Gå til innhold

Andre som sliter med å selge hus nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en veldig fin bolig, men må dessverre selge pga økonomi. Blitt alene med tre barn nå. Boligen er ganske ny (alt TG0), sentral, familievennlig, lave strømkostnader osv. Har vært til salgs i 8 uker. Har satt ned prisen tre ganger og fortsatt ikke et bud.. kun tre på visning (fordelt på 4 oppsatte visninger). Har hatt stylist, ekstra markedspakker osv. Har brukt alle «triks i boka». Har ikke engang fått et skambud 😔 Blir så lei meg og stressa for sliter så med alle regningene. Vil gå mer ned i pris, men det lokker ikke folk på visning heller… 

Er det noen andre som sliter med boligsalg nå? Er det full stopp rundt omkring pga vanskelige tider? Dette er på det sentrale østland.

Anonymkode: a68b4...5ca

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke selgers marked akkurat nå

• Liker 3
Skrevet

Om du har gått ned i pris tre(!) ganger på knappe to måneder, så hadde jeg som kjøper hvertfall drøyd lengst mulig med å gi noe bud.

Da vet jeg jo at jeg kan få boligen for slikk og ingenting.

Utover det er det umulig å si neo uten å se annonsen og vite nøyaktig hvor boligen er.

Anonymkode: ddc5a...399

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
tdm900 skrev (3 minutter siden):

Det er ikke selgers marked akkurat nå

Nei… det skjønner jeg 😔 men nesten så jeg må gi bort huset gratis da, når man ikke får solgt og har for høye utgifter. Tilsvarende bolig, med litt lavere standard, gikk for 3 millioner mer før sommeren 😱

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du har gått ned i pris tre(!) ganger på knappe to måneder, så hadde jeg som kjøper hvertfall drøyd lengst mulig med å gi noe bud.

Da vet jeg jo at jeg kan få boligen for slikk og ingenting.

Utover det er det umulig å si neo uten å se annonsen og vite nøyaktig hvor boligen er.

Anonymkode: ddc5a...399

Er desperat etter å selge, har ikke råd til å sitte med huset lenger 😔

• Hjerte 2
Skrevet

Kan du leie ut huset eventuelt? 

Anonymkode: ce6a1...6e5

• Liker 5
Skrevet

Det oser desperasjon når man setter ned prisen så hyppig, det gjør at folk sitter på gjerdet og venter på ytterligere nedgang.

Anonymkode: c4b29...432

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det oser desperasjon når man setter ned prisen så hyppig, det gjør at folk sitter på gjerdet og venter på ytterligere nedgang.

Anonymkode: c4b29...432

Ja… er jo desperat da. Så håpet jo at noen kunne utnyttet det og gjøre et «kupp»

Skrevet

8 uker er ikke egentlig så lenge. Virker veldig rart å sette ned prisen så mange ganger? 

Om du er så desperat etter 8 uker så tenker de nok de kan vente 8 uker til og få redusert prisen med flere hundre tusen.

Det du må gjøre er å søke banken om en avdragsfri periode på alle lånene og ha litt is i magen her.. 

Anonymkode: 04506...859

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde forsøkt å holde ut hvis jeg var deg. Det sender dårlige signaler å sette ned prisen så kjapt 

Anonymkode: 304f4...553

• Liker 2
Skrevet

Hva legger du i det "sentrale østland"? Om det ikke er der folk vil bo eller jobbe, eller er langt over folk sitt budsjett hjelper det ikke så mye.

Anonymkode: c0b0b...599

• Liker 2
Skrevet

Men er det egentlig så dumt når ingen kom på visning eller meldte interesse ved første prisen? Har sett ned pris for å komme øverst på finn sine resultat. Da må prisen ned en del prosent. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva legger du i det "sentrale østland"? Om det ikke er der folk vil bo eller jobbe, eller er langt over folk sitt budsjett hjelper det ikke så mye.

Anonymkode: c0b0b...599

Kan fint bo der og jobbe i Oslo…populær kommune og område.

Skrevet

Har du prøvd å snu alle steiner ang økonomien? Avdragsfrihet, betalingsutsettelse lånekassen,  leie ut deler av huset? Hvor mye mangler du for at det skal gå rundt hver mnd?

Anonymkode: 20d0d...cee

• Liker 5
Skrevet

Men ja, noen jeg kjenner har prøvd å selge siden mai. Satt ned prisen  500 000 og hatt sikkert 6-7 visninger, men kun to som har vært og kikket. Boligmarkedet er nok ikke helt slik det var i vår. 

Anonymkode: 20d0d...cee

• Liker 1
Skrevet

Har du link til annonsen?😁 kan vi kan hjelpe og komme med noen tips 😁

Anonymkode: 92ad1...085

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja… er jo desperat da. Så håpet jo at noen kunne utnyttet det og gjøre et «kupp»

Jeg ville lurt på hva som var feil med huset om prisen ble satt ned så ofte

• Liker 2
Skrevet

Solgte huset til 1,3 mill over 

Anonymkode: 2e914...345

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...