AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 noen her på forumet som har VPN å anbefale? finnes det noen gratis, eller blir man nødt til å betale for det? Anonymkode: c9b03...d92
ekkoet Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 (endret) Jeg bruker ikke VPN hjemmefra, men har VPN-server hjemme som jeg bruker når jeg er ute. Bruker den innebygget i router (ASUS). Jeg mistenker at det ikke var det du mente, men den løsningen dekker behovet mitt - jeg vet ikke hva ditt er. Skal du ha en god tjeneste å bruke fast må du betale for den regner jeg med. Endret 12. september 2022 av ekkoet
newman01 Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Hva er hensikten med VPN? Om det er sikkerhet du tenker på bør du filosofere over hvordan og hvorfor noen gir bort slike tjenester gratis. Hvordan kan et selskap stille med servere og nettkapasitet uten å få betalt for det? Google, Facebook og TV3 gir deg gratis underholdning mot reklame, og du er produktet.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 Abonnerer på både NordVPN og ExpressVPN, er litt hipp som happ når de fungerer på de tjenestene jeg bruker men aldri vært borti at begge ikke fungerer samtidig. newman01 skrev (6 minutter siden): Hva er hensikten med VPN? Om det er sikkerhet du tenker på bør du filosofere over hvordan og hvorfor noen gir bort slike tjenester gratis. Hvordan kan et selskap stille med servere og nettkapasitet uten å få betalt for det? Google, Facebook og TV3 gir deg gratis underholdning mot reklame, og du er produktet. Nå er det ingen gratisalternativer som er sikre og det er brukeren som er produktet. Anonymkode: b9451...915
so_what Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Jeg bruker PIA. Vel, jeg bruker den egentlig ikke så fryktelig ofte, men det er kjekt å ha og koster ikke allverden hvis du binder deg over lengre tid. Nå koster det vel 700 kr for tre år. Gratisalternativer kommer vel stort sett med ganske knappe overføringsbegrensninger. Én ting har de imidlertid for seg, og det er at du kan bruke dem når du registrerer deg hos PIA. Det ser nemlig ut til at PIA velger EUR som valuta basert på IP, selv om det er billigere å betale i USD. Jeg kan ikke se at man kan velge valuta selv. Det kan være endel penger å spare på å betale i USD fremfor EUR der man kan, noe som tjener inn igjen deler av de få hundrelappene jeg bruker på VPN per år.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Jeg kjenner at jeg ikke har så lyst til å dele alle passordene mine med et VPN, uansett hvor "trygt" det liksom er... Anonymkode: 79693...a22
newman01 Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner at jeg ikke har så lyst til å dele alle passordene mine med et VPN, uansett hvor "trygt" det liksom er... Anonymkode: 79693...a22 Hvorfor skal du dele passordene dine med en VPN? Det er jo end-to-end kryptering i protokollen, så det er egentlig ikke så sannsynlig at noen får opp kommunikasjonen i klartekst. Å logge seg på et upryptert wifi-nettverk på en kafé, hotell eller slike ting derimot; det er skummelt 1
anon01 Skrevet 14. september 2022 #9 Skrevet 14. september 2022 On 9/13/2022 at 8:18 AM, AnonymBruker said: Jeg kjenner at jeg ikke har så lyst til å dele alle passordene mine med et VPN, uansett hvor "trygt" det liksom er... Anonymkode: 79693...a22 Dele passordene dine med ett VPN? Hvordan gjør man det? Har aldri opplevd at det er noe behov for å dele passord på VPN? Hva mener du? ___ TS: Jeg bruker TorGuard, koster meg 90 kr for 3 måneder, kan velge servere i de fleste land, god hastighet og enkel app/programvare til både mobil og PC
Cata Skrevet 18. september 2022 #10 Skrevet 18. september 2022 (endret) Jeg bruker NordVPN. Ser i undersøkelser at den og Express VPN ofte veksler mellom å komme på topp. Den gang jeg valgte så var det fordi den lå på topp der og da i den undersøkelsen jeg leste. Har brukt i 2 år nå og er godt fornøyd. Mitt eneste problem er at det har det med å falle ut på mobilen så jeg må logge på igjen etter en programvareoppdatering, men det ville muligens skjedd med andre VPN også. Ser de ligger på topp i IT-avisens undersøkelse nå. https://itavisen.no/vpn/ Må nesten legge til at jeg bruker det primært når jeg er på reise og kopler til åpne nettverk på hoteller og slikt. Bruker det ikke for streaming. Endret 18. september 2022 av Cata Tillegg
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #11 Skrevet 18. september 2022 Jeg bruker Proton, og kun for å bruke norske strømmetjenester jeg betaler for når jeg er på reise. F.eks. å laste ned en episode før en flytur hjem, det går ikke i Storbritannia hvis man bruker TV2 Play, fordi det er utenfor EU. Proton tilbyr en begrenset gratistjeneste som de selv sier er et bidrag til ytringsfrihet, slik at mennesker i f.eks. Russland og Kina kan omgå begrensninger satt av regimene der de bor. Anonymkode: 77672...5d4
Mandagsunge Skrevet 18. september 2022 #12 Skrevet 18. september 2022 (endret) Bruker Trust Zone, har jamnleg veldig gode sal (75-80% avslag på toårsabo). Dei er neppe dei beste sånn teknisk, men etter sigande eit av svært få selskap basert i land der myndigheitene ikkje kan kreve innsyn i trafikken dei omdirigerer. Endret 18. september 2022 av Mandagsunge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå