Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier ut en sokkelleilighet på i underkant av 50 kvm der vi ikke krever betalt for strømmen. Vi har likevel begynt å følge med på hvor mye strøm som går der, mtp strømprisene for tiden. Fra midten av august og ca 20 dager fram skal leietaker ha brukt totalt 50 kwh. Høres ikke det latterlig lite ut? Leietaker kan selvfølgelig ha vært borte noen dager, men likevel? Begynner å lure på om minusmåleren «tar med» all strømmen som brukes i leiligheten, eller om det ble gjort en feil da leiligheten ble pusset opp, og vi la ny krets…

Anonymkode: 8782b...00f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

50 kWh er lite, men det spørs hva leietaker gjør der inne.

Hvor kommer vamtvannet fra? Oppvarming eller er det fjernvarme som er utenom strøm? Jeg liker å ha det kaldt og bruker ikke heller panelovner.

Evt. kjøleskap som er kombi vil også ta lite strøm. 

Så er det jo også studenter som tilbringer nesten hele dagen på campus for å studere der.

Endret av Gjest5656
Skrevet

Du må nok få en elektriker til å se på koblingene. Mnge som får eg en overraskelse på hva deres strømmåler faktisk er kobla til. Kjenner noen som var kobla til naboens garasje hehe. Den brukte jo ikke noe særlig med strøm, men likevel.

Og 50kwh er ikke mye forbruk på nesten 3 uker nei. Hvilken type oppvarming er det i leiligheten?

Anonymkode: f6070...478

Skrevet
Gjest5656 skrev (13 timer siden):

50 kWh er lite, men det spørs hva leietaker gjør der inne.

Hvor kommer vamtvannet fra? Oppvarming eller er det fjernvarme som er utenom strøm? Jeg liker å ha det kaldt og bruker ikke heller panelovner.

Evt. kjøleskap som er kombi vil også ta lite strøm. 

Så er det jo også studenter som tilbringer nesten hele dagen på campus for å studere der.

Jeg lurer på om vi deler varmtvannstank,  men mannen mener leietaker har egen… Ellers er det varme(folie?) i alle gulv, og varmekabler på badet. Ser ikke hvorfor det skulle være avslått, når leietaker ikke betaler for strømmen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lurer på om vi deler varmtvannstank,  men mannen mener leietaker har egen… Ellers er det varme(folie?) i alle gulv, og varmekabler på badet. Ser ikke hvorfor det skulle være avslått, når leietaker ikke betaler for strømmen.

Det spørs jo litt også på hvitevarer som varmer vann selv som oppvaskmaskin og vaskemaskin. Er det fellesvaskeri-opplegg eller bruker leieboer egen vaskemaskin og/eller oppvaskmaskin?

Jeg var veldig miljøbevisst når jeg var student og bodde i hybel, så jeg brukte kun vaskemaskin når jeg hadde samlet nok klær til å vaske for maks kapasitet. Og så gjorde jeg oppvask for hånd i lunkent vann. Det brukte naturligvis veldig lite strøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...