Gå til innhold

Bursdagsselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig flyttet i område og arrangerte bursdagsselskap for aller første gang for barnet og inviterte alle barna. 

Jeg ble sjokkert over alle gavene barnet fikk og noen av gavene kostet 500kr. 

Det får meg til å tenke på de barna som ikke har råd til å kjøpe gave og får heller ikke deltatt på bursdagene. 

Er det innafor å ta dette opp på neste foreldremøte om å heller spleise på en gave. Foreldrene vippser 10-20kr og så kan heller foreldre til bursdagsbarnet kjøpe en gave fra alle sammen. 

Jeg ser i etterkant at det alltid er de samme som ikke kommer på bursdagsselskapene. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: a8d26...393

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har nylig flyttet i område og arrangerte bursdagsselskap for aller første gang for barnet og inviterte alle barna. 

Jeg ble sjokkert over alle gavene barnet fikk og noen av gavene kostet 500kr. 

Det får meg til å tenke på de barna som ikke har råd til å kjøpe gave og får heller ikke deltatt på bursdagene. 

Er det innafor å ta dette opp på neste foreldremøte om å heller spleise på en gave. Foreldrene vippser 10-20kr og så kan heller foreldre til bursdagsbarnet kjøpe en gave fra alle sammen. 

Jeg ser i etterkant at det alltid er de samme som ikke kommer på bursdagsselskapene. 

Hva tenker dere? 

Her var det 50kr når hele klassen elelr alle guttene eller alle jentene ble invitert. Dette ble vi enige om på foreldremøte. Men alltid 1 eller 2 som ga 100 eller 200..  Når de ble større og kun noen som ble invitert gikk vi opp til 100kr. Helt innafor å ta opp på foreldremøte! Ekstrem forskjell det der! 50 og 500..

Anonymkode: b59c6...a97

• Liker 2
Skrevet

Oj, det var voldsomt! De stedene jeg har bodd, så har vi i klassene hatt 50-grense i noen klasser og 100-grenser i noen klasser. Da har de som regel gitt kort (gjerne selvlaget, eller konvolutt med tegning utenpå) med pengelapp i, og så kjøper bursdagsbarnet seg noe etterpå. Men noen gir gave hvis de vil. Men da innenfor grensen. Det blir fort dyrt med store klasser 😱

Anonymkode: bad3c...867

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her var det 50kr når hele klassen elelr alle guttene eller alle jentene ble invitert. Dette ble vi enige om på foreldremøte. Men alltid 1 eller 2 som ga 100 eller 200..  Når de ble større og kun noen som ble invitert gikk vi opp til 100kr. Helt innafor å ta opp på foreldremøte! Ekstrem forskjell det der! 50 og 500..

Vi åpnet gavene etter besøk da jeg vet at flere ikke hadde med gave eller puttet oppi 10kr. Da skal de slippe å sitte å høre andre kommentere. Det skal ikke stå på penger i besøk. Alle er velkommen.

• Liker 2
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi åpnet gavene etter besøk da jeg vet at flere ikke hadde med gave eller puttet oppi 10kr. Da skal de slippe å sitte å høre andre kommentere. Det skal ikke stå på penger i besøk. Alle er velkommen.

Det hadde nok ikke gått med de små. De gledet seg til å se reaksjonen til bursdagsbarnet når gavene ble åpnet. 

Slik er jeg og😅

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oj, det var voldsomt! De stedene jeg har bodd, så har vi i klassene hatt 50-grense i noen klasser og 100-grenser i noen klasser. Da har de som regel gitt kort (gjerne selvlaget, eller konvolutt med tegning utenpå) med pengelapp i, og så kjøper bursdagsbarnet seg noe etterpå. Men noen gir gave hvis de vil. Men da innenfor grensen. Det blir fort dyrt med store klasser 😱

Anonymkode: bad3c...867

TS her. 

Jeg fikk sjokk selv og det er ikke noe problem for oss å bruke de hundrelappene på gaver hver gang. Jeg tenker først og fremst på de som ikke har de mange kronene å avse. 

Og barnet lærer seg kanskje verdien av ting enn at hn skulle få mange gaver. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det hadde nok ikke gått med de små. De gledet seg til å se reaksjonen til bursdagsbarnet når gavene ble åpnet. 

Slik er jeg og😅

TS

Ja det skjønner jeg men når alle kommer ligger de gavene i en pose så åpnes det gjerne sammen. Men no vet jeg at noen har dårlig råd og noen kommer uten. Og det er helt greit. Syns det da er dumt å skulle åpne å såre så små. Da åpner vi hjemme etterpå og barnet mitt er like glad uansett! Da er det også lettere å komme for de som vanligvis ikke har råd.

• Liker 1
Skrevet

Her er det 50 kroner! Kan gi penger eller gave. Gjelder 3. Klassinger.

Anonymkode: ba756...d06

Skrevet

Hos oss kjøper foreldrene selv gave på vegne av klassen. Beregner rundt 30-50 kr pr. elev. Så vi kjøpte en gave til rundt 500 kr. Gaven åpnes etter selskapet. Vi prøver også å feire flere sammen. Fungerer veldig bra!

Anonymkode: 321f6...814

• Liker 1
Skrevet

Ja, synes godt du kan ta det opp på foreldremøte. Har dere en facebookside der foreldre kan snakke sammen? Her har vi hatt 50 kr-grense fra barnehagen. Noen fremmet nylig forslag om at 20 kr er nok. Alle gir en 20-kroning, så er barnet med og velger en ønsket gave. Tror det kan funke greit. 

Ikke lett å finne noe "ordentlig" som varer for 50 kr, det blir mest små dilldallting som blir fort glemt. Så skjønner på en måte de som går opp i pris, men det er veldig lite gjennomtenkt å kjøpe gaver for flere hundre kr. Det blir det fort veldig mye penger av, så mange bursdager som det pleier å være i løpet av et år. 

Anonymkode: ff5cb...8fe

Skrevet

Beste forslaget jeg har hørt er at foreldrene kjøper en gave til barnet på vegne av alle gjestene slik at ingen tar med gave og ingen trenger Vippse noe.

Bursdagskort man kan gjerne gi. Dessverre ble det ikke flertall for dette forslaget den gangen jeg hadde førsteklassing, men med nestemann skal jeg stå på kravene.

Anonymkode: 24ef0...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...