Gå til innhold

Amming og klær. Tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt noen amme-singletter. Syns det er mye overdeler som ikke er fin i amme-stil. Har dere tips til vanlige klær som er enkle å kombinere med amme-singletter?

Anonymkode: e9bd9...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt som er lett å dra opp. Jeg brukte aldri amme-topper. Med eldsten brukte jeg bare amme-bh og helt vanlige topper, som enten var elastiske, løse, eller oppkneppbare. Med minsten brukte jeg kun amme-singlet og samme type topper. 

Amme-topper var bare tull for min del, ikke noe å bruke penger på. 

Anonymkode: 5e85d...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg ammet, men synes å huske at jeg brukte mye omslagstopper med knyting, eller skjorter med knepping. Og selvfølgelig amme-bh under.

En ting jeg husker spesielt godt er at bunad var helt umulig å amme i! Måtte kle meg nesten naken i dåpen for å amme 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amme-bh, ammesinglett og vanlige skjorter. Hadde noen få amme-topper og ammekjoler, men de ble lite brukt.

Anonymkode: 7a7d9...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gensere du kan enkelt løfte opp. Vanlige bomullsgensere, bluser, skjorter du kan kneppe opp, hettegensere med glidlås 😊 på natten har jeg sovet med t skjorte over singleten og det fungerer så fint ❤️

Anonymkode: c6b4c...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlige gensere fungerer helt fint. Bare å dra de opp. Var mer komfortabel med det, enn ammetoppene som ble «helt åpne». Da måtte jeg uansett dekke til med ammekluten, og det ble bare styr… 

Anonymkode: eabad...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri brukt ammeklær. Har derimot alltid lang singlet under klærne. Så drar jeg bare genseren eller toppen opp. 

Anonymkode: 43f88...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fra kommentarene her at man er veldig forskjellige og at jeg sikkert har brukt mye mer på ammeklær en mange 😂 Uansett, mine favoritter var gensere, t-skjorter og kjoler fra Anna Field på Zalando (søk på ammevennlig). De er veldig rimelige, gode i passformen og pene. Jeg elsket å bruke klær som var spesielt tilpasset amming, gjorde alt mye enklere uten at jeg måtte vise frem hele magen hver gang puppen skulle frem

Anonymkode: 3ce8f...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt to ammekjoler fra HM fordi jeg elsker å gå med kjoler, men ikke har så ammevennlige kjoler fra før. Men ellers går jeg bare med vanlige klær. Drar opp t-skjorte/genser, drar opp eller knepper opp skjorter. Føler ikke hele magen synes av den grunn – babyen ligger jo der og dekker til. 

Anonymkode: 73fd3...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjønner fra kommentarene her at man er veldig forskjellige og at jeg sikkert har brukt mye mer på ammeklær en mange 😂 Uansett, mine favoritter var gensere, t-skjorter og kjoler fra Anna Field på Zalando (søk på ammevennlig). De er veldig rimelige, gode i passformen og pene. Jeg elsket å bruke klær som var spesielt tilpasset amming, gjorde alt mye enklere uten at jeg måtte vise frem hele magen hver gang puppen skulle frem

Anonymkode: 3ce8f...00c

Med ammesinglet trenger man ikke viser frem hele magen ;) Ts har kjøpt ammesinglet, da kan man bruke hvilken som helst topp til, helt uten å måtte blotte magen. 

Anonymkode: 5e85d...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...