Gå til innhold

Når kommer de jæ*** skattepengene!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Folk som er så avhengig av å få skattepengene sine, bør tenke på noe som heter bufferkonto - for da slipper man å sitte som et nervevrak å vente. På en måte så bør lærepengen være at man ikke får skattepengene før sent, så man får en oppvekker. 

Når jeg har klart og spare over 200 000 kr på buffer av å leve på studielån og AAP, i løpet av 5 år klarer jammen meg fattige mennesker å spare et par hundre kroner i mnd til en buffer. 

Anonymkode: af289...e6e

Kan ikke sammenligne folk opp mot hverandre 

Anonymkode: 28b80...008

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor står det at skattepengene i utbetales i neste uke? 

Skrevet

Dette blir en veldig lang tråd om de ikke kommer før i oktober...

Dere må bare innfinne dere med at de kommer når de kommer, det er tilfeldig når og hvem som får først og sist. Det har jo vært sånn i flere år nå, så jeg skjønner ikke hvorfor dere har forventninger om at de kommer nå, og til og med har planlagt økonomien deres ut fra at disse pengene kommer nå, når det er gjort godt kjent at de også kan komme til høsten. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor på skatteetaten sine sider står det at det ikke er utbetaling i neste uke? 

AnonymBruker
Skrevet

Dere andre som ikke har fått oppgjøret ennå, kan dere også endre skattemeldingen fortsatt? Står at jeg kan se og endre skattemeldingen. Ikke rart man ikke får igjen enda da kanskje, hvis man plutselig kan endre sekunder før det evnt blir utbetalt? 

Anonymkode: 56f78...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Får man mail når man har sendt inn? Eller bare når skatteoppgjøret er klart? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dere andre som ikke har fått oppgjøret ennå, kan dere også endre skattemeldingen fortsatt? Står at jeg kan se og endre skattemeldingen. Ikke rart man ikke får igjen enda da kanskje, hvis man plutselig kan endre sekunder før det evnt blir utbetalt? 

Skattemeldingen kan endres i tre år etter fristen for innlevering, så det har ikke noe å bety.

Anonymkode: 6c781...a59

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skattemeldingen kan endres i tre år etter fristen for innlevering, så det har ikke noe å bety.

ahh takk for info! :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis du hadde justert skattekortet ditt kunne du sittet med de 20 000 på buffer nå i stedet for å stresse over når du får dem tilbake.

Anonymkode: d5314...231

Nei, da hadde jeg brukt de opp for lenge siden

Anonymkode: 9f635...823

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Folk som er så avhengig av å få skattepengene sine, bør tenke på noe som heter bufferkonto - for da slipper man å sitte som et nervevrak å vente. På en måte så bør lærepengen være at man ikke får skattepengene før sent, så man får en oppvekker. 

Når jeg har klart og spare over 200 000 kr på buffer av å leve på studielån og AAP, i løpet av 5 år klarer jammen meg fattige mennesker å spare et par hundre kroner i mnd til en buffer. 

Anonymkode: af289...e6e

Åh , at jeg ikke hadde tenkt på det ! 🤦🏼‍♀️ Skulle startet å spare fra fødselen, selvfølgelig. Da hadde livet vært perfekt nå. Dumme meg

Anonymkode: 9f635...823

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Betaler de ut til uken igjen?

Anonymkode: 1c2f6...795

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Betaler de ut til uken igjen?

Anonymkode: 1c2f6...795

Usikker på om jeg husker rett, men jeg tror jeg så et skjermklipp fra Skatteetaten på Facebook (?) om at de ikke utbetaler i påskeuken. 

Hvorfor ikke egentlig? Skal folk ikke få pengene sine fordi skatteetatens folk vil ha FERIE?

Anonymkode: 21708...777

AnonymBruker
Skrevet

jeg  sendte ikke inn skattemeldingen, dermed er det naturlig at jeg ikke har fått tilbake skatteoppgjør. 

Anonymkode: 471cc...29f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Usikker på om jeg husker rett, men jeg tror jeg så et skjermklipp fra Skatteetaten på Facebook (?) om at de ikke utbetaler i påskeuken. 

Hvorfor ikke egentlig? Skal folk ikke få pengene sine fordi skatteetatens folk vil ha FERIE?

De trenger sikkert ferie 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ro ned, alle får pengene sine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor skal de ikke få ha ferie? De kan jo utbetale alle skattepengene i oktober, hvis de nå skulle ønske det. Ingen har krav på å få dem med eeeeeeeeen gang og i påska. 

Anonymkode: 412f1...014

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk flest får vel i juni? Tror aldri jeg har fått igjen før juni.

Fylte inn endringer i år, så tviler på noe kommer før da. Leverte for over 2-3 uker siden.

Anonymkode: fc468...a5d

AnonymBruker
Skrevet

alt avhenger av hvor mange vedlegg man har i skattemeldingen, jo flere, jo treigere. 

Anonymkode: 471cc...29f

AnonymBruker
Skrevet

Fylte inn endringer i år, så tviler på noe kommer før da. Leverte for over 2-3 uker siden.

Endret på noen tall. Tok 1 uke, før jeg fikk penger inn på konto

Anonymkode: 0c9b5...28d

Skrevet (endret)

For meg ser det ut til at veldig mange får i både mars og april, altså temmelig raskt etter innlevert skattemelding. I alle fall hvis man skal dømme ut fra alle innlegg her på KG fra de som har fått utbetaling allerede.

Jeg fikk tidlig i fjor, leverte i mars, fikk skattepengene 8. april. 

Men i år tar det litt lenger tid for meg, ser det ut til. Kanskje det blir juni i år.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...