AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Jeg har lite nettverk, har et lite barn, barnefar trenger hjelp til alkohol. Jeg har snakket med bv. Jeg skal søke om avslastning. Jeg har en god sak hvor jeg mest sannsynlig vil få det innvilget. Men, hvordan fungerer hjemmebesøk og bhg besøk? Anonymkode: 0c09c...044
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Dette har jeg også lurt på da jeg kjenner noen som brått er blitt alene med et lite barn. Er det slik at en kan tjene for mye til å få hjelp? Anonymkode: d03d9...5f4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Er det ingen som vet? - ts Anonymkode: 0c09c...044
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 De vil gå gjennom saken din i undersøkelsesfasen. Er det spesifikke grunner for at du trenger avlastning? Er det spesifikke grunner for at barnet ditt har behov for avlastning? De har som regel 6 uker på seg fra de får en sak på bordet til å undersøke. De vil be om et møte med deg der du legger frem problemstillingen. Så må du skrive under på et skjema at de kan innhente opplysninger fra lege, barnehage og evt andre instanser som kan være nyttige. I noen tilfeller tar de også kontakt med barnefar, dog noen tilfeller de ikke gjør det. De kommer på hjemmebesøk for å se hvordan ting er hos deg, hilse på barnet og se hvordan dere er rundt hverandre. De ber om å få opplysninger fra bhg, men de drar som oftest ikke dit for å besøke barnet da bhg barn er små. Etter dette vil de komme frem til om de skal innvilge tiltak eller om de skal avslutte undersøkelsen med henleggelse. Ved tiltak får du en tiltaksplan, en ny saksbehandler og alastningshjem. Bv drar først til avlastningshjemmet og undersøker forholdene, innhenter politiattest osv. Deretter får du og barnet møte personene og dra hjem til dem på besøk. Så er det evt opptrapping av samværene i besøkshjemmet. Anonymkode: d4f6d...880
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette har jeg også lurt på da jeg kjenner noen som brått er blitt alene med et lite barn. Er det slik at en kan tjene for mye til å få hjelp? Anonymkode: d03d9...5f4 Økonomi har ikke noe å si når det kommer til behov for avlastning. Det er jo noe som de vurderer om det er et BEHOV for avlastning. Er det ikke noe nettverk rundt osv som kan avlaste. Har ikke hørt om noen som har blitt nektet pga for høy økonomi. Anonymkode: d4f6d...880
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Er det besøkshjem du mener? Anonymkode: ea804...580
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå