Gå til innhold

svette under armene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Noen som har tips for oss som sliter med masse svette under armene? svetter av ingenting, kommer 30min etter jeg har dusjet. 
Har ødelagt så mange T-skjorter og klarer bare å bruke sorte T-skjorter.

Har prøvd perspirex fra apoteket, men den svir veldig på natta og får røde utslett, kan ikke ta på deodorant på morgenen pga det. Også prøvd aluminiumklorid med samme effekt.

Noen tips til noe annet jeg kan prøve? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg så funker stop 24. Kanskje den fungerer for deg også? 

• Liker 1
Skrevet

Botox? 

Anonymkode: 2e31d...a2e

• Nyttig 1
Skrevet
SummerSadness skrev (3 minutter siden):

Ja, eller roll on varianten. Jeg bruker den sistnevnte. 

Er ikke nuppete og sår under armene heller lenger etter at jeg begynte å bruke den. 

• Liker 1
Skrevet

Svettelapper som beskytter tøyet?

Jeg svetter en del på samme måte, så jeg går også utelukkende i de mørkeste fargene som finnes. 

Virkestoffet i Stop 24 er aluminiumklorid. Har du prøvd aluminiumklorid allerede, så vil nok mest antagelig ikke Stop 24 fungere for deg. Men det skader neppe å prøve.

• Liker 1
Skrevet
SummerSadness skrev (37 minutter siden):

Hei.
Noen som har tips for oss som sliter med masse svette under armene? svetter av ingenting, kommer 30min etter jeg har dusjet. 
Har ødelagt så mange T-skjorter og klarer bare å bruke sorte T-skjorter.

Har prøvd perspirex fra apoteket, men den svir veldig på natta og får røde utslett, kan ikke ta på deodorant på morgenen pga det. Også prøvd aluminiumklorid med samme effekt.

Noen tips til noe annet jeg kan prøve? 

Man skal ikke bruke deodorant i tillegg til aluminiumklorid, så det gjør ingenting.

Dette er kanskje upopulært, men jeg sier det likevel: Jeg svettet helt fryktelig før, og det kontrollerte 100 % hvilke klær jeg kunne bruke dersom jeg ikke vile ha synlige svetteflekker. Allerede etter første natt med aluminiumklorid var jeg tørr nok til at jeg kunne kjøpe meg min første t-skjorte! Men ja, det sved som faen, og jeg fikk ikke sove de nettene jeg brukte det, og jeg ble rød og jævlig. Men jeg trengte ikke å bruke det så veldig ofte og så veldig mye før behovet forsvant.

Nå har jeg vært svettefri i mange år. Tipset mitt er rett og slett at du bare skal lide deg gjennom aluminiumkloriden, for du trenger kanskje ikke å bruke det så mye i det hele tatt, og etter hvert vil kanskje behovet forsvinne helt til og med. Søvnløse netter, kløe og svie var i alle fall ingenting for meg sammenlignet med den psykiske lidelsen i en hel ungdomstid gjemt bak store mørke klær!

Anonymkode: 1d18d...3c2

Skrevet

Jeg kan heller ikke bruke aluminimklorid, så jeg skal få henvisning til behandling hos hudlege. 

Det nærmeste jeg kommer som demper svette litt er periprex comfort, den fungerer i noen timer.  

Anonymkode: 5c37f...d6b

Skrevet

Hvor sterkt er det med denne aluminiumskloriden dere snakker om i forhold til innholdet på stop 24?

Stop 24 er ikke sterk på meg, jeg tar den på etter dusj, nybarbert, uten at det svir. 

Skrevet
Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Hvor sterkt er det med denne aluminiumskloriden dere snakker om i forhold til innholdet på stop 24?

Stop 24 er ikke sterk på meg, jeg tar den på etter dusj, nybarbert, uten at det svir. 

Jeg for min del tåler ikke stop24 heller...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg for min del tåler ikke stop24 heller...

Ok. 

Skrevet

Botox.

Anonymkode: 9e0f8...a77

Skrevet

Vær obs på at når du hindrer svetten ett sted, så kommer den ut et annet sted. De fleste av oss opplever at det er greiere med svette i armhuler enn f.eks. håndflater, ansikt, lyske eller bryst. I armhulene er det enkelt å bruke innlegg som fanger opp svetten. 

Anonymkode: 31e70...b88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...