Gå til innhold

Maling av dør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en horisontaldelt tomannsbolig som tidligere har hatt felles inngang, og grunnet dette har vi en del dører av typen man bruker som inngangsdør/ytterdør.

Jeg ønsker nå å male de av disse dørene som befinner seg innendørs så de ser litt finere ut. Den ene er av tre og kan dermed pusses ned og males, men den andre er jeg litt mer usikker på.

Den har åpenbart blitt malt før, og dette har enkelte steder flasset litt av. Den likner på en typisk inngangsdør man har til leiligheter i et leilighetsbygg. På innsiden av karmen står det «Swedoor n2/n5/n6/n7», at den er produsert på 90-tallet og at det er branndør klasse B30.

Jeg aner altså ikke materiale, men det kan se ut som det i hvertfall er et plastbelegg utenpå?
Har noen forslag til hvilke hensyn som bør tas ved maling av denne døren? 

Anonymkode: 0d689...f4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mhm mulig de har brukt demidekk (Råte på boks) på døra dette bør pusses vekk og bør bruke oljedekkbeis på den den har ett plastbelegg og en stålplate bak dette belegget mener jeg mulig du også burde vurdert plastmaling 

Skrevet
Maskinfører skrev (17 timer siden):

mhm mulig de har brukt demidekk (Råte på boks) på døra dette bør pusses vekk og bør bruke oljedekkbeis på den den har ett plastbelegg og en stålplate bak dette belegget mener jeg mulig du også burde vurdert plastmaling 

Det vil si at bengalack burde være førstevalget på maling??

Anonymkode: 0d689...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...