Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg trenger å lufte. 

Han truer med å flytte etter eksen og barna fra det forholdet der til andre siden av landet fordi de "vinner" over babyen han har med meg. Siden det er flere barn der. Og dermed ikke være en del av babyens liv. 

Føles ikke som han er noe glad i oss. Han skylder meg penger som han skulle betalt tilbake tidligere i sommer for utstyr til babyen, men nå skal han ta seg fri for å reise til de andre barna og mener det er viktigere å bruke pengene på det og at jeg kan bare holde kjeft hvis jeg tror jeg skal få tilbake pengene før det. Jeg betaler alt til babyen og regninger/boutgifter. Han betaler masse bidrag den andre veien, men ingenting til babyen her. 

Han sier at hvis ikke vi (som egentlig er meg fordi han ikke har penger) finner et større hus så flytter han etter eksen og ungene. Og han er aldri hjemme. Han jobber 15-18 timers dager så jeg har alt med babyen alene. Spør om han kan komme tidligere hjem, men da sier han han bare kommer til å bli sur og jævli hvis han skal sitte hjemme sånn å dasse og at jeg har lav arbeidsmoral fordi jeg ikke jobbet like mange timer når jeg jobbet. Jeg jobbet 43 timer i uka, men det er slapt sier han. Jeg gjør alt husarbeid. 

Han sier jeg er narsissist og manipulerer alle? 

Anonymkode: c3d29...ea2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han truer med å flytte etter eksen og barn

Neste gang sier du bare at han kan flytte! Si du driter i hva han gjør heretter, siden du bare er en møkkakjerring i hans øyne.

Ikke ta i mot mer dritt fra en sånn fyr, kvitt deg med ham! Noen ganger er det et paradis å være alenemor. Ditt eksempel viser at det er bedre å være alene med alt, enn å ta i mot sure oppstøt fra en idiot! 

Skrevet

Hvorfor er du sammen med han? Høres ut som du klarer deg bedre uten.

Anonymkode: 8d3f6...136

• Liker 4
Skrevet

Hvis du ikke har det bra med han, så har dere det ikke bra som familie. Da er dere også bedre foreldre om dere går fra hverandre. Fordi da har dere (du) det bedre med deg selv.

Når du har gått fra han, kan du også kreve at han er med på å forsørge barnet. Utregning og innkreving tar du via nav. Da slipper du å krangle med han. Da bare ber du han om å krangle med dem i stedet. Det gidder han ikke, for han vet at han bare har bullshit å komme med uansett, og det er bare deg han tør å slenge sånt til.

Dette er ikke sunt hverken for deg eller barnet å bo oppi. Ikke har du råd til det heller. Dump han, og krev barnebidrag, så får han bare flytte. Hans tap.

Anonymkode: 78464...c2f

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg vil egentlig gå, men klarer det ikke av en eller annen grunn😔

Skrevet

Hvor kom babyen fra? Kom den med storken og plutselig bare ramlet ned pipen en dag? Eller var det et valg du og samboeren din tok sammen? 

Anonymkode: 6ccac...520

• Liker 1
Skrevet

Det her blir ikke bedre. Han kommer ikke til å bli bedre. Du kan ikke forandre han. Og han prosjiserer sine narssisistiske sider over på deg. Dvs ja du har rett, han manipulerer deg. Bare vær sterk og få deg et liv alene uten han

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som du og babyen vil få det mye bedre alene! Han er jo aldri hjemme,så hva går du glipp av?

Anonymkode: 85aeb...34c

• Liker 1
Skrevet

Men asså sånn serr, visste du ikke at han allerede hadde barn? Hvordan planla dere dette? 

Anonymkode: 6ccac...520

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da får du begynne å jobbe 15-18 timers dager, og spandere et større hus på typen din slik at han ikke stikker av til eksen sin.

Anonymkode: 78464...c2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, da får du finne deg i det da…🤷🏽‍♂️

Anonymkode: c6f76...b00

Skrevet

Tipper det sitter en eks på andre siden av landet som er sjeleglad for å være kvitt han her fyren. Og logisk sett er disse truslene om å gå tilbake til eksen ren manipulasjon/plaging - hun kommer aldri til å ta han tilbake og det vet han nok. Med disse truslene ønsker han å "sette deg på plass" og vise deg hvem som er "sjefen". Siden du er så "freidig" at du krever at han bidrar med utstyr til babyen.

Du hadde nok hatt det mye bedre uten han, og du burde vurdere å gå. Men jeg (som er i et forhold med en lignende mann) har forståelse for at det er lettere sagt enn gjort.

Anonymkode: f5a67...62b

• Liker 5
Skrevet

Psykolog asap. Det er dysfunksjonelle som faen.

Anonymkode: b8dbb...008

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tenk på ungen din og forlat det forholdet der før barnet tar for mye skade.

Anonymkode: 1723e...f88

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Som jeg trenger å lufte. 

Han truer med å flytte etter eksen og barna fra det forholdet der til andre siden av landet fordi de "vinner" over babyen han har med meg. Siden det er flere barn der. Og dermed ikke være en del av babyens liv. 

Føles ikke som han er noe glad i oss. Han skylder meg penger som han skulle betalt tilbake tidligere i sommer for utstyr til babyen, men nå skal han ta seg fri for å reise til de andre barna og mener det er viktigere å bruke pengene på det og at jeg kan bare holde kjeft hvis jeg tror jeg skal få tilbake pengene før det. Jeg betaler alt til babyen og regninger/boutgifter. Han betaler masse bidrag den andre veien, men ingenting til babyen her. 

Han sier at hvis ikke vi (som egentlig er meg fordi han ikke har penger) finner et større hus så flytter han etter eksen og ungene. Og han er aldri hjemme. Han jobber 15-18 timers dager så jeg har alt med babyen alene. Spør om han kan komme tidligere hjem, men da sier han han bare kommer til å bli sur og jævli hvis han skal sitte hjemme sånn å dasse og at jeg har lav arbeidsmoral fordi jeg ikke jobbet like mange timer når jeg jobbet. Jeg jobbet 43 timer i uka, men det er slapt sier han. Jeg gjør alt husarbeid. 

Her vil du faktisk få det bedre alene, på alle plan!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Som jeg trenger å lufte. 

Dette "forholdet" MÅ du ut av ASAP!
Kast han ut, du fortjener ikke dette!
La han flytte etter eksen, lover deg, hun er eks av en grunn, hun vil heller ikke ha han.

Unger har ikke godt av å lære at det er slik man skal oppføre seg i et forhold, stikk før han utsetter deg for noe mer. Er du redd for hva som skjer om du kaster han ut, kontakt et lokalt krisesenter for råd. Jeg ville vært bekymret for egen sikkerhet og babyens sikkerhet med så mange trusler i bildet. Han er nær ved å klikke føler jeg. Få en slutt på dette. 

Anonymkode: 4eeb1...d77

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, da får du finne deg i det da…🤷🏽‍♂️

Anonymkode: c6f76...b00

Så dyster måte å svare ei mor som sliter i forholdet sitt. Har du ikke noe hjelpsomt å komme med så la være å svare. 
Tydelig at du ikke har det helt bra med deg selv. 

Anonymkode: a548e...f76

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Han truer med å flytte

Der har du utveien din siden du sliter med å ta valget selv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Saml benene og søk bidrag via NAV. Du er heldig hvis han flytter. 

Anonymkode: 445ed...f02

Skrevet

Si deg enig med at han skal flytte, det blir tusen ganger bedre for deg på alle måter! Du kommer ikke til å savne noe når han har kommet seg ut. Garantert!

Anonymkode: 510c2...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...