AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Var på fødselsforberedende kurs som er for førstegangsforeldre, og der var kun oss og et annet par i 20-årene. Det var ca 12 andre par der, hvor alle var oppi tredve-årene, nærmere førti. Flere av fedrene der kunne vært faren våres (rundt 55-60). Er vi veldig tidlig ute med barn? Hva får folk til å vente så lenge? Forventet at det skulle være flere på vår alder, og ikke at vi skulle være så underrepresentert Anonymkode: 978b8...7da 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Vanlig å vente, ja, med mindre du bor langt uti distriktet snittalderen for førstegangsfødende kvinner er rett under 30, høyere for menn Anonymkode: 5cb4e...bc7 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 "Veldig tidlig" ute er vel å ta kraftig i når du er i tyveårene. Gammel er du? Anonymkode: 34d71...975 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Jeg er 33 og gravid første gang. Surra masse rundt som student. Bodde på hybel. Slo opp med en da jeg var rundt 23. Ny type litt senere, en dust det også. Slo opp med han da jeg var 27. Glad jeg ikke fikk barn med noen av de tullingene der. Anonymkode: cf897...5fc 13
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 Det er vel bare ressurssvake mennesker som får tidlig barn. Anonymkode: b5e9f...b03 13
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Jeg var ferdig med studier som 23-åring, kjøpte bolig som 25-åring, møtte samboer som 28-åring, flyttet sammen som 30-åring, og nå får jeg første barn 32 år gammel. For min del er det helt perfekt, jeg har et stabilt forhold, god økonomi og min absolutt fulle oppmerksomhet å tilby barnet når det kommer 😊 20-årene hadde vært for tidlig for min del, og det er nok mange som har det på samme måte. Anonymkode: e4894...c2e 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vel bare ressurssvake mennesker som får tidlig barn. Anonymkode: b5e9f...b03 Er det tidlig å få barn før man er 30? Jeg er 26, har mastergrad, mann og hus, og vi planlegger å få barn før jeg er 30. Anonymkode: f6149...d19 14 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 Jeg var sent ferdig med utdanning. I tillegg tok det 2,5 år med prøving, så var blitt 30 da jeg fikk første. Jeg har noen venner som fikk i 20-åra og noen som fikk/får i 30-åra. Og noen som ikke skal ha barn og noen som ikke få barn. Det er mange grunner til at det blir som det blir. Anonymkode: cbb82...c28 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det tidlig å få barn før man er 30? Jeg er 26, har mastergrad, mann og hus, og vi planlegger å få barn før jeg er 30. Anonymkode: f6149...d19 Vil si det er tidlig å få før 25. Anonymkode: cbb82...c28 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #10 Skrevet 12. september 2022 De fleste jeg kjenner har vært 30-31 med første. Virker som alle hadde "god tid" i 20årene også plutselig fikk alle det travelt når de rundet 30. Men kjenner også ett par stk som fikk rundt 23-25år og det har gått veldig fint. Tenkte aldri det var spesielt tidlig, bare tidligere enn meg (var 30) Anonymkode: 786da...bc8 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #11 Skrevet 12. september 2022 Fornuftige og intelligente mennesker får barn etter at de har fått seg utdannelse, er i et stabilt forhold, er i fast arbeid, eier leilighet med samboer eller ektefelle, har god psykisk og fysisk helse, har god omgangskrets og godt forhold til sin og samboers/ektefelles familie. Som oftest er man rundt 30 når alle disse tingene er på plass. Så kan man undre hva alle de andre har mellom ørene, de som ikke eier nåla i veggen, ikke fullført videregående, er svingdørpasient hos dps, bor i en leid leilighet hos en utleier de hater, har kun strøjobber, ustabilt nettverk, ikke har noe forhold til sine foreldre eller søsken. Anonymkode: 2a7c2...e4b 16
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fornuftige og intelligente mennesker får barn etter at de har fått seg utdannelse, er i et stabilt forhold, er i fast arbeid, eier leilighet med samboer eller ektefelle, har god psykisk og fysisk helse, har god omgangskrets og godt forhold til sin og samboers/ektefelles familie. Som oftest er man rundt 30 når alle disse tingene er på plass. Så kan man undre hva alle de andre har mellom ørene, de som ikke eier nåla i veggen, ikke fullført videregående, er svingdørpasient hos dps, bor i en leid leilighet hos en utleier de hater, har kun strøjobber, ustabilt nettverk, ikke har noe forhold til sine foreldre eller søsken. Anonymkode: 2a7c2...e4b Kan også undre hva folk som deg har mellom ørene som har slike holdninger. Skam for menneskeheten! Blir flau av sånne som deg. Anonymkode: 44735...50e 23 3
Gjest Hottentått Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 Fikk mine barn da jeg var 23 og 26. Da var jeg ferdig utdannet, hadde fast jobb, var forlovet, eide rekkehus. Føler ikke at det var så innmari tidlig. Men ser jo at jeg er yngre enn mange av foreldrene til de andre i klassen. Vi bor i en av Norges største byer.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 Kjenner veldig få som fikk barn i 20-årene. Ingen av søsken eller svigersøsken. Ingen venninner. Særdeles få kollegaer. Anonymkode: 07dc0...956 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #15 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er vel bare ressurssvake mennesker som får tidlig barn. Anonymkode: b5e9f...b03 Selv om man er gammel før man får barn gjør en ikke til ressurssterk. Morsomt at du tror at alle som får barn tidlig er i samme situasjon og ikke har noen trygghet eller støtte rundt seg. Tror du bør vokse opp selv. Håper ikke du har barn som du sprer slike dårlige holdninger til. Anonymkode: 44735...50e 17 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #16 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan også undre hva folk som deg har mellom ørene som har slike holdninger. Skam for menneskeheten! Blir flau av sånne som deg. Anonymkode: 44735...50e Hvorfor? Det er generelt idiotisk å få barn nå i dag, man burde adoptere eller være fosterforeldre. Vi er ALT FOR MANGE på denne stakkars planeten Anonymkode: d58a4...c46 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #17 Skrevet 12. september 2022 Hadde ikke hatt noe i mot å fått barn litt tidligere. Jeg er 25 og fortsatt ikke mor. Er selvfølgelig glad for det også da det er først nå jeg har partner som jeg føler jeg kan bli forelder med, men ja, i forhold til alderen min kunne jeg gjerne ha fått mitt første nå, men venter til det passer bedre økonomisk og generelt, da samboer fortsatt studerer. Tror de fleste i mitt kull vil få barn senere også. Kjenner bare noen få som allerede har barn og de var enten veldig heldig med hjelp økonomisk fra foreldre og lignende eller så var det noe som skjedde uplanlagt. Finnes så klart plenty med folk som får barn tidlig som har alt de trenger også men tror det er færre og færre siden de aller fleste studerer lengre. Anonymkode: 6804f...995
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #18 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det tidlig å få barn før man er 30? Jeg er 26, har mastergrad, mann og hus, og vi planlegger å få barn før jeg er 30. Anonymkode: f6149...d19 Vel, det synes jeg er et dårlig valg. Du burde få flere år i arbeidslivet, og oppleve mer med din partner. Synes 26 år er ungt, og forstår ikke higet etter å få barn. Ser for meg at dere er et par som skilles innen ungene er ferdig på barneskolen. Anonymkode: b5e9f...b03 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #19 Skrevet 12. september 2022 Jeg ventet helt til førtiårene 😂😉 synes det er helt fantastisk nå, men ideelt sett skulle jeg gjerne vært yngre. Men beklageligvis brukte jeg mange år på heeeeelt feil menn. Veldig glad jeg ikke har barn med noen av mine exer. Anonymkode: e599b...7d7 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #20 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor? Det er generelt idiotisk å få barn nå i dag, man burde adoptere eller være fosterforeldre. Vi er ALT FOR MANGE på denne stakkars planeten Anonymkode: d58a4...c46 Er du klar over hvor vanskelig det er å adoptere et barn? Det er ikke bare sånn at man sender inn en søknad og plutselig får man et barn på døra liksom. Anonymkode: 53985...33f 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå