Gå til innhold

Blir det billigere å støvsuge med robotstøvsuger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på at da kan man lade den når strømprisen er lavest..,?

Vet støvsuging ikke drar mye strøm, men alle monner drar. Vi har dyr og må støvsuge daglig. 

Anonymkode: b2738...3dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker på at da kan man lade den når strømprisen er lavest..,?

Vet støvsuging ikke drar mye strøm, men alle monner drar. Vi har dyr og må støvsuge daglig. 

Kjøp deg en tørrmopp og bruk den på alle flater uten teppe. Det er helt gratis!

Anonymkode: b8d00...221

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips, men det var altså ikke det jeg lurte på 😅

• Liker 2
Skrevet

Tror dyreholdet er det som koster mest penger, ikke de få kronene det koster å støvsuge. 

En støvsuger bruker ca. 1.000 watt (1 kWh) på full styrke. Støvsuger du i et kvarter time, bruker du altså 0,25kWh. Koster kilowattimen 10 kroner , har du altså brukt strøm for ca. 2,5 kroner.

Det blir 17 kroner i uka. 

Anonymkode: 255bc...409

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tørrmopper er ikke gratis nei?

Anonymkode: c46a8...1d1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

"Kjøp en mopp. Det er gratis."

Ehm... her er det noe som ikke helt stemmer 🤔

Anonymkode: a47fc...bca

• Liker 5
Skrevet

Hvis du allerede har robotstøvsugeren, så kan du koble den til en strømstyrer-enhet (eller koble den ut og inn i stikkontakten etter strømpris). Men hvis du skal kjøpe en, mest for å spare strøm, så vil det ta _lang_ tid før du har spart det inn. Hvis du har dyr og må støvsuge hver dag, trenger du en god (robot)støvsuger, og de er dyre. 

Men hvis du har det meste på en flate uten for mye /høye karmer, og har behov for daglig støvsuging, og lyst på en robotstøvsuger, og har råd til den, så ville jeg gått for det. Men ikke for å spare inn strømregningen. 

Og hvis den feks skal kjøre om natten, eller når du ikke er hjemme, så vil den jo automatisk gå i ladefunksjon når den er ferdig (og da lader den kanskje tidlig om morgenen når strømmen er dyrest). Så du må forsikres deg først at du klarer å overstyre noe av automatikken. Og hvis du må gjøre mye manuelt, så får du lite glede av den automatikken man betaler for NOR man kjøper er robotstøvsuger.

Anonymkode: 87eb8...a78

Skrevet

Jeg kjøpte en bare fordi jeg er lat. 

Fungerer som bare det, og hvis du lurer på om du kan spare strøm så er det snakk om et veldig lite kWh forbruk uansett. Den bruker opp en del av batteriet avhengig av hvor stort areale den skal støvsuge og så går den tilbake for å lade.

Med min Roborock S5 Max kan jeg sette den til å støvsuge når jeg vil. Men siden jeg ikke bryr meg om strømprisen får jeg den til å støvsuge hver dag på fast tidspunkt.

Anonymkode: ee2e9...e32

• Liker 1
Skrevet (endret)

Et batteri til f.eks Roborock S6 er på 5200mAh på 14,4V. Det blir 74watt-timer. Om du støvsuger 300 ganger i året og bruker hele batteriet hver gang bruker du 22kWh på det året. 

Med forbehold om litt regnefeil

Endret av newman01
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...