AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Del Skrevet 12. september 2022 Har du erfaring med online psykolog? I så fall hvilken tjeneste? Var du fornøyd? Det er jo ganske dyrt… Anonymkode: e4454...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Del Skrevet 12. september 2022 Ja, men det var via Falck forsikring på jobben. Hun jeg snakket med var flink, og det gikk stort sett smooth. Det var veldig greit å kunne være omtrent hvorsomhelst det passet meg og snakke sammen. Den største utfordringen var dekning og lydproblemer. Man får heller ikke lest hverandres kroppsspråk like godt. Men ser for meg det er en fin løsning for de som ikke har problemer med å snakke for seg, men som har feks angst for å komme seg ut etc eller er kronisk fysisk syke. Gitt at man har litt greit nett da😄 Anonymkode: adef3...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #3 Del Skrevet 13. september 2022 Ja onlinepsykologene. Valgte en psykolog som passet mitt problem som var traumer så valgte traumespesialisten. Anonymkode: 4ce1f...45d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #4 Del Skrevet 13. september 2022 hei, ja har brukt dr. dropin som jeg har fått gratis gjennom Nordea. Synes det har fungert veldig bra. Blir mindre utladet etterpå fordi jeg har sluppet reisevei og at det ikke tar halve dagen, mindre prosjekt på en måte. Kommer sikkert litt an på hva man foretrekker, men synes det er en god løsning. Anonymkode: 0b524...e59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Del Skrevet 13. september 2022 Fint ja. Slipper å reise, stresse med å sitte på et venterom. Anonymkode: 0a9cf...2d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Del Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fint ja. Slipper å reise, stresse med å sitte på et venterom. Anonymkode: 0a9cf...2d4 Ja enig i dette jeg hadde sånn angst at jeg klarte ikke sitte på venterom. Anonymkode: 4ce1f...45d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 13. september 2022 #7 Del Skrevet 13. september 2022 Jeg hadde en time med online psykologene. Det var helt ok. Hadde digitale samtaler med psykiateren min gjennom hele koronaperioden. Det gikk helt fint. Det tok litt tid å bli vant med det, men det gikk seg til. Men jeg foretrekker personlig oppmøte. Man går glipp av noe i det digitale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Del Skrevet 13. september 2022 Har ikke hatt det tidligere når jeg gikk på DPS, men er nå kalt inn til DPS for vurdering/ diagnostisering. Skal ha time med to forskjellige psykologer, men er redd for at de ikke får "lest" meg gjennom en liten skjerm. Vurderer å be om å få møte opp hos dem. Hva tenker dere om det med å lese en pasient på en skjerm og be om personlig oppmøte? Anonymkode: 378cd...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #9 Del Skrevet 15. september 2022 Hadde vært fint om det offentlige tilbød online psykolog. Gårdbruker DPS, men de er kun åpne på samme tid jeg jobber. Hadde vi hatt online kunne jeg sluppet reisetid og tatt psykologtimen i lunsjtiden. I stedet må jeg sette av en halv arbeidsdag pga reisetid. Anonymkode: ad92b...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2022 #10 Del Skrevet 15. september 2022 Min erfaring er at om jeg har hatt fysiske timer først og kjenner behandleren går det fint med digitale timer. Der jeg aldri har møtt dem før synes jeg ikke det fungerer. Jeg foretrekker telefon fremfor video. Min behandler lar meg velge om jeg vil ha fysiske møter eller digitale. Anonymkode: e4565...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellamarie Skrevet 16. juni 2024 #11 Del Skrevet 16. juni 2024 (endret) Har forsøkt Psykologkontakten og kunne ikke vært mer fornøyd. Hun jeg snakket med var utrolig hyggelig og kvaliteten på videosamtalen var også veldig bra. Har møtt henne 5-6 ganger nå og kommer definitivt til å fortsette. Enkelt i bruk er det også. Anbefales veldig! Endret 16. juni 2024 av ellamarie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minalina Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Har selv god erfaring med å bruke online psykolog. Det var også først via Psykologkontakten, ser jo nå at hun jeg snakket med driver nå idag Polar Psykologtjenester, som også er det samme konseptet. Så det tyder på at det er et konsept som har kommet for å bli, med tanke på alle fordelene rundt reisevei/venterom osv. Forutsetningen er derimot at du bør ha datautstyret i orden (nett og mikrofon). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå