AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Del Skrevet 12. september 2022 Jeg er en mann på 45 år som er singel og har lyst på kjæreste. Jeg har sett ei søt dame / jente i en butikk jeg pleier å handle i som jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med om det er mulig. Jeg handler i butikken det gjelder 2-3 ganger i uka, men vil liksom ikke stå og åpenlyst flørte i butikken. Både pga at det er kleint og pga andre kunder tenker jeg at det er upassende. Det jeg vurderer å gjøre er å skrive et kort brev der jeg skriver hvem jeg er, telefonnummeret mitt og at jeg har lyst til å bli kjent med henne. Hvis hun er singel og har lyst til å bli kjent med meg kan hun kontakte meg? Og om ikke jeg hører noe bare glemmer jeg hele greia. Er det noen her som tenker at jeg kan gjøre det sånn? Er det upassende? Rart? Er det noen her som jobber i butikk som kan fortelle meg hvordan de hadde reagert om de opplevde noe sånt? Er det bedre å bare la det ligge? Er det greit å gjøre sånn som jeg beskriver her? Er det eventuelt andre måter å gjøre det på? Har ansatte i butikker lov til å bli kjent med kunder privat? Håper noen kan svare på dette. Anonymkode: a3d4d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Del Skrevet 12. september 2022 Nei ikke gjør det!!!! Skrive brev osv nei så ubehagelig !!! Da vet hun jo ikke hvem avsender er engang. Eller mente du å gi henne face to face? Bedre men fortsatt ganske upassende med mindre dere er jevnaldrende og dere pleier å slå av en prat hver gang du handler. Er hun yngre og dere ikke kjenner hverandre utover hei og neitakk til pose og hadet så dropp det. Det kan ødelegge hele arbeidsplassen for henne å være redd for å møte på deg igjen. Anonymkode: 025d6...346 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Del Skrevet 12. september 2022 Du kaller hun for jente og du er mann45 så garantert ikke bare du som syns hun er søt. Hun har sikkert type og hvis ikke hvorfor skulle hun velge en 45 år gammel gubbe ? Anonymkode: 025d6...346 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Del Skrevet 12. september 2022 TS her. Jeg tenkte å gi brevet personlig i såfall ja. Jente er kanskje litt feil. Skal jeg si hva jeg tror så er hun kanskje ca 35 + og så er jeg 45. Hun har ikke ring i hvert fall så pga det gjetter jeg at hun ikke er gift / forlovet. Men da tenker dere altså at det er en dårlig idé? Skal jeg bare glemme det? Eller er det noen annen måte å gjøre det på? Anonymkode: a3d4d...add Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinte-my Skrevet 12. september 2022 #5 Del Skrevet 12. september 2022 Jeg jobber som selger i en mannsdominert bransje. Og det hender at kunder tar kontakt over nett eller på jobb. Det er like ubehagelig hver eneste gang. Og enda har jeg en ring som kan misforstås, da den ligner på en giftering. Jeg må si at jeg ikke ville gjort det om jeg var deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Del Skrevet 12. september 2022 Damer er stort sett ikke i sjekkemodus på butikkjobben. De får sikkert for mye oppmerksomhet fra menn som det er der så jeg tror du dummer deg ut da. Du trenger noe som du skiller deg ut med og hvis du tilfeldigvis eller "tilfeldigvis" treffer henne på byen i trygge (for henne) omgivelser og du sier at du husker henne fra butikken selv om det bare var 10 sekunder så har du trolig litt større odds. Husk at damer har innebygget stalking-radar, i alle fall de peneste. Anonymkode: a4a33...39c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Del Skrevet 12. september 2022 Kanskje du kan gå bort til henne når hun er ferdig på jobb? Hvis du ser hun gå ut av butikken Anonymkode: 6e195...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 12. september 2022 #8 Del Skrevet 12. september 2022 (endret) Nei! Bare nei! Det er svært upassende å legge an på butikkansatte. De er der for å gjøre en jobb, ikke bli sett på som et objekt. Tror de aller, aller fleste butikkansatte finner slikt ubehagelig og vil absolutt ikke like at en kunde har slike ønsker som deg. Endret 12. september 2022 av Troyamin 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 12. september 2022 #9 Del Skrevet 12. september 2022 Nei for all del bare og prøve men kan jo hende hun har en kjæreste og da blir det vel litt flaut for deg å gå i butikken etterpå hvis du ikke får noen respons ? da må du bare bytte butikk hvis mulig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommeberget Skrevet 12. september 2022 #10 Del Skrevet 12. september 2022 Jeg er dame og har jobbet i butikk. Jeg sier go for it. Hvis de er hyggelige mot deg så liker de deg. Det er bare å spørre når hun slutter. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #11 Del Skrevet 12. september 2022 TS her. Det er ok. Takk for alle tilbakemeldinger. Da dropper jeg det. Om jeg skulle møte henne tilfeldig en eller annen gang får jeg heller se an hva jeg gjør da. Anonymkode: a3d4d...add 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Del Skrevet 12. september 2022 Sommeberget skrev (1 minutt siden): Jeg er dame og har jobbet i butikk. Jeg sier go for it. Hvis de er hyggelige mot deg så liker de deg. Det er bare å spørre når hun slutter. Jeg er også dame og har jobbet i butikk, og jeg er enig med deg 😄 Hva så ts? Hva har du å tape på det? Ville dog tenkt litt nøye over hva du skriver, ikke minst hvordan du overleverer det så det ikke blir kleint og creepy. Kjør på! Anonymkode: 1c730...438 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #13 Del Skrevet 12. september 2022 Jeg er kvinne og jobber i butikk, og jeg synes du skal gå for det! Det verste som kan skje er at hun sier nei. da vet du med deg selv at du i hvert fall har prøvd. Selv hadde jeg bare blitt smigret om noen hadde sjekket opp meg. Anonymkode: 67664...2f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #14 Del Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): TS her. Jeg tenkte å gi brevet personlig i såfall ja. Jente er kanskje litt feil. Skal jeg si hva jeg tror så er hun kanskje ca 35 + og så er jeg 45. Hun har ikke ring i hvert fall så pga det gjetter jeg at hun ikke er gift / forlovet. Men da tenker dere altså at det er en dårlig idé? Skal jeg bare glemme det? Eller er det noen annen måte å gjøre det på? Anonymkode: a3d4d...add Tenker at hvis du skal gjøre noe må dere først ha fått en svært god tone. Jeg prater med de butikkansatte i nærbutikken min hver gang jeg er der, åssen går det og ja må hamstre når det er tilbud og sånn vanlig pjatt. Vi kjenner igjen hverandre og de vet hvilken blokk jeg bor i fordi vi har småpratet sånn over flere år. En av de er på min alder og han kan spørre om jeg skal noe gøy i helgen også spør jeg han tilbake også ønsker vi hverandre god helg, en gang sa jeg "du må komme da!" på en nabolagsfestival men ikke fordi jeg var interessert i han bare for å være hyggelig fordi vi har den tonen. Jeg tenker at om du skal sjekke opp en kassadame må dere ha skapt den tonen over lengre tid og dvs ikke at du bare sier hei og god helg tre ganger eller jatteprater om tilbud to ganger, men virkelig skape en slags relasjon hvor dere kjenner igjen hverandre og kjenner til hverandre. Når det båndet er på plass så går det an å beskjedent si en gang man er i kassa for seg selv "du jeg må bare spørre men er du singel?" Skal sies at jeg ble spurt om dette en gang da jeg jobbet i kiosk og syns det var kkempe ubehagelig men om det var fra en jeg kjente til og visste var harmløs og hyggelig så hadde jeg sikkert bare tatt det som et kompliment Anonymkode: 025d6...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #15 Del Skrevet 12. september 2022 Blir ikke dette villebarepratelitt? Anonymkode: dc2c2...ea8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #16 Del Skrevet 12. september 2022 håper hun er over 35 år? Anonymkode: 85be0...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 12. september 2022 #17 Del Skrevet 12. september 2022 Ville fått henne litt i prat først og legge ut noen følere før du tar kontakt. Om du vet hva hun heter kan du jo bare søke henne opp på nett og sende henne en melding på Facebook/Messenger. Men bli for all del litt kjent først, ellers fremstår du for direkte og som en stalker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #18 Del Skrevet 12. september 2022 Brev? Seriøst? Om du er Brad Pitt og hun elsker Brad Pitt, så vil hun elske det brevet. Men om ikke, så kan du fort ødelegge for deg selv. Mitt forslag, som en erfaren skjørtejeger, er at du heller prøver å gjøre et godt inntrykk når du er i butikken. Bli litt kjent med henne først. Og når det er gjort, så spør du om hun kunne tenke seg å treffes en dag. Men gjør det når det ikke er andre kunder tilstede slik hun slipper føle på sosialt press. Oppsummert. Go for it! Men ikke brev. Det er kleint og stakkarslig. En ekte mann skriver ikke brev. Anonymkode: 63136...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #19 Del Skrevet 12. september 2022 K33 som jobber i butikk her. Blitt sjekket opp flere ganger, av faste kunder jeg har snakket en del med. Må bare si at det er UTROLIG UBEHAGELIG å måtte forholde seg til sånt på arbeidsplassen. Når man er betalt for å være hyggelig mot kundene så er man låst hvis noen flørter, det er ikke så lett å avvise dem og man kan ikke alltid gå heller. I motsetning til når man er på byen så representerer man arbeidsgiver og skal være hyggelig mot alle uansett hva man syns om dem. Derfor er det mange som mistolker dette som kjemi eller flørting. Skjønner at du har gode intensjoner, men ville latt være. Anonymkode: 0e733...2e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #20 Del Skrevet 12. september 2022 Kvinne på 35 her som jobber i butikk. Jeg synes også du skal kjøre på. MEEN, og det er et stort men: du må være mer sikker enn usikker på at hun liker deg tilbake. Har dere småpratet på forhånd? Har dere hatt god kontakt? Eller har du bare vært en creep som har tittet på henne i smug? Veeeeldig viktig å vite. Jeg har blitt sjekket opp noen ganger på jobb og enten har det vært litt creepy karer som ikke har så gode sosiale antenner og som ikke har forstått at å smile og være hyggelig er en del av jobben min. Eller så har det faktisk vært ganske normale, fine menn. Og hvis det er en kjekk man jeg faktisk liker, så vil jeg jo smelte, uansett hvor han sjekker meg opp. Han ene kom innom regelmessig i starten, kun for å forhøre seg om svært spesifikke ting. Slik at vi ble stående lenge og snakke. Husker jeg ble sjarmert. Og selvfølgelig fikk han den beste kundeservicen jeg var i stand til å gi. Kanskje t.o.m en god rabatt. Noen ganger stod jeg og tittet og håpte han skulle komme innom. Så her snakker vi gjensidig kjemi. Da vil jeg si det er helt innafor å spørre om å ta en kaffe. Ville blitt rimelig sjarmert om han skrev et lite brev til meg også. I disse kalde og asosiale tider er sånne gester så fine og romantiske. Men igjen, alt kommer ann på deg. Om du er en raring eller har misoppfattet hennes signaler, eller om du faktisk er en ordentlig og kjekk mann. Men ville også prøvd å bli bedre kjent med henne på forhånd. Stikk innom butikken når der ikke er så mange folk da vel? Eller finn på noen morsomme strofer du kan si i kassen? Vær kreativ. Anonymkode: 3ddbd...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå