Gå til innhold

Når kommer de jæ*** skattepengene!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk varsel i natt (!?) om at  mitt skatteoppgjør var klart. Fikk pengene klokken 08.00 i dag. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 12.39):

Det er det ingen her som vet. Så idiotisk å spørre. Ingen TRENGER skattepengene. Idioti å belage seg på de.

Anonymkode: 1138e...87c

Da får du gi vekk skattepengene dine til veldedige formål når du får dem da vet du.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Noen med dagpenger som har fått igjen skattepengene? 😩 Etter siste innleggene her nå ble jeg superstressa for at jeg må vente til høsten 😫 

Anonymkode: 56f78...0f1

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Noen med dagpenger som har fått igjen skattepengene? 😩 Etter siste innleggene her nå ble jeg superstressa for at jeg må vente til høsten 😫 

Det innlegget er bare tull, ikke bry deg om det :) 

Anonymkode: e6e38...e0e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ut til at hvis man ikke har fått penger til nå, så er det 14 dager til neste utbetaling da Skatteetaten ikke har planlagt utbetalinger i påskeuken. God påske liksom 🙁

Å hvis man er trygdet (bortsett fra pensjonist) så kan man ikke regne med penger før til høsten.

Veldig sympatisk da vi som er trygdet ikke får feriepenger, samt at mange trygdede lever på minimum. 

Screenshot fra gruppen «Skatten min» på face.

A5382A92-1A8F-4B55-B5EA-97692DF4B5D4.jpeg

B1AB60A1-284C-4B7A-A72C-B253BE155E63.jpeg

Anonymkode: bfa24...061

Det er feil at trygdede ikke får pengene sine før til høsten. Hvorfor sprer du slike løgner?

Anonymkode: 6c781...a59

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er feil at trygdede ikke får pengene sine før til høsten. Hvorfor sprer du slike løgner?

Gå inn å les selv på "Skatten min" på face, så vil du se at det bildene jeg har delt stemmer. Måtte bare fjerne navn og profilbilder pga personvernet til de som skreiv der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja. Fikk dem i dag! 

Anonymkode: 2b5c4...640

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja. Fikk dem i dag! 

Anonymkode: 2b5c4...640

Så bra👏🏻👏🏻

AnonymBruker
Skrevet
On 4/5/2022 at 12:59 PM, AnonymBruker said:

For mange - spesielt trygdede som lever på minimum, så er skattepengene det eneste man får av ekstra penger.

Det er jo ikke ekstra penger. Det er ikke noe man får.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ser ut til at hvis man ikke har fått penger til nå, så er det 14 dager til neste utbetaling da Skatteetaten ikke har planlagt utbetalinger i påskeuken. God påske liksom 🙁

Å hvis man er trygdet (bortsett fra pensjonist) så kan man ikke regne med penger før til høsten.

Veldig sympatisk da vi som er trygdet ikke får feriepenger, samt at mange trygdede lever på minimum. 

Hvis man lever på minimum, men får igjen på skatten, betyr det jo at man kunne fått mer utbetalt hver måned.

Anonymkode: f2305...9cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå inn å les selv på "Skatten min" på face, så vil du se at det bildene jeg har delt stemmer. Måtte bare fjerne navn og profilbilder pga personvernet til de som skreiv der. 

Men det står ingenting i bildene du la inn i tråden at trygdede får pengene til høsten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utbetales skattepenger bare på onsdager? 

Anonymkode: 28b80...008

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det står ingenting i bildene du la inn i tråden at trygdede får pengene til høsten.

Min mann er ufør. Fikk skattepengene forrige uke 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min mann er ufør. Fikk skattepengene forrige uke 

Alle trygdede inngår i gruppen lønnstakere og pensjonister, og de flest trygdede får derfor skatteoppgjøret (og pengene) i april, mai og juni.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Leste litt på Alltinn og der står det at skatteutbetalinger til ektefelle skjer etter at begge to har levert inn skattemeldingen. 

Det tenkte ikke jeg på da jeg sjekka kontoen. Igjen. 

Endret av MarianneE
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Betaler de ut flere ganger i uken eller kun på onsdager?

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (18 timer siden):

Da får du gi vekk skattepengene dine til veldedige formål når du får dem da vet du.

🤣🤣🤣🤣👏👏👏👏👏

Anonymkode: 59a1b...b0f

Skrevet

Jeg fikk pengene på onsdag tror jeg og mailen kom vel på tirsdag. 

Jeg sendte inn i forrige uke, på torsdag hvis jeg ikke husker feil. De var veldig effektive, det var de forrige år og når oppgjøret først var klart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er jo ikke ekstra penger. Det er ikke noe man får.

Hvis man lever på minimum, men får igjen på skatten, betyr det jo at man kunne fått mer utbetalt hver måned.

Og risikert smell hvis man regnet feil, som da er mye verre.

• Liker 1
Skrevet
MarianneE skrev (15 timer siden):

Leste litt på Alltinn og der står det at skatteutbetalinger til ektefelle skjer etter at begge to har levert inn skattemeldingen. 

Det tenkte ikke jeg på da jeg sjekka kontoen. Igjen. 

Ja leste det samme, og samtidig står det at skatteoppgjør hvor man skylde penger blir tatt i juni, så betyr det at jeg må vente til juni siden mannen min får restskatt.  

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Og risikert smell hvis man regnet feil, som da er mye verre.

Ikke hvis man sparte pengene på konto istedenfor å betale ekstra skatt. Mange klarer sikkert ikke dette, men da har man jo uansett seg selv å takke når man må vente på å få pengene tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...