AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Har vært en del dårlig stemning mellom meg og gubben de siste ukene. Vi har vært gift i 23 år, så kjærligheten blomstrer ikke lenger. Han har de siste ukene surmult noe fælt over småting som at jeg ikke har middag klar når han kommer hjem. Jeg jobber bare 20% og han mener jeg bør gjøre mer hjemme. Han hadde i smug bestilt flybillett til granca og dro i går kveld etter mye krangling. Hva skal jeg gjøre, lagde en bruker her på kvinneguiden for råd. Anonymkode: 0ac09...d56
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Må du gjøre noe da...? Kose deg hjemme alene? Anonymkode: c9fc0...383 5
AliceNextDoor Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Snakk med din mann, ikke hør på en masse råd fra mennesker som ikke kjenner noen av dere og som mest sannsynligvis ikke er relevante å lytte til som samlivs-kyndige. 1
Jdz Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 Det er jo helt greit at han reiser på tur alene, det gjør jeg ofte, men å holde det hemmelig er rimelig spesielt... 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Bestill billett selv sammen med en venninne. Reis før han kommer hjem. Anonymkode: 0a7de...3de 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 Nå vet jeg ikke hvilke andre plikter du har utover at du jobber 20%, men hadde jeg hatt samme stillingsprosent som deg så skulle jeg iallfall fiksa middag til fyren noen ganger i uka. Anonymkode: 3b926...380 8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 Han er på vei til å gå. Sikkert ikke alene på Granca. All surmulingen er nok for å fremprovosere et brudd hvor han kan skylle på deg. Kjærligheten blomstrer ikke lenger. Tenk på deg selv. Kanskje du vil ha det bedre uten ham? Bruk tiden han er borte til å finne ut hvordan du best sikrer deg økonomisk hvis det blir brudd. Ikke lev for noen som gjør deg ulykkelig. Anonymkode: f348c...f16 1 3
Havbris Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 Ikke foreta deg noe annet enn å puste med magen og vente på at han kommer hjem. Så prater du med han. Det virker som dere har en jobb å gjøre sammen. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #10 Skrevet 12. september 2022 Hvorfor jobber du bare 20% da? Jeg jobber 40%, mannen min jobber 120% og jeg tar alt av husarbeid, matlaging og hage. Vi tar ungene rundt 60/40. Begge to er veldig fornøyd med ordningen, og ønsker ikke endre på dette. Men jeg synes mannen har grunn til å være sur hvis du kun jobber 20% og ikke tar det meste hjemme, hvis du ikke er syk da? Anonymkode: 54b6c...dbf 3
umAxa Skrevet 12. september 2022 #11 Skrevet 12. september 2022 Unngå å spekuler hva gubben gjør alene på grancan. Fleste menn må ha sin alenetid når det er mye stress i hjemmet. Vanligvis skal en fisketur eller to holde, men selv ekstreme tiltak må til dersom det er mye tungt. Om han stepper utenfor forholdet, så blir det på hans kappe og en helt annen situasjon. La oss anta det ikke blir tilfellet. For nå skal du ikke overreagere, mase eller løpe etter han. Det viktigste er å tenke fremover på hvordan du vil ha det med deg selv. Det vil si prosesser hendelsene og tiden dere har hatt som har bidrat til denne vonde kalde fronten. Du kjenner han godt nok til å vite hva som skaper irritasjonspunkter og ingen av oss er perfekte til å være feilfri. Bruk denne stille perioden til å gi hverandre litt ro og finn det som gjør deg hel, fornøyd og en person som han kan glede seg til å være i lag med når kommer tilbake. Om det passer, kan dere ha litt kontakt, men sørg for at det er med intensjon om å slukke branner, og ikke blåse de opp. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Skrevet 12. september 2022 Ville latt han være. Han trenger visst å komme seg vekk litt, kanskje det hjelper for han. Men ville tatt en god prat når han kommer hjem. Det hadde ikke føltes greit om mannen min gjorde det. Hva er årsaken? Hva kan dere begge gjøre bedre for forholdet? Hva savner du, og hva savner han? Anonymkode: a648d...44d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 Du bør gjøre nesten alt hjemme om du ikke er student/trygdet i de resterende 80 %. Anonymkode: 540ad...72e 1 2
Roci Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 Antall år man har vært sammen, er ikke det som alene er utslagsgivende for om kjærligheten blomstrer eller ikke. Det handler mer om at man kanskje har vokst fra hverandre, tar hverandre for gitt/ikke "ser" hverandre og ikke kommuniserer godt. Det var dårlig gjort av mannen din å dra avgårde alene uten å ha informert/diskutert med deg på forhånd, men det å ha aktiviteter hver for seg, tror jeg ellers kan være positivt for forholdet. Nå har du i alle fall en gylden mulighet til å tenke gjennom hvordan du ønsker at ditt liv skal være framover, les hva @umAxaskriver. Og bruk det som utgangspunkt til å ta en god prat med mannen din når han kommer hjem. Du sier ikke noe om hva som er årsaken til at du bare jobber 20% og hva du evt. bruker dagene til utover dette, men hadde min samboer jobbet betydelig kortere dager enn meg og ikke vært syk eller skadet, så hadde nok jeg også forventet at han tok en større andel av husarbeidet enn meg. Men dette er jo noe man må snakke om og bli enige om, ikke gå å "gnure" på for deretter å bruke det som skyts eller påskudd for en krangel. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå