AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Jeg syns det er en uting at når man har jobbet en hel dag, så skal man frivillig, og uten betaling, sosialisere seg mer med de man jobber med. Jeg jobber et sted hvor jeg har vært ansatt i 7 år og har helt supre kolleger, men jeg liker ikke å være med de på fritiden. Da prioriterer jeg heller familien, venner og hobby. Hva syns du om jobben plutselig en dag vil at dere skal ut å spise, lønningspils og annen "moro" Stiller ud, eller blir du hjemme? Anonymkode: 5f1f1...cab 10 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Nå kommer det an på hvor ofte slikt blir forslått - hos oss skjer sånt kanskje 2-3 ganger i året maks, i tillegg til påspandert julebord eller fest. Tenker det er viktig for arbeidsmiljøet og kulturen i bedriften å bli med, og som regel er det veldig hyggelig å møtes utenom kontoret. Personlig synes jeg det er skikkelig sært med de som høylytt protesterer eller gjør noe utav at de ikke gidder å være med. Det er selvfølgelig greit å ikke alltid kunne være med, eller å ikke delta om dette skjer annenhver uke. Men gjør det i det minste diskret, og still opp innimellom for miljøets skyld. Ikke lag en stor greie av det. Anonymkode: c3a94...909 20 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Jeg stiller som oftest, egentlig nesten alltid. Er singel da 😅 Synes det er et stort pluss - eller faktisk et must - at det er sosiale arrangementer av den typen. Det er jo alltid noen som sjelden/aldri blir med, eller som stiller på noen få ting, det er jo opp til dem. Anonymkode: 373ad...7f8 11
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Jeg kan gjerne ta en lønningspils et par timer en ettermiddag/kveld. Men overnattingsturer hvor man attpåtil må dele rom med kollegaer gidder jeg ikke(ingenting faglig opplegg, kun tur liksom). Anonymkode: 9188f...c31 14
Boetica Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 Har aldri jobbet en plass der det ikke har vært høyst frivillig. Har deltatt når jeg har lyst. 4
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Noen ganger er jeg med og noen ganger er jeg ikke med, men jeg har aldri nektet.
Tuba Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 Selvsagt stiller jeg. Ikke fordi jeg må men fordi jeg har lyst. Trives veldig godt sammen med kollegene mine og setter veldig pris på når noen tar initiativ til noe sosialt. 6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 Jeg stiller sjelden. Kan ta en matbit i ny og ne, men jeg har dårlig råd (har egentlig ikke råd til å spise/drikke ute), har barn alene, og ekstrajobb/studier. Så ja, jeg syns det er slitsomt. Mao er jeg ingen favorittkollega. Anonymkode: bb031...aa3 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 Vi har endel sosialt i løpet av et år. Har noen lønningspils,sommerfest, julebord og 2-3turer med overnatting. Er med på det meste,men det er helt frivillig. Synes det er gøy og koselig og se kollegaene i en annen setting. Anonymkode: db8b6...146 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #10 Skrevet 12. september 2022 Så hyggelig, selvfølgelig blir jeg med hvis jeg kan! Heldigvis er mange av kollegene mine venner jeg gjerne bruker tid med 😊 Anonymkode: 0c9b1...1c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #11 Skrevet 12. september 2022 Tenker man er ganske tverr om man blånekter alt sånt 😅 Jeg blir med når det passer, hos oss har vi joggegruppe, helårsbading, lønningspils, teambuilding osv, alle er selvsagt ikke med på alt 😅 Anonymkode: 29f03...3f6 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Skrevet 12. september 2022 Noen ganger deltar jeg, andre ganger ikke. Kommer an på om jeg har mulighet og lyst. Jeg liker det de gangene jeg er med, jeg føler vi kommer nærmere hverandre som kollegaer noe som hjelper på samarbeidet og trivselen i hverdagen på jobb. Anonymkode: fc609...7c7 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 Jeg er med på det så ofte som jeg kan, men så er jeg singel, uten barn, ingen familie her jeg bor, og veldig få venner. Det er opp til hver enkelt hva de ønsker, men å faktisk nekte høres litt i overkant spesielt ut. 😄 Anonymkode: fd7d4...5cd 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 Så lenge jeg kan så stiller jeg selvfølgelig:) ser på det som er stort pluss. (Småbarnsforelder) Anonymkode: ecff6...392 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #15 Skrevet 12. september 2022 Jeg er med om jeg kan. Sier i fra om det ikke passer. Anonymkode: 6a9b2...19e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #16 Skrevet 12. september 2022 helst ikke for å være helt ærlig. Hos oss dreier slike sosiale etter jobb greier seg alltid om mat og alkohol. Alkohol tåler jeg veldig dårlig. Og så har jeg cøliaki, og jeg er så lei av å alltid være den som må spørre om det kan finnes spor av gluten i maten 😐 Anonymkode: a35d5...1c9 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #17 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg syns det er en uting at når man har jobbet en hel dag, så skal man frivillig, og uten betaling, sosialisere seg mer med de man jobber med. Jeg jobber et sted hvor jeg har vært ansatt i 7 år og har helt supre kolleger, men jeg liker ikke å være med de på fritiden. Da prioriterer jeg heller familien, venner og hobby. Hva syns du om jobben plutselig en dag vil at dere skal ut å spise, lønningspils og annen "moro" Stiller ud, eller blir du hjemme? Anonymkode: 5f1f1...cab Helt enig med deg. Kunne sikkert blitt med på en lønningspils en eller annen gang, men det hadde langt i fra vært en fast greie. Det er forskjell på jobb og fritid, og for min del det er forskjell på kollegaer og venner også. Er det obligatorisk oppmøte på jo jf jobb etter arbeidstid, så forventer jeg lønn for å stille opp. Anonymkode: 5a78d...784 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #18 Skrevet 12. september 2022 Nope, det hadde ikke en gang falt meg inn å være med på noe slikt. Kollegaene ser jeg 40 timer i uka. Venner og familie har jeg langt mindre tid med, så å være sammen med kollegaer på fritiden utgår med høye kneløft. Anonymkode: 4a1d3...9e0 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #19 Skrevet 12. september 2022 Jeg flyttet til en by der jeg ikke kjenner noen fra før, så jeg blir gjerne med ut for å være sosial. Har ingen andre å henge med i ukedagene. Anonymkode: add7e...1f7 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #20 Skrevet 12. september 2022 Ja det er bare gøy! 😀 Anonymkode: f6e68...a76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå