Gå til innhold

Baby våkner av alt, hva kan jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det føles ikke som det er så mye å gjøre med det, men babyen sov bedre når han var nyfødt og da gjorde jeg ting i huset som lagde lyder uten at han våknet. Nå kan jeg ikke reise meg fra sofaen uten at han våkner. Med en gang jeg skal til å gjøre noe, uansett hvor stille jeg er våkner han. Jeg er alene med han og det hadde vært litt godt for meg å få gjort noe mens han sov da han ikke liker å sitte eller ligge lenge alene når han er våken heller. Har prøvd å legge på eget rom og lukket døren, men han våkner da også. 

Hvis vi en dag skal gjøre noe, avtaler, butikk osv så får han ikke sove nok og det blir bare enda verre og han blir nuturligvis mer grinete. 

Han er 3 mnd. 

Anonymkode: ed4f8...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å legge ham mens det er lyd i rommet? 

Begge mine har vært veldig, veldig var for forandringer i lyd. Så ved den minste lille endring i lydnivået, har de våknet. For meg hjalp det å holde støynivået rundt dem jevnt. Som at vi trillet et sted med jevnt mye trafikk i stedet for et stille sted, for om det var stille, våknet de i det det plutselig kom en bil.. 

Om han sover inne, kanskje ha på radioen litt? Så blir det ikke så merkbart når du lager lyd for å komme deg ut av rommet?

Anonymkode: 5a908...1ee

Skrevet

White noise, eller ha det bråkete i rommet før babyen sovner. 

Jeg har også en baby som våkner lett, men hun sover kjempetungt i bæresjal. Da får jeg gjort unna masse husarbeid og laget meg mat. Har du prøvd det, evt bæresele?

Anonymkode: d63b2...8a4

Skrevet

Sett på tv eller radio

Anonymkode: 4ee56...790

Skrevet

Er det stille når du legger babyen? Kan være det er forskjellen i lydnivå som gjør det. Ha på TV-en eller radioen i bakgrunnen, hvis du ikke har prøvd :) 

Anonymkode: fd0b1...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...