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Dere hadde vært sammen en stund og hadde det bra sammen med et helt vanlig a4 liv uten barn men en ting fra fortiden ble holdt skjult...til du fikk vite det en gang i tilfeldig veikontroll hvordan hadde du reagert? Slått opp eller tenkt at fortid er fortid? En sak for oppbevaring av noen andres narkotika ikke brukt selv og rører ikke narkotika eller alkohol nå lenger. Anonymkode: 8a67a...794
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Det kommer jo an på saken. Din sak ville jeg latt passere. Men kanskje lest domsavsigelsen? Hørt om noen som fikk vite litt om partners tidligere dom, og etterhvert fant ut at det dreide seg om en overgrepsdom… Anonymkode: 4457c...5bf 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer jo an på saken. Din sak ville jeg latt passere. Men kanskje lest domsavsigelsen? Hørt om noen som fikk vite litt om partners tidligere dom, og etterhvert fant ut at det dreide seg om en overgrepsdom… Anonymkode: 4457c...5bf Hadde det vært noe sånt hadde det hvertfall blitt brudd men dreier seg ikke om fengselsstraff bare fotlenke Anonymkode: 8a67a...794
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #4 Skrevet 14. september 2022 Noen fler som vil komme med innspill? Anonymkode: 8a67a...794
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #5 Skrevet 14. september 2022 AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 19.14): Dere hadde vært sammen en stund og hadde det bra sammen med et helt vanlig a4 liv uten barn men en ting fra fortiden ble holdt skjult...til du fikk vite det en gang i tilfeldig veikontroll hvordan hadde du reagert? Slått opp eller tenkt at fortid er fortid? En sak for oppbevaring av noen andres narkotika ikke brukt selv og rører ikke narkotika eller alkohol nå lenger. Anonymkode: 8a67a...794 Se an saken. Se an hvordan han er nå. Avventer lenge med barn. Vet ikke om jeg hadde trodd historien om oppbevaring for andre, uansett visste han jo at det var ulovlig. Så lenge det ikke omhandler vold av noe slag så hadde jeg vel sett forbi det. Spesielt om han er drømmemannen nå og har vært det i flere år. Anonymkode: 9a163...6a1
MissIndependent45 Skrevet 14. september 2022 #6 Skrevet 14. september 2022 Det hadde jeg ikke tenkt så mye på siden han ikke lenger er i det miljøet. Alle kan gjøre feil. Hadde det derimot vært dom for overgrep, voldtekt, vold mot partner så hadde jeg gått på sekundet. Jeg tror egentlig jeg ville vært litt såra og tenkt litt over hvorfor han ikke stoler nok på meg til å fortelle noe slikt, men det er min personlige mening. 4
Blåjojo Skrevet 14. september 2022 #7 Skrevet 14. september 2022 La fortid være fortid. Så lenge han ikke har noen slike tendenser nå, så ville jeg latt det være Alle har en fortid og vi kan ikke alltid holde det imot dem.
Million Skrevet 14. september 2022 #8 Skrevet 14. september 2022 Det kommer helt an på hva straffesaken dreide seg om. Overgrep og særlig mot mindreårige hadde vært totalt no-no. Egentlig en hel del ulovlige greier jeg ikke hadde taklet at partneren hadde gjort... Jeg skyr narkotika som pesten for eksempel, og en som hadde drevet mye med sånt hadde jeg ikke fikset. Det er noe med det at man tidligere har gitt faen i lover og regler. Hva slags menneske er det? Kan de gjøre det igjen? Når som helst? 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 Spørs på hva han er straffedømt for, hadde blitt hvis han hadde kjørt for fort den ene gangen som nybakt sjåfør. Er det derimot snakk om alvorlige ting, som voldtekt, drap etc så hadde jeg gått på sekundet. Anonymkode: 89565...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #10 Skrevet 14. september 2022 Samboeren min hadde sittet inne for uaktsomt drap før jeg traff han. Han fortalte det selv da vi bare hadde truffet hverandre noen ganger. Det er ikke noe problem for meg. Alle kan gjøre dumme valg som kan få store konsekvenser om man er uheldig. Ting som narkotika, vold, overgrep etc hadde derimot ikke vært akseptabelt for min del. Anonymkode: 60b08...474
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #11 Skrevet 14. september 2022 Hadde ikke hatt så store problemer med det, annet enn at han ikke hadde fortalt meg det. Anonymkode: d8230...db7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #12 Skrevet 14. september 2022 Vold og overgrep er helt uakseptabelt her, ville aldri godtatt noe slikt. Så det kommer jo an på hva slags dom det er. Anonymkode: 994c6...4dc
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #13 Skrevet 14. september 2022 "Fortid er fortid", sa hun som hadde ligget rundt i ungdommen. Anonymkode: 12660...f08 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #14 Skrevet 14. september 2022 For noe så uskyldig som oppbevaring av (andres) rusmidler? Ville ikke foretatt meg noen ting, ville ikke ha endret syn på ham i det hele tatt. Hadde det derimot vært en dom om voldtekt eller annen grov vold måtte jeg ha alvorlig gått i tenkeboksen og sett nøyere på omstendighetene. Om det var overgrep mot barn ville forholdet vært over med én gang. Anonymkode: c333f...772
Gjest fransine Skrevet 14. september 2022 #15 Skrevet 14. september 2022 Tenker at når man får seg kjæreste / samboer så er det opp til dem å selv velge hvilke deler av tidligere liv dem ønsker å fortelle om. Så lenge ikke dette påvirker livet hans (og ditt) nå, så ser jeg ingen grunn til at du skal lage en sak ut av dette. Jeg hadde nok derimot vært litt ekstra på vakt med tanke på et evt tilbakefall...
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #16 Skrevet 14. september 2022 Jeg tenker at det er fortid. Jeg tror det er fint at folk får muligheten til å faktisk forandre seg ved å finne seg nye miljøer og omgangskretser så de ikke havner utpå igjen. Anonymkode: 2d346...dab
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #17 Skrevet 14. september 2022 Jeg valgte å fortsette forholdet. Var bare så himla forelsket. Her gjaldt det smugling av narkotika. Ingen tilbakefall til kriminalitet. Vi lever i dag et helt vanlig liv med barn. Anonymkode: 417fc...43c 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #18 Skrevet 14. september 2022 Saka i seg selv er jo ikke så alvorlig, men jeg ville vært litt bekymret for hans tilknytning til miljøet. Anonymkode: e25e0...c0b
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #19 Skrevet 14. september 2022 Det kommer selvfølgelig an på saken. Men hadde han vært involvert i noe slik, hadde han ikke fått noen sjanser, og jeg hadde blitt singel på flekken. Oppbevaring av noe som ødelegger andres liv hadde jeg ikke tolerert. Anonymkode: 7ab63...01f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2022 #20 Skrevet 14. september 2022 Jeg hadde begynt med å lese dommen. Anonymkode: e4800...b28 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå