AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Noen som har litt peiling på regler i forhold til fravær ved syke barn. Når man kommer på jobb og blir ringt at barna er syke, får man da en hel dag med fravær? Er ikke det veldig rart at man skal få en hel dag fravær om man har vært på jobb si 80% av vakta. Føler lederen setter opp feil hvis jeg da kommer på jobb og må reise i løpet av vakta, og få en hel dag med fravær. Anonymkode: dba0a...0ba
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Det varierer fra jobb til jobb. Du må nesten høre med din bedrift hva de gjør. Om man ikke har fleksitid, og ikke mulighet for å registrere annet enn hele dager fravær, vil det kun være mulig å registrere hele dagers fravær. Jeg har hatt fleksitid alle steder jeg har jobbet, og der har jeg fått sette de timene jeg da har jobbet på flekskontoen. Så om jeg har jobbet fem timer, og så må dra for å hente sykt barn, så fører jeg det som en sykt-barn-dag, og setter de fem timene inn på fleks-kontoen. Mannen har ikke fleksi-tid, og han må føre en hel dag sykt-barn-dag på slikt. Anonymkode: 281f4...15c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Varierer fra jobb til jobb hvordan det føres. Hos oss føres det ikke hvis du må gå kl 14, men stikker du kl 10 blir det en hel dag. Anonymkode: 8408f...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå