Gå til innhold

Legen sykemeldte meg fram til 16 sep, ny time 19. Ved fortsettende sykemld, kan legen da skrive fra 16? Selv om jeg ikke skal dit før 19?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Redd for opphold i sykemeldingsperiode da jeg da mister rettighetene mine.

Anonymkode: a3320...bb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykemeldingen går da ut på en fredag og timen din er på mandag. Har du arbeidsdager i helgen? De kan skrive etterskuddsvis på mandag uansett.

Anonymkode: 75b09...1f0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sykemeldingen går da ut på en fredag og timen din er på mandag. Har du arbeidsdager i helgen? De kan skrive etterskuddsvis på mandag uansett.

Anonymkode: 75b09...1f0

Takk:)

Anonymkode: a3320...bb5

Skrevet

Ja, min lege har gjort det flere ganger😊

Anonymkode: e8813...fdb

• Hjerte 1
Skrevet

Min lege har fikset det helt greit, spesielt  når det er sånn over helgen eller det er ferietid og få timer tilgjengelig.

Anonymkode: 0f852...225

• Hjerte 1
Skrevet

Ta kontakt med legesenteret dagen sykmeldingen går ut og gi beskjed om at du fremdeles har behov for sykmelding, men at du ikke har time før noen dager senere. Da har de dokumenterbar kontakt i journalen din. Nav kan lage styr ut av tilbakedatering av sykmeldinger.

Anonymkode: 1b846...655

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ta kontakt med legesenteret dagen sykmeldingen går ut og gi beskjed om at du fremdeles har behov for sykmelding, men at du ikke har time før noen dager senere. Da har de dokumenterbar kontakt i journalen din. Nav kan lage styr ut av tilbakedatering av sykmeldinger.

Virkelig? Om man har en jobb der en jobber fra mandag - fredag og ikke jobber i helgen, spiller det noen rolle om man fornyer sykmeldingen på mandag når den gjelder til og med fredag? Dette høres søkt ut spør du meg. Jeg tenker at mandag bør holde i dette tilfellet. 

Anonymkode: 724ff...20d

Skrevet

Ja virkelig. Det spiller en rolle om du har opphold på sykemeldingen selv om det er helg. 

Hadde legen vært litt smart her hadde vedkommende sykemeldt deg til hen satte deg opp til ny konsultasjon. 
Jeg ville lagt inn beskjed på helse Norge evt. ringt legekontoret slik at det var dokumentert at det hadde vært kontakt og at forlengelse var nødvendig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Virkelig? Om man har en jobb der en jobber fra mandag - fredag og ikke jobber i helgen, spiller det noen rolle om man fornyer sykmeldingen på mandag når den gjelder til og med fredag? Dette høres søkt ut spør du meg. Jeg tenker at mandag bør holde i dette tilfellet. 

Anonymkode: 724ff...20d

Ja, vi vet jo ikke om trådstarter har turnusjobb. Jeg jobber selv turnus og dermed helg. Måtte selv gi beskjed om det samme her om dagen da legetimen min ble flyttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...