Gjest gjesta Skrevet 27. november 2005 #1 Skrevet 27. november 2005 Leste denne diskusjonen. La oss si at du kjøper noe på nettet via QXL, ville du da ha betalt på forskudd? Flere kjøpere har blitt lurt på denne måten. Hvordan skal en kjøper sikre seg på best mulig måte?
lillesky Skrevet 27. november 2005 #2 Skrevet 27. november 2005 Flere kjøpere har blitt lurt på denne måten. ← Er det? Jeg tror de som blir lurt er i fåtall.
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 27. november 2005 #3 Skrevet 27. november 2005 Er det? Jeg tror de som blir lurt er i fåtall. ← har både solgt masse og kjøpt masse på qxl, og det er få som blir lurt der tror jeg. du ser jo også på karkterene til selgeren hvor vidt du kan stole på vedkommende eller ikke..
liv Skrevet 27. november 2005 #4 Skrevet 27. november 2005 Jeg har betalt forskudd en gang, gjør det ikke igjen. Ble en dyr handel.
Gjest gjest1 Skrevet 27. november 2005 #5 Skrevet 27. november 2005 har både solgt masse og kjøpt masse på qxl, og det er få som blir lurt der tror jeg. du ser jo også på karkterene til selgeren hvor vidt du kan stole på vedkommende eller ikke.. ← Man kan IKKE se det på karakterene på selgerne! Jeg hadde kjøpt noen sko på forskudd hos en selger, han tok ikke kontankt, så ble det MASSE frem og tilbake. Jeg gav ham negativ karakter og han klikket helt. QXL slettet uten grunn karakteren min. Selgeren gav meg hevnkarakter og jeg fikk den slettet pga den gikk kun på meg som person. Til slutt orket jeg ikke mer. Jeg har negativ karakter på meg, han har ingen. Handelen vår er ikke engang oppført i listene hans. Etter dette har jeg boikottet QXL. Jeg har også letet rundt på nettet ang det her, og det er velkjent at QXL sletter negative karakterer, så det kan ikke stoles på. Åhh, jeg blir så forbanna bare jeg tenker på det!
Lassie Skrevet 27. november 2005 #6 Skrevet 27. november 2005 Jeg har kjøpt to ganger på QXL, og jeg har ikke negative erfaringer. Forhåndsbetalte begge gangene, men hadde kontinuerlig kontakt med selgerne via mail. Men jeg er nok litt forsiktig, tør ikke ta for mange sjanser eller kjøpe for dyre ting.
Gjest Fruktfat Skrevet 28. november 2005 #7 Skrevet 28. november 2005 nei, ville ikke betalt på forhånd. en venn har solgt litt der -mest møbler og sånt- og skriver alltid at det må hentes. sikkerhet både for han og kjøper. (selv om det er mest for å bli kvitt ting; starter på 1kr, så... ) skulle jeg solgt noe, ville jeg sendt det i postoppkrav.
Gjest -eline- Skrevet 6. desember 2005 #8 Skrevet 6. desember 2005 Har aldri hatt noen problemer de få gangene jeg har kjøpt noe via QXL, kjæresten både selger og kjøper ting der jevnlig og har heller ikke noen negative erfaringer, og "svigermor" har vel flere hundre kjøp bak seg (hun samler på postkort...) og har, såvidt jeg vet, ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Men det lønner seg nok å sjekke om adresse/navn stemmer overens på telefonkatalogen.no feks og stort sett handle med folk med gode&mange karakterer (selv om man alle må starte et sted..) , så har man i det minste en liten oversikt.
Gjest gjesta Skrevet 6. desember 2005 #9 Skrevet 6. desember 2005 Hvis en karakter ikke er gitt i samsvar med reglene på QXL så kan de slette den (tror det er at man må kontakte den man har dårlig erfaring med før negativ karakter kan gis... Helt teit, for mange selger fordufter vel)... Jeg har handla og solgt masse på QXL og jeg har aldri hatt problemer. Det var en gang det var ei som var litt treig med å sende varen, men da jeg sendte henne en mail så kom pakken i posten med en gang nesten.
Iceglow Skrevet 6. desember 2005 #10 Skrevet 6. desember 2005 Hadde neppe bekymret meg noe særlig om det var snakk om lave beløp. Om det var snakk om større summer hadde jeg nok foretrukket at det var en selger jeg enten hadde handlet hos tidligere, eller som noen jeg kjente har handlet hos. Om det var snakk om svært store beløp hadde jeg nok fortrukket at det var en i samme by slik at vi kunne møttes IRL og betalt slik (eventuelt at noen jeg kjente hentet varen og betalte kontant).
Shagya Skrevet 6. desember 2005 #11 Skrevet 6. desember 2005 Jeg har både handlet og solgt flere ganger på qxl, og har aldri hatt problemer. Der det kreves forskuddbetaling, holder jeg meg til superselgere + at jeg ikke kjøper for større summer enn jeg tåler å tape om noe skulle gå galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå