AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #281 Skrevet 8. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men kjære deg, skal det virkelig være nødvendig å måtte gå inn på en tråd på KG for å finne ut at det er helt normalt?? 🙄Poenget med det jeg skrev var at en begynner å lure når det tar så lang tid. Da var det bedre før, når en faktisk hadde litt mer å forholde seg til. Jeg jo også at jeg ikke MÅ ha pengene nå, men at dette vært fint å få dem nå. Merkelige kommenterer fra enkelte… Anonymkode: a518c...e60 Man trenger ikke gå på kg, men finner også ut ved å kikke på skatteetatens sider. Der står det at de fleste (men ikke alle) får skatteoppgjøret mellom 23. mars og 29. juni. Mange vil også få det senere enn dette, så ingen grunn til å få panikk allerede i mai. Anonymkode: f2305...9cf 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #282 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 0.32): Ingen i vanlig jobb bør ha en økonomi der det betyr noe om skattepengene kommer i april eller september. Stikkord: buffer, sparing, oversikt. Anonymkode: 85262...320 Skjønner poenget ditt, men så er det ikke alle i denne tråden som har en «vanlig jobb» hvor de tjener 28K i mnd. Er mange unge folk med deltidsjobb, folk på NAV, folk som har uforutsette regninger.. ingen er perfekte. Selv har jeg ca 16 000 utbetalt i mnd og har f eks ikke råd til å gå til tannlegen etc, og har fått skattemelding om at jeg får igjen 20 000, og da er det klart at man blir utålmodig 😊 Anonymkode: 9f635...823 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #283 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger ikke gå på kg, men finner også ut ved å kikke på skatteetatens sider. Der står det at de fleste (men ikke alle) får skatteoppgjøret mellom 23. mars og 29. juni. Mange vil også få det senere enn dette, så ingen grunn til å få panikk allerede i mai. Anonymkode: f2305...9cf Fremdeles forstår du ikke hva jeg opprinnelig kommenterte… Hvem snakker om panikk? Jeg har da ikke panikk!! Hvor har du det i fra egentlig? Eller glem det, ikke vits i å diskutere mer… Anonymkode: a518c...e60
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #284 Skrevet 8. mai 2022 smilo skrev (21 timer siden): Hvordan kan du ha fått igjen så mye tidligere de to siste årene, da fjoråret var det første året det kom utbetaling av skattepenger før juni. Og skatteetaten har alltid hatt høsten som sist frist i alle år. Så de som før på vår sommer er egentlig de heldige. Resten av oss er de normale som må vente Det stemmer ikke for min de iallfall. Jeg fikk utbetalt min skatt til gode 2 april 2020. Og 22 april 2021. Anonymkode: 7dfd6...696
smilo Skrevet 9. mai 2022 #285 Skrevet 9. mai 2022 Da var du nok med i prøveprosjektet i 2020 der noen fikk testet løsningen 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #286 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5/7/2022 den 0.16): De burde da evne å sende en melding om dette, om de ikke evner å sende en ny frist!? Anonymkode: 76e06...280 Hadde de sendt ut varsel om at man var tatt ut i kontroll, så kunne man bare jukset på skatten hvert år og så gå inn og endre på tallene når varselet om kontroll kommer. Anonymkode: 7b335...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #287 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde de sendt ut varsel om at man var tatt ut i kontroll, så kunne man bare jukset på skatten hvert år og så gå inn og endre på tallene når varselet om kontroll kommer. Anonymkode: 7b335...8c8 Jaha. En ville vel i såfall fått melding om kontroll etter at det var levert og etter 30 april. Slik at en ikke kan endre… eller sperre for endring. Anonymkode: a518c...e60 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #288 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jaha. En ville vel i såfall fått melding om kontroll etter at det var levert og etter 30 april. Slik at en ikke kan endre… eller sperre for endring. Anonymkode: a518c...e60 Man kan endre på skattemeldingen tre år tilbake i tid. Fristen på 30. april er bare for å være garantert at tallene man taster inn blir brukt i årets regnestykke/utbetaling. Kan fint endre etter det, og hvis de ikke har behandlet meldingen enda, så er det den nyeste endringen som blir brukt når de behandler den. Midlertidig sperre for endring kunne vært en løsning..men det kan for noen være problematisk å være sperret fra å endre skattemeldingen i et halvt år. Anonymkode: 7b335...8c8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #289 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man kan endre på skattemeldingen tre år tilbake i tid. Fristen på 30. april er bare for å være garantert at tallene man taster inn blir brukt i årets regnestykke/utbetaling. Kan fint endre etter det, og hvis de ikke har behandlet meldingen enda, så er det den nyeste endringen som blir brukt når de behandler den. Midlertidig sperre for endring kunne vært en løsning..men det kan for noen være problematisk å være sperret fra å endre skattemeldingen i et halvt år. Anonymkode: 7b335...8c8 Det er sant, men en blir kanskje litt avslørt om en som jukser på skatten går inn og endrer om en får melding om kontroll. Ihvertfall større endringer. Hvis det tar ekstra lang tid før utbetaling så er det også indikator på at en kan ha blitt tatt ut i kontroll. Nei, jeg vet ikke. Risiko for kontroll er der uansett. Men hadde ikke vært dumt om en fikk liten automatisk melding om at skattemelding er nå under behandling/kontroll. Anonymkode: a518c...e60
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #290 Skrevet 9. mai 2022 Noen som har fått boe som helst beskjed i dag Anonymkode: d8bff...22a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #291 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er sant, men en blir kanskje litt avslørt om en som jukser på skatten går inn og endrer om en får melding om kontroll. Ihvertfall større endringer. Hvis det tar ekstra lang tid før utbetaling så er det også indikator på at en kan ha blitt tatt ut i kontroll. Nei, jeg vet ikke. Risiko for kontroll er der uansett. Men hadde ikke vært dumt om en fikk liten automatisk melding om at skattemelding er nå under behandling/kontroll. Anonymkode: a518c...e60 Tja, kanskje det. Er ikke ekspert jeg heller. Enig i at det hadde vært fint om de klarte å få til å sende en melding om at man må vente lenge pga. kontroll, jeg ser jo hvor viktig det er for dere i denne tråden. Samtidig jeg ser også hvorfor det kan være vanskelig å få til. Anonymkode: 7b335...8c8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #292 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen som har fått boe som helst beskjed i dag Anonymkode: d8bff...22a Kan jeg spørre, uten å dømme, om hvorfor du stiller dette spørsmålet? Hva vil det gi deg om noen svarer ja, eller nei? Det påvirker så vidt jeg ser ikke din situasjon og gir deg ikke noe mer nyttig informasjon. Virker for meg litt som selvpining. Eller overser jeg noe? Anonymkode: 7b335...8c8 1
Gjest Adobyen Skrevet 9. mai 2022 #293 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tja, kanskje det. Er ikke ekspert jeg heller. Enig i at det hadde vært fint om de klarte å få til å sende en melding om at man må vente lenge pga. kontroll, jeg ser jo hvor viktig det er for dere i denne tråden. Samtidig jeg ser også hvorfor det kan være vanskelig å få til. Anonymkode: 7b335...8c8 Jeg tror ikke at det betyr noe rart. Leste en artikkel en gang, hvis de ventet på en aksjeoppgave fra et AS, så kunne ikke skatten gjøres ferdig for alle aksjonærer før den kom inn i systemet. Av og til var det et firma som ikke var ferdig i tide, eller som hadde noe som de ville se litt nærmere på. Det har vel vært noen tidsfrister som har sprukket runt omkring, som gjør at ikke alt er like tidlig klart.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #294 Skrevet 9. mai 2022 Ingenting til utbetaling i dag, så da blir det ingen skattepenger denne uka heller. 7 uker siden jeg leverte. Anonymkode: 05e0b...622
Sofakona Skrevet 9. mai 2022 #295 Skrevet 9. mai 2022 Snart 2 mnd siden jeg sendte inn..ennå ikke fått noe..,🤔
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #296 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan jeg spørre, uten å dømme, om hvorfor du stiller dette spørsmålet? Hva vil det gi deg om noen svarer ja, eller nei? Det påvirker så vidt jeg ser ikke din situasjon og gir deg ikke noe mer nyttig informasjon. Virker for meg litt som selvpining. Eller overser jeg noe? Anonymkode: 7b335...8c8 Bare prøver å kartlegge, lider ingen nød . Men greit å spørre bare så kan man jo se. Står jo så mye forskjellig . Som alle nærmest er det jo greit å vite når man eventuelt får ekstra cash. Siden man kan få penger på kontoen og så få skatteoppgjør meldingen 2 dager etterpå Anonymkode: d8bff...22a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #297 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingenting til utbetaling i dag, så da blir det ingen skattepenger denne uka heller. 7 uker siden jeg leverte. Anonymkode: 05e0b...622 Hvordan vet du det? Anonymkode: bfa24...061
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #298 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du det? Anonymkode: bfa24...061 Fordi pengene utbetales onsdager og når det ikke ligger noe klart i dag, så skjer det neppe noe i morgen. Anonymkode: 05e0b...622
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #299 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi pengene utbetales onsdager og når det ikke ligger noe klart i dag, så skjer det neppe noe i morgen. Anonymkode: 05e0b...622 Kommer ikke bare onsdager, som nevnt av mange her. Anonymkode: bfb95...273
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #300 Skrevet 9. mai 2022 Dere som gjorde endringer på skattemeldingen; hvor lang tid tok det fra dere leverte inn skattemeldingen til dere fikk skatteoppgjøret? Anonymkode: 0835d...a73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå