Gå til innhold

Sier dere; «jeg er glad i deg», eller «jeg elsker deg»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den eneste jeg kan si jeg elsker er sønnen min. Alle andre er jeg glad i.

Anonymkode: a5f9b...614

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Interessant diskusjon. Eksen min dumpet meg fordi hun mente hun ikke elsket meg, bare var glad i meg. Noen slenger ut elsker deg til alt og alle, andre sier det bare til kjæresten eller barn. Mens noen sier bare glad i deg. For meg er glad i det og deg og elsker deg likestilt. Jeg syns elsker deg er litt klissete. 

Anonymkode: f4ec6...5f8

Skjønner, har gjort det samme som eksen din. Derfor blir det feil for meg å slenge ut «elsker deg» i hytt og pine. For jeg synes det er en forskjell. Men jeg elsker boblebad og lys sjokolade. 😅

Anonymkode: bdfc6...bf8

• Liker 1
Skrevet

Sier glad i deg, både til mann og barn. 

Anonymkode: 04738...9e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke noe glad i å si "elsker deg", men så syns jeg det kan føles rart å si "glad i deg" også. Er ikke oppvokst i en familie hvor slike ord ble sagt så mye, så det føles unaturlig for meg å si det.

Anonymkode: 06be5...154

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke barn, men sier "elsker deg" til mamma og til samboer. Ellers er det bare "glad i deg". Skal nevnes at jeg og mamma har et veldig nært forhold, er en grunn til at jeg sier det til henne og ikke til pappa fks.

Anonymkode: 97011...e31

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker deg -sier jeg mest til mannen min. 

Sier det også innimellom til min datter.

Men mest jeg er glad i deg og love you, både til henne og mine stebarn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Til unga sier jeg «elsker deg».

Jeg samboer sier ikke sånne ting. Gjorde det vel noen ganger de første par årene vi var sammen, men det er 15+ år siden.

Anonymkode: 6e52f...c80

Så trist

Anonymkode: 5aae1...de7

• Liker 1
Skrevet

Til barna sier jeg "jeg er glad i deg" hver eneste dag ❤️
Til mannen sier jeg "jeg elsker deg" hver eneste dag ❤️
Vært sammen i snart 30 år og "barna" er alle i slutten av tenårene.

Vi er nok litt "miljøskadet", da vi har opplevd noen brå dødsfall i nær familie, type at man bare ikke våkner om morgenen i en alder av 40 - 50 år.. Så for oss er det viktig å si dette til hverandre hver dag, og aldri legge oss "uvenns".. Også viktig for meg å si til barna at jeg er glad i de hver gang de skal ut og kjøre bil..

Anonymkode: 11b02...600

• Hjerte 1
Skrevet

Sier "elsker deg" til barna❤️ Har sagt det en gang til samboer, men han bruker bare "glad i deg" og syns det er sterkt nok så da sier jeg og det. 

Anonymkode: cab0c...222

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier "jeg elsker deg" til mannen, kanskje en gang i måneden (har vært sammen i litt over 20 år). Jeg sier at jeg er glad i ungene mine ved spesielle anledninger, men kan si mange andre ting som viser kjærlighet i hverdagen. Kan også si at jeg er glad i familie og venner ved spesielle anledninger, som kommer litt sjeldnere. "Elske" er for meg en følelse som ikke passer seg overfor barn. Men på den andre siden passer det til potetgull...

Anonymkode: 10b04...7c7

• Liker 1
Skrevet

Elsker deg til mann og barn, glad i deg til andre.

Anonymkode: 4f0d9...aa6

• Liker 1
Skrevet

«Elsker deg» til mannen min, barna og faren min. «Glad i deg» til venner og øvrig familie 😊

• Liker 1
Skrevet

Barn: Glad i deg, skatt /Glad i deg, gutten min. (Tenåring) 

Partner: Elsker deg 

Anonymkode: 786d0...855

• Liker 1
Skrevet

Sier det til kona hver eneste dag.

Men hun kommer fra et engelskspråklig land, og det høres mye bedre ut med "I love you". "Jeg elsker deg" er ganske flaut, av en eller annen grunn.

Anonymkode: 043a1...4f6

• Liker 1
Skrevet

«Elsker deg» blir for glatt og amerikansk for meg. «Glad i deg» faller mye mer naturlig

Anonymkode: 4dfc2...577

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...