AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Noen som jobber eller har jobbet i blomsterbutikk og kan dele noen erfaringer her, både positive og negative? ☺️ Hva går arbeids dagene mest utpå og hva er det man burde kunne? Har skjønt at jeg må lære meg å stå i kassa, men må jeg feks lære meg en del opp på plantene som blir solgt osv? Er det mye travelt rundt høysesonger som jul? Anonymkode: 0d835...a99
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Du må (selvsagt) kunne produktene du selger. Som i alle detaljhandler. Du må kunne plantestell av de ulike plantene, hva de trenger, hvordan de skal tas vare på etc. Dette skal arbeidsgiver sørge for å lære deg. Og ja, det er veldig travelt i høysesong, som jul, konfirmasjonssesong, vantentines, osv. Anonymkode: 3f54f...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Jeg jobbet i blomsterbutikk da jeg var student, var veldig gøy! Kunne ikke noe særlig mye om blomster/planter på forhånd, men lærte masse og fikk en veldig interesse for det. Det er mye "hvordan steller/holder man den planten her?" "jeg leter etter en blomst/plante til sånn og sånn" og å sette sammen buketter. Det var helt hinsides travelt i julen og rundt Valentines og morsdag. Men veldig, veldig stille om sommeren (jeg jobbet på et kjøpesenter, helt utrolig hvor stille det var) Anonymkode: 12d57...f39 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Ser du på dette som noe midlertidig, eller er du ute etter å gjøre det til yrket ditt? Det er stor mangel på faglærte blomsterdekoratører! I Tromsø ble blomsterbutikken nedlagt, til tross for fulle ordrebøker, fordi de ikke fikk tak i blomsterdekoratører. Samme problemer mange steder i landet. Anonymkode: 0bd99...4a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå