AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #501 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Øh, så flere av dere har fått skattemeldingen levert med hjelp av skatteetaten, så jeg måtte inn å sjekke, å den beskjeden fikk plutselig jeg også! Jeg leverte dagen etter at jeg fikk skattemeldingen, som var i april en gang. Hva i alle dager? Anonymkode: 4b76e...243 Betyr nok ikke annet enn at en saksbehandler har vært inne på skattemeldingen før den går videre. Anonymkode: bfb95...273
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #502 Skrevet 16. juni 2022 Fant dette på "Skatten min" på face. Person skriver: Jeg har fått status "fått hjelp av saksbehandler til egenfastsetting". Hva betyr egentlig det? Kan ikke se at det er noen forskjell fra det jeg sendte inn til den nye versjonen. Kan det bety at skatteoppgjøret nærmer seg? Skatteetaten svarer: Hei, Det betyr at en av våre saksbehandlere har gjort endringer i din skattemelding på vegne av deg. Dette kan være fordi du har lagt ved vedlegg til skattemeldingen, vært i kontakt med oss eller lignende. I forhold til skatteoppgjøret ditt kan vi ikke si noe om dette er nært forestående eller ikke, men vi varsler deg så snart skatteoppgjøret ditt er klart. Ha en fin ettermiddag Hilsen Skatteetaten Person skriver: Skatten min Jeg har ikke vært i kontakt med dere, ikke lagt ved noen vedlegg og kan heller ikke se at noe som helst har blitt endret fra den versjonen jeg sendte inn. Derfor jeg syntes det var rart. Skatteetaten svarer: Siden vi ikke kan motta personopplysninger har vi ikke mulighet til å sjekke nærmere hva som er skjedd i din sak. Ønsker du at vi skal se nærmere på årsak til endring eller om det er skjedd noen endring i det hele tatt, kan du ringe oss på 800 80 000, tastevalg 1-1-1, mellom klokken 09.00 og 14.30. Det er erfaringsmessig minst kø rett etter åpningstid. Hilsen Skatteetaten Anonymkode: bfa24...061 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #503 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fant dette på "Skatten min" på face. Person skriver: Jeg har fått status "fått hjelp av saksbehandler til egenfastsetting". Hva betyr egentlig det? Kan ikke se at det er noen forskjell fra det jeg sendte inn til den nye versjonen. Kan det bety at skatteoppgjøret nærmer seg? Skatteetaten svarer: Hei, Det betyr at en av våre saksbehandlere har gjort endringer i din skattemelding på vegne av deg. Dette kan være fordi du har lagt ved vedlegg til skattemeldingen, vært i kontakt med oss eller lignende. I forhold til skatteoppgjøret ditt kan vi ikke si noe om dette er nært forestående eller ikke, men vi varsler deg så snart skatteoppgjøret ditt er klart. Ha en fin ettermiddag Hilsen Skatteetaten Person skriver: Skatten min Jeg har ikke vært i kontakt med dere, ikke lagt ved noen vedlegg og kan heller ikke se at noe som helst har blitt endret fra den versjonen jeg sendte inn. Derfor jeg syntes det var rart. Skatteetaten svarer: Siden vi ikke kan motta personopplysninger har vi ikke mulighet til å sjekke nærmere hva som er skjedd i din sak. Ønsker du at vi skal se nærmere på årsak til endring eller om det er skjedd noen endring i det hele tatt, kan du ringe oss på 800 80 000, tastevalg 1-1-1, mellom klokken 09.00 og 14.30. Det er erfaringsmessig minst kø rett etter åpningstid. Hilsen Skatteetaten Anonymkode: bfa24...061 Var da voldsomt så hjelpsomme de var da standard klipp og lim svar Anonymkode: 4b76e...243 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #504 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var da voldsomt så hjelpsomme de var da standard klipp og lim svar Anonymkode: 4b76e...243 Er sånn de er på den siden. Aldri noen skikkelige svar å få, bare sånne standard klipp og lim svar. Blir provosert når jeg går inn på siden og ser de svarene. Var det samme i fjor Anonymkode: bfa24...061
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #505 Skrevet 16. juni 2022 Takk for at du gadd å sjekke😊Det virker som det er mange som har fått den mld, så kanskje, kanskje det betyr at pengene kommer snart🤞 Anonymkode: 9dec6...dcf
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #506 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er sånn de er på den siden. Aldri noen skikkelige svar å få, bare sånne standard klipp og lim svar. Blir provosert når jeg går inn på siden og ser de svarene. Var det samme i fjor Anonymkode: bfa24...061 Kan jo nesten tro at man får den beskjeden på skattemeldingen bare de har vært inne for å sjekke/kontrollere, og derfor får forsinket oppgjør. Anonymkode: 4b76e...243
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #507 Skrevet 16. juni 2022 Wtf?! Her også! Jeg leverte i mars og det står i innboksen på altinn. Men når jeg trykker på for å se skattemeldingen så står det at den ble sendt inn i dag, ved hjelp av skatteetaten. Hva er det som skjer. Noen som har spurt dem? Anonymkode: 5b878...b19
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #508 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wtf?! Her også! Jeg leverte i mars og det står i innboksen på altinn. Men når jeg trykker på for å se skattemeldingen så står det at den ble sendt inn i dag, ved hjelp av skatteetaten. Hva er det som skjer. Noen som har spurt dem? Anonymkode: 5b878...b19 Jeg sjekket også nå, å jeg har fått samme beskjed. Leverte inn 23 mars, men nå står det "Status:Fått hjelp av saksbehandler til egenfastsetting 16.06.2022 13:18.".. H Anonymkode: cab64...dd9
Maestro Skrevet 16. juni 2022 #509 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 10.55): Mannen min fikk restskatt i år, og har ennå ikke betalt den (vi er gift). Likevel står mitt tilgodebeløp nå endelig oppført under "mine krav og betalinger", så da får jeg nok pengene i morgen 🎉 Anonymkode: dd3d6...b45 Hvor finner jeg "krav og betalinger"? Har rota rundt på Altinn som en gal. 😂
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #510 Skrevet 16. juni 2022 Maestro skrev (2 minutter siden): Hvor finner jeg "krav og betalinger"? Har rota rundt på Altinn som en gal. 😂 https://www.altinn.no/skjemaoversikt/skatteetaten/mine-krav-og-betalinger/ Anonymkode: bfa24...061
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #511 Skrevet 16. juni 2022 Maestro skrev (2 minutter siden): Hvor finner jeg "krav og betalinger"? Har rota rundt på Altinn som en gal. 😂 Google: Skatt Krav Så er det øverste linken som dukker opp. Helt umulig å finne selv inne på Altinn.. Anonymkode: cab64...dd9
Maestro Skrevet 16. juni 2022 #512 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Google: Skatt Krav Så er det øverste linken som dukker opp. Helt umulig å finne selv inne på Altinn.. Anonymkode: cab64...dd9 Takk! Da er det jo ikke rart at jeg ikke fant det 😂 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #513 Skrevet 16. juni 2022 Maestro skrev (13 minutter siden): Hvor finner jeg "krav og betalinger"? Har rota rundt på Altinn som en gal. 😂 Du må søke på ordet krav når du er innlogget og flytte søkested fra "innboks" etterpå Anonymkode: b658e...565
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #514 Skrevet 16. juni 2022 Står det samme på min skattemelding, men kan ikke se det er gjort endringer :s Håper det er slik at pengene snart nærmer seg! Anonymkode: 42c8d...eb9
Maestro Skrevet 16. juni 2022 #515 Skrevet 16. juni 2022 Dette var rart. Står kun "krav" de siste 3 eller 4 årene. Siste er 2020. Ingenting fra i fjor eller nå i år. Og på "inn-utbetaling" står det alle årene jeg har skattet, men ingenting om i år. Og jeg har penger til gode, som aldri kommer 😩 sendte inn selvangivelsen i mars..
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #516 Skrevet 16. juni 2022 I alle dager! Nå har jeg også fått denne meldingen inne på Skatteetaten. Hva skal det bety ?? «Skattemeldingen 2021 Levert:16.06.2022, klokken 23.48 med hjelp fra Skatteetaten» Anonymkode: 9f635...823
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #517 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Står det samme på min skattemelding, men kan ikke se det er gjort endringer :s Håper det er slik at pengene snart nærmer seg! Anonymkode: 42c8d...eb9 Hos meg så står det endret sum til gode. Håper det ikke feil, for det er 5000 kr mer enn hva som sto før. Anonymkode: 5b878...b19
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #518 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hos meg så står det endret sum til gode. Håper det ikke feil, for det er 5000 kr mer enn hva som sto før. Anonymkode: 5b878...b19 Jeg trodde det var i selve skatteoppgjøret man fikk den endelige summen. Skjønner ingenting jeg 🙉 Anonymkode: 9f635...823
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #519 Skrevet 16. juni 2022 Er litt sykt at det har skjedd med flere av oss på samme dag. Har de plutselig bestemt seg for å dra på jobb i dag eller hva er det? 😂 Flere nevner nå denne meldingen... er det noen her som ikke har fått en slik melding på siden? Er det noen her som ikke har fått utbetalt og ikke fått noe endring om at de har gjort noe med den i dag? Anonymkode: 5b878...b19 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #520 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er litt sykt at det har skjedd med flere av oss på samme dag. Har de plutselig bestemt seg for å dra på jobb i dag eller hva er det? 😂 Flere nevner nå denne meldingen... er det noen her som ikke har fått en slik melding på siden? Er det noen her som ikke har fått utbetalt og ikke fått noe endring om at de har gjort noe med den i dag? Anonymkode: 5b878...b19 Hahaha. Jeg ler nesten av å lese denne tråden, vi alle sitter og er helt desperate etter pengene 🤣 Glad vi er flere. Hos meg sto det levert nå kl 23, så da jobber de seinvakt i dag tydeligvis 😅 Anonymkode: 9f635...823
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå