Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på straks 4 mnd og fullammer henne. Alltid gjort og ikke vært et problem. 

Jeg leser på termin siden og div steder at mange har babyer som bare spiser 3-4 ganger dagen osv. 

Om jeg er tilstede..så ønsker hun puppen hver halvannen til 2 timer. Gjerne før soving. Sovner noen ganger på puppen, andre ganger ikke. Hun dier bare i 6-10 min i gjennomsnitt, ikke tid til annet. Noen dager mer. På natten for det ofte 2-4 timer imellom amming og da spiser hun som aldri før og sovner med en gang igjen. Er dette normalt for en baby på 4 mnd eller skal de nå egentlig spise litt ferre måltider og lenger av gangen ? 

Hun har eksplodert i tyngde og lengde i det siste.. og holder kurven sin veldig fint.

Er litt redd for at hun ikke får nok jeg..

Anonymkode: 1d996...9b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt fint ut. Diende barn regulerer godt selv😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en jente på straks 4 mnd og fullammer henne. Alltid gjort og ikke vært et problem. 

Jeg leser på termin siden og div steder at mange har babyer som bare spiser 3-4 ganger dagen osv. 

Om jeg er tilstede..så ønsker hun puppen hver halvannen til 2 timer. Gjerne før soving. Sovner noen ganger på puppen, andre ganger ikke. Hun dier bare i 6-10 min i gjennomsnitt, ikke tid til annet. Noen dager mer. På natten for det ofte 2-4 timer imellom amming og da spiser hun som aldri før og sovner med en gang igjen. Er dette normalt for en baby på 4 mnd eller skal de nå egentlig spise litt ferre måltider og lenger av gangen ? 

Hun har eksplodert i tyngde og lengde i det siste.. og holder kurven sin veldig fint.

Hun sier jo ifra når hun trenger mat, høres helt normalt og fint ut dette her.. Babyen kan være sulten ikke lenge etter amming, og det kan være fordi baby får for lite melk - eller for lite fettrik melk. Eller at baby vil bruke puppen som smokk og kos. Så lenge du og baby har det fint og er friske, ser jeg ingen grunn til å henge seg opp i dette? Nå er baby 4 måneder i tillegg - du har vel begynt å introdusere fast føde? 

Anonymkode: 4474a...9d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun sier jo ifra når hun trenger mat, høres helt normalt og fint ut dette her.. Babyen kan være sulten ikke lenge etter amming, og det kan være fordi baby får for lite melk - eller for lite fettrik melk. Eller at baby vil bruke puppen som smokk og kos. Så lenge du og baby har det fint og er friske, ser jeg ingen grunn til å henge seg opp i dette? Nå er baby 4 måneder i tillegg - du har vel begynt å introdusere fast føde? 

Nei, ikke begynt ennå. Vi skal igang med det nå etter kontrollen trengte vi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Høres ut som jenta mi, og hu e 1 år nå og holder fortsatt på sånn 🥴 ingen fasit, høres helt fint ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ikke begynt ennå. Vi skal igang med det nå etter kontrollen trengte vi. 

Det er jo bare å starte med,  - la hun få smake på ting du spiser av mat og kjøp babygrøt. Jo tidligere man introduserer, jo bedre - det er vitenskapelig bevist og forsket på at det motvirker allergier jo tidligere de blir introdusert. 

• Liker 1
Skrevet

Noen spiser mye og sjelden, noen spiser lite og ofte, noen spiser mye og ofte, osv. Gi babyen mat når hun ber om det, og legger hun fint på seg, så er alt vel. 

Mine har vært sånne som spiser "Hele tiden", og holder på halvannen time i slengen... og så skal ha pupp igjen et par timer senere... 

Anonymkode: 6eaae...d94

Skrevet

Høres ut som gutten min det 😄 følger kurven sin og er helt normal 🥰

Anonymkode: 6e053...a28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...