AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Hei! Jeg venter min første nå før jul og har begynt å tenke MYE på dette med amming. Jeg har så fryktelig lyst til å få det til, men er redd det skal bli kjempe vanskelig og problematisk med mine ekstremt innovervendte brystvorter… Hadde/har et lite håp om at de popper ut før baby kommer, men så langt ser det ikke fryktelig lovende ut… Noen med erfaring som har noen tips eller råd til meg? Er det noe jeg kan gjøre før fødsel og amming som kan hjelpe de litt ut og hva kan jeg gjøre for at baby skal få best mulig sugetak? Hilsen noe bekymret gravid Anonymkode: 5d23c...b20
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 De kommer til å strutte når ammingen kommer i gang🥰 kan være litt vanskelug i starten, anbefaler skjold om du får trøbbel Anonymkode: 53f95...4ca
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Hadde litt samme utfordring, og lyktes med ammeskjold fordi babyen slet med å få godt nok tak. Men når babyen har fått godt sugetak, prøv å utfordre ved å ta bort ammeskjoldet og klem på areola slik at babyen kanskje får til å ta tak. Ble «ammeskjoldavhengig» med første barnet, men med barn nummer to gikk det bedre. Barn nummer; tre null ammeskjold. Snakk med jordmor og fortell hva du tenker Anonymkode: 3afae...b26
Dise Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Noen tips fra ammehjelpen.no som kan være til nytte for deg 🍀 https://ammehjelpen.no/flate-brystknopper/
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 Jeg har alltid hatt en innovervendt og en utovervendt. Hadde ikke noe problem med ammingen, annet enn vanlige startvansker. Husker jeg var nervøs for det før jeg fødte. Anonymkode: 82185...5ee
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Du kan forsøke slike: https://www.medela.no/amming/produkter/bryst-pleie/brystvorteformere Mine er flate, brukte skjold i starten med begge barna. Det er ikke slik at de nødvendigvis strutter når ammingen kommer i gang som en over her skriver. Mine forble flate gjennom to år med amming. De kunne knoppe seg i det utdrivingen startet, men ellers var de flate. Anonymkode: af4c1...1da 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 Jeg hadde en flat og en innovervendt. På slutten ble den innovervendte flat, og ved å dra i dem på riktig måte kunne jeg få dem til å stå ut. Skjold fikk jeg ikke til med eldste, så jeg fikk så god trening med diverse grep at jeg ikke trengte til de andre. Til å begynne med måtte jeg dra i dem før amming, men de gjorde det selv når melka kom. Det er uansett mest for at baby skal finne frem til midten. Baby skal helst ha nesten alt det brune i munnen, hvis baby bare har brystknoppen blir det vondt! Da er det greit at baby uansett sliter med å få tak på bare kroppen. Det er selvfølgelig dumt når baby begynner med selvforsyning om natten, og siden alt er flatt bare suger den seg fast et sted. Utrolig nok lærer de også det etter hvert, jeg tror de lukter eller smaker seg frem. Eneste problem er at den brystvorten som pekte innover har en melkegang som peker oppover. Det er ikke så gøy når man har kraftig utdrivning, baby slipper og det spruter melk i ansiktet mitt! Anonymkode: 10c02...dfc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De kommer til å strutte når ammingen kommer i gang🥰 kan være litt vanskelug i starten, anbefaler skjold om du får trøbbel Anonymkode: 53f95...4ca Høres ikke du vet hva ekte innovervendte brystknopper er. Mine kom aldri mer ut etter fødsel, men med ammeskjold fikk babyen godt tak, så det gikk fint likevel. Prøvde med vakum og brystknoppformere i forkant, men til ingen hjelp. Ville ikke bekymret meg om jeg var deg, TS, du får hjelp på sykehuset om du ber om det. Jeg fikk låne skjold på sykehuset, sånn at jeg visste hvilken størrelse jeg skulle kjøpe. Ikke kjøp noe som helst på forhånd, det kan fort bli bortkastede penger! Anonymkode: 70c0e...889
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå