Gå til innhold

Synes dere 10 år mellom søsken er mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut som det kan gå mot det her, jeg er jo ''bare 29'' så jeg kan jo fortsatt være heldig å bli velsignet med en til. Det er nesten 10 år mellom meg og broren min og vi har flere ganger blitt spurt opp gjennom oppveksten om vi har samme far fordi det er så mange år mellom oss. Hva tenker dere andre egentlig? 

Anonymkode: 9868a...b13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 og 13 år mellom meg og mine søsken. Ja det er jo mye, jeg ble jo litt som ett enebarn da søsknene flyttet ut tidlig,  men vil ikke si det er unormalt.  

Kunne godt tenke meg en attpåklatt selv, men mannen vil absolutt ikke ha flere barn så da blir det ikke det. Friheten med store barn er jo fin den også så jeg tar det ikke så tungt. 

Anonymkode: 5e754...021

• Hjerte 1
Skrevet

10 år mellom meg og min bror. Ingen har spurt om vi har samme far. Og vi er gode venner og er tette, men ville egentlig ikke anbefalt det likevel. Såpass mye eldre søsken blir lett som en tante eller onkel, ikke et søsken. Man får ofte ikke tett forhold heller. Akkurat jeg og min bror har det, men vet om mange som nesten ikke kjenner sine langt eldre/yngre søsken. 

Anonymkode: e8bb2...296

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg har følgende intervall mellom mine: 4,5 år mellom første og andre, 21 mnd mellom andre og tredje, 10 år og 3 mnd mellom tredje og fjerde og 23 mnd mellom fjerde og femte. Ja, ti år er mye, men de har stor glede av hverandre. Det er 18,5 år mellom eldste og yngste her. 

Endret av Lorieen
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er jo mye, men det betyr ikke at det er for mye eller en grunn til å ikke få flere barn

Anonymkode: fe7b4...59f

• Hjerte 1
Skrevet

Det er 8 år mellom meg og min søster. Hun er eldst, og det gikk veldig fint i flere år. Rundt tiden jeg var 5-6, og hun 13-14, så surnet det litt. Jeg var en drittunge, og hun en usikker jente i puberteten. Oppskriften på kaos. Vi hadde jo gode perioder også, og var i grunn tette, men mamma sitter igjen med minner om at vi nærmest hatet hverandre.

Det gikk seg til da, og fra hun var 18-19 har vi vært gode venner. Fra jeg ble "voksen" så har hun vært min nærmeste venninne.

Alt dette kunne like så godt ha vært en beskrivelse av to søsken med et par års mellomrom også, og uansett alder så er det ikke gitt at de er venner eller har "glede" av hverandre.

Hvis du fortsatt ønsker flere barn, så ville jeg ha gått for det. Det er knappe 15 måneder mellom mine, og selv om det har vært fint og koselig, så har det selvfølgelig vært veldig hektisk også. Hadde eldste vært 10 år så hadde jeg hvert fall følt at jeg hadde nok armer, tror jeg😊

Anonymkode: 309b2...2c0

• Hjerte 1
Skrevet

9 år mellom mine, det var perioder de var lite kompatible som søsken så klart men det har for det meste gått helt fint og i dag er de voksne og har et veldig godt forhold til hverandre. 

Anonymkode: a2397...d00

• Hjerte 1
Skrevet

Mellom meg og mine søsken er det 10 år, 14 år og eldste er 16 år eldre enn meg som er yngst. Ingen som har spurt om vi har forskjellige fedre, rart spm igrunn synes jeg. Jeg har bare gode opplevelser med å ha noe eldre søsken, vi har god kontakt og er en sammensveiset gjeng😊

Anonymkode: eb0e8...449

• Hjerte 1
Skrevet

Det er mye, men ingen hindring for å få flere barn. Kanskje to til?

Anonymkode: e5db9...4be

Skrevet
Sprite skrev (1 time siden):

12 år mellom mine. Helt perfekt 

Hvorfor er det perfekt? Forskjellig fedre?

Anonymkode: 32a0f...425

Skrevet

Nå er det bare 2,5 år mellom mine, som nå er 10 og 12, men ALDRI om jeg ville startet på nytt med en baby nå! Den friheten man er i ferd med å få igjen, at det går an å ta en kaffekopp i fred, at man kan sende ungene i butikken hvis man har glemt noe... Nei, skjønner meg ikke på de som starter på nytt etter så lang tid.

For ikke å snakke om at det krever en hel del og følge opp 10-14 åringer også, cuper/kamper, overnattinger osv,, som ikke er så praktisk å kombinere med baby.

Men hver sin lyst...

Anonymkode: 5b6b4...79c

Skrevet

jeg er 17 år eldre enn min søster. hun sier hun har en ekstra mor 😛

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ser ut som det kan gå mot det her, jeg er jo ''bare 29'' så jeg kan jo fortsatt være heldig å bli velsignet med en til. Det er nesten 10 år mellom meg og broren min og vi har flere ganger blitt spurt opp gjennom oppveksten om vi har samme far fordi det er så mange år mellom oss. Hva tenker dere andre egentlig? 

Vi har 3 år mellom 1 & 2, nr 2 & 3 er det 7 år, og mellom 3 & 4 er det 5 1/2 år. Det går så fint ;) 

Anonymkode: 19c61...914

Skrevet

Er 10 år mellom meg og broren min også. Har aldri fått spørsmål om vi har samme far. Vi har hele tiden hatt et ganske nært forhold. Når han var liten, styret jeg og dullet mye med han. Ble som en ekstra «mamma» for han. 

Nå bor vi på hver vår kant, men har et godt forhold nå også. Jeg har aldri tenkt over at aldersforskjellen mellom oss er unaturlig. Hadde hvertfall ikke hindret meg i å få et til barn om jeg ønsket det :) 

Anonymkode: 748ad...111

Skrevet

Tenker ikke så mye?

Jeg har en sønn på 8,5 nå og er sekundært infertil.

Han har ønsket seg søsken siden har var 3 år og sier han ønsker seg søsken fortsatt. 

Han skjønner nok at en baby ikke er på hans nivå 😅

Anonymkode: 7637b...8bf

Skrevet

Her er det 2 år mellom de to eldste, så tok det 7 år til siste kom. Helt perfekt for vår familie. 

Anonymkode: 52d42...f64

Skrevet

Har 9 år mellom mine to første og når siste kommer nå blir det 13 år mellom nr 1 og nr 3 og 4 år mellom 2 og 3.

Nå har nr 1 en annen far da.

Anonymkode: d0f80...561

Skrevet

20 år mellom meg og min yngste bror, vil si du er godt innafor 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ville aldri ventet så lenge om jeg hadde kunne valgt selv. Knapt 2år mellom her, perfekt!

Anonymkode: 9a1c9...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...