Gå til innhold

Hvorfor er det sosialt akseptert å spise pizza med kniv/gaffel, men ikke hamburger, hotdogs, etc.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå):

Helt normalt å spise pizza med kniv og gaffel, så nei.

Normen er å spise med hendene

Anonymkode: e120a...6c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt vanlig å spise med kniv og gaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ser ikke rart på de men syns alltid det er awkward å spise med noen som spiser pizza med kniv og gaffel 

Anonymkode: 44b0e...b9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal veeeeeelig mye mer til før jeg spanderer en tanke eller to på din adferd. Eller om du spiste pizza med t-skje ville jeg mulig sett ett par ganger. Men ikke mer. Fortalt det videre ja. Gøy ting. Men glant, nei.

Anonymkode: a1dbb...058

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser med kniv og gaffel på restaurant. Men hjemme så gomler jeg den i meg som en bavian og bruker hendene.

Endret av Turtellure12
Slurvefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hvordan italiener spiser pizza og tenk over normen igjen. 

Jeg spiser med hendene hjemme og bestikk på restaurant. Fordi man ikke spiser med hendene på restaurant. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørs på hvilken pizza, da!

Rart å spise en amerikansk type pizza på Peppes med kniv og gaffel.

Ikke så rart på italiensk restaurant.

Anonymkode: 70c7a...98f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeven min går ut av ledd dersom jeg gaper høyt og legger press på den. Jeg spiser alltid med bestikk 😄 Synes ikke det er rart om noen bruker bestikk uansett årsak. Bestikk burde ikke overaske noen! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får bestikk på Peppes, så veldig rart er det ikke. 
Jeg bruker dem fordi jeg da spiser saktere og ikke blir skitten på hendene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

skal veeeeeelig mye mer til før jeg spanderer en tanke eller to på din adferd. Eller om du spiste pizza med t-skje ville jeg mulig sett ett par ganger. Men ikke mer. Fortalt det videre ja. Gøy ting. Men glant, nei.

Anonymkode: a1dbb...058

Hvis jeg spiste suppe med kniv og gaffel, ville du sett rart på meg 

Anonymkode: 3903a...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi skrev (4 minutter siden):

Jeg spiser med hendene hjemme og bestikk på restaurant. Fordi man ikke spiser med hendene på restaurant. 

Spiser vel burger med hendene vel? Og er det papir rundt så tar man uansett ikke på maten. 

Anonymkode: 20143...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiser vel burger med hendene vel? Og er det papir rundt så tar man uansett ikke på maten. 

Anonymkode: 20143...c8a

Burger spiser jeg med hendene ja. Jeg synes ikke jeg får med alle smakene om man deler den i biter. Min mann spiser den med kniv og gaffel da. Stirrer ikke på ham for det 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser pizza med serviett, men finner det da ikke rart om noen bruker kniv og gaffel. Folk må gjøre det som passer best for dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi skrev (3 minutter siden):

Joda, det finnes mangen restauranter en spiser med hendene😉 "Etter etiopisk/eritreisk skikk og bruk spiser man med hendene, og formatet er oftest en form for gryterett servert med en slags pannekake, injera, smaksatt med karakteristiske krydderblandinger fra det milde til det svært sterke. 

https://no.hotels.com/go/norge/steder-lokalbefolkningen-spiser-bergen

En kommer nærmere maten og smaksopplevelser om en spiser med hendene sies det og det tror jeg ikke er tull. Men selvsagt er skikken i Norge å spise det meste med bestikk. Men pizza og burger etc, det blir litt vel stuck up og sossete om skal spises med sølvbestikk på en stjerneresturant synes nå jeg.

Anonymkode: 512fd...96c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt folk legger seg bort i og. Fins ikke måte på, men vanlige pizza som ikke har så mye fyll på spiser jeg med hendene. men jeg lager hjemmelaget pizza med så mye fyll at det er umulig å spise med hendene, så da blir det kniv og gaffel.

Anonymkode: 07c4e...cfd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...