AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 I dag fikk jeg tlf fra microsoft, som påstår at jeg er utsatt for hackere🥴de har visst et nr på pc’n min de kunne oppgi da jeg sa at dette var en scam! så ringte jeg if, fordi jeg er forsikret mot id-tyveri; trodde jeg ivhertfall…helsikens forsikringer altså, det er visst bare noe hjelp ang bank kontakt og noe småtteri. For et par uker siden fikk jeg voicemail fra amazon, om at noen hadde prøvd å tappe mastercardet for 1000 euro. Mitt mastercard ble uansett blokkert for 6 mnd siden, fordi jeg ikke fikk til å oppdatere datoer på nytt kort. Men hva fan skjer, og hva kan jeg gjøre? bortsett fra å selvsagt ikke gi ut info🥺🧐 Anonymkode: a38ac...312
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Dette er svindel, ja. Og du burde ikke svare når disse utenlandske nummere ringer i det hele tatt, det er en stor risiko for å bli hacket. Anonymkode: 2adce...037 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Det ser ut som et vanlig norsk tlf nr, og jeg må svare mye jobb tlf🥺Tar selvfølgelig ikke de som har 10-15 tall og det står Nigeria eller annet på🥴 Anonymkode: a38ac...312 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 De er ikke hackere men svindlere og de ringer ofte fra norske telefonnummer som de har spoofet, er ingenting å bry seg om så lenge du ikke klikker på linker eller installerer programvare som de ber om. Trenger heller ikke bekymre deg for id-tyveri. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er svindel, ja. Og du burde ikke svare når disse utenlandske nummere ringer i det hele tatt, det er en stor risiko for å bli hacket. Anonymkode: 2adce...037 Jeg liker å snakke med de lenge for å bruke tiden sånn at de ikke får svindlet andre, er ikke farlig å bare snakke og det er hysterisk morsomt når de blir fly forbanna. Anonymkode: 3404c...78a 1
Ænema Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 de bruker norske nr til intedanede uskyldige mennesker. fått 2 slike telefoner. gebrokken engelsk og microsoft. bare at jeg har ikke hatt annet enn mac de siste 15 årene 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Ænema skrev (2 minutter siden): de bruker norske nr til intedanede uskyldige mennesker. fått 2 slike telefoner. gebrokken engelsk og microsoft. bare at jeg har ikke hatt annet enn mac de siste 15 årene Jeg kjøpte mac for to mnd siden🥴og har apple tlf. Ts. Anonymkode: a38ac...312
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjøpte mac for to mnd siden🥴og har apple tlf. Ts. Anonymkode: a38ac...312 Så hvilken pc mente de at de hadde nummer til? Det nummert de mente de hadde, er det ett nummer du finner igjen på noen abonnementer (office 365 eller lignende) du har? sånn siden du ikke har en windows-pc? Microsoft sitter ikke å overvåker hvilke maskiner som blir hacket. Og de har selvfølgelig på ingen måte noe som helst mulighet til å overvåke en mac... Det blir jo like idiotisk som om Nordea skulle hatt tilgang til kontoinformasjon til DNB sine kunder... Så selvfølgelig er dette ett forsøk på svindel... Anonymkode: 8f910...3d2 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 Jeg har en laptop med windows, en mac og en stadjonær. Selvsagt er det svindel, men er det noe jeg bør gjøre ift dette?? Anonymkode: a38ac...312
Ænema Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en laptop med windows, en mac og en stadjonær. Selvsagt er det svindel, men er det noe jeg bør gjøre ift dette?? Anonymkode: a38ac...312 eneste du kan gjøre er å advare den de har stjålet nr ifra. jeg sendte sms til de to de brukte nr til.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #10 Skrevet 12. september 2022 Be dem sende deg et brev, og legg på. Anonymkode: ee726...98c
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #11 Skrevet 12. september 2022 Ænema skrev (51 minutter siden): eneste du kan gjøre er å advare den de har stjålet nr ifra. jeg sendte sms til de to de brukte nr til. Jeg googlet tlfnr, men var ikke registrert på noen. Bør jeg sende sms; vil eieren av nr motta den eller hackeren?👀 Anonymkode: a38ac...312
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Skrevet 12. september 2022 Forrige ringte de fra flere norske numre til meg, tilsynelatende vanlige norske numre. Alle begynte på 920, så tydelig en serie de har spoofet. Jeg snakket med to av de, for det kunne være jobbrelatert da det ringte fra numre jeg ikke hadde lagret. Når jeg ba om å få oppgitt hvilken IP det dreide seg om (jeg kjedet meg akkurat da), så oppga han tre tall før han spurte om jeg hadde noen spillkonsoll 😅 Ikke noe å tenke på eller noe du trenger hjelp til, de bare prøver seg og håper noen biter på. Anonymkode: e7c11...7e1
Ænema Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 jeg ringte opp eieren av de norske nr og informerte om at nummere dens var blitt brukt til spoofing
Million Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en laptop med windows, en mac og en stadjonær. Selvsagt er det svindel, men er det noe jeg bør gjøre ift dette?? Anonymkode: a38ac...312 Nei. Så lenge du ikke ga dem innpass på pc-en i form av fjernstyring, eller oppga kredittkortnummeret ditt eller betalingskortnummeret, så er det ingenting galt de får gjort. Du kan ta det helt med ro. At du har blitt oppringt gjør ingenting. Det er hva du oppgir av privat info som teller.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #15 Skrevet 12. september 2022 Million skrev (36 minutter siden): Nei. Så lenge du ikke ga dem innpass på pc-en i form av fjernstyring, eller oppga kredittkortnummeret ditt eller betalingskortnummeret, så er det ingenting galt de får gjort. Du kan ta det helt med ro. At du har blitt oppringt gjør ingenting. Det er hva du oppgir av privat info som teller. Ja, det mest sjokkerende er vel egentlig at forsikringen jeg har følt meg trygg for å ha, er verdt nada. Lurer også på om skjegg-kre forsikringen er null verdt. Bor på airbnb en stund, og har sett noen bugs her👀👀👀 Anonymkode: a38ac...312
Million Skrevet 12. september 2022 #16 Skrevet 12. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, det mest sjokkerende er vel egentlig at forsikringen jeg har følt meg trygg for å ha, er verdt nada. Lurer også på om skjegg-kre forsikringen er null verdt. Bor på airbnb en stund, og har sett noen bugs her👀👀👀 Anonymkode: a38ac...312 Hvorfor hadde du bruk for en forsikring fordi du ble oppringt av noen, mener du? Du har jo, så vidt jeg kan se av det du skriver, faktisk ikke blitt svindlet. Noen ringte deg med hensikt til å svindle, men du gikk ikke på limpinnen og ga dem kredittkortnummeret ditt, gjorde du vel? Du trykket ikke på noen linker eller gikk inn på nettsider de påsto at du "måtte"? Forsikringer er for ekte saker, der folk faktisk har blitt skadelidende og tapt pengesummer. Når du bor på Airbnb, så er det jo ikke ditt hjem og du kan derfor ikke bruke din forsikring på noe som ikke er ditt. Hvorfor skal forsikringsselskapet DITT betale for noen insekter i noen andres hjem? Endret 12. september 2022 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #17 Skrevet 12. september 2022 Million skrev (2 minutter siden): Hvorfor hadde du bruk for en forsikring fordi du ble oppringt av noen, mener du? Du har jo, så vidt jeg kan se av det du skriver, faktisk ikke blitt svindlet. Noen ringte deg med hensikt til å svindle, men du gikk ikke på limpinnen og ga dem kredittkortnummeret ditt, gjorde du vel? Du trykket ikke på noen linker eller gikk inn på nettsider de påsto at du "måtte"? Forsikringer er for ekte saker, der folk faktisk har blitt skadelidende og tapt pengesummer. Når du bor på Airbnb, så er det jo ikke ditt hjem og du kan derfor ikke bruke din forsikring på noe som ikke er ditt. Hvorfor skal forsikringsselskapet DITT betale for noen insekter i noen andres hjem? Jeg mener jo om jeg drar med meg skjeggkre hjem…gidder selvsagt ikke sanere airbnb😝Skal selge leiligheten jeg eier, og trenger ikke bugs der. Anonymkode: a38ac...312
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #18 Skrevet 12. september 2022 Og ja, jeg tenker fremover-om jeg blir svindlet for sparepengene mine så ønsker jeg en gyldig forsikring; mot id-tyveri. Har 500k på høyrentekonto. Og når jeg selger boligen, ca 1,5 på konto. Er det så dumt å trygge seg🧐 Anonymkode: a38ac...312
Million Skrevet 12. september 2022 #19 Skrevet 12. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg mener jo om jeg drar med meg skjeggkre hjem…gidder selvsagt ikke sanere airbnb😝Skal selge leiligheten jeg eier, og trenger ikke bugs der. Anonymkode: a38ac...312 Da får du la være å sette bagen eller kofferten din på gulvet. Ha den på et par stoler. Det hjelper litt, for krypene liker best å kravle langs gulvet og langsmed lister. Rist alt tøyet ditt godt ut av vinduet før du legger det i bagen når du skal hjem. Er du fremdeles i tvil, stapp hele bagen med alt innholdet i den i fryseren (om du har en stor nok fryser) når du kommer hjem og la det ligge der 12 timer. Da fryser krypene i hjel. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men her på østlandet er det allerede ganske kaldt om natten. Du kan ta sette bagen/kofferten ute på balkongen etc om natten: "Både voksne individer og nymfer er sensitive for lave og høye temperaturer. Utvikling og aktivitet begrenses kraftig ved temperaturer under 16 °C og stanser helt ved 11 °C (4). Temperaturer over 26 °C begrenser også levetiden betraktelig, og de vil kun overleve i få timer ved temperaturer over 40 °C (4)." Endret 12. september 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #20 Skrevet 12. september 2022 Million skrev (1 minutt siden): Da får du la være å sette bagen eller kofferten din på gulvet. Ha den på et par stoler. Det hjelper litt, for krypene liker best å kravle langs gulvet og langsmed lister. Rist alt tøyet ditt godt ut av vinduet før du legger det i bagen når du skal hjem. Er du fremdeles i tvil, stapp hele bagen med alt innholdet i den i fryseren (om du har en stor nok fryser) når du kommer hjem og la det ligge der 12 timer. Da fryser krypene i hjel. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men her på østlandet er det allerede ganske kaldt om natten. Du kan ta sette bagen/kofferten ute på balkongen etc om natten: "Både voksne individer og nymfer er sensitive for lave og høye temperaturer. Utvikling og aktivitet begrenses kraftig ved temperaturer under 16 °C og stanser helt ved 11 °C (4). Temperaturer over 26 °C begrenser også levetiden betraktelig, og de vil kun overleve i få timer ved temperaturer over 40 °C (4)." Tusen takk😍har helt noia for desse kreene. Er mulig jeg lar alle klærne ligge i bilen et døgn før jeg tar de inn. Er det psykotisk å kle av seg før jeg går inn hehe. Stakkars naboer i så fall. Anonymkode: a38ac...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå