AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Har et problem i forholdet som blir større og større, Kjæresten min sliter med depresjon å har derfor lite sexlyst. Vi har vært sammen nå i 2 år, å har alltid hatt lite sex (gjennomsnittlig disse årene kanskje hver 10 dag) Vi er begge unge (rundt 30) uten barn og er heller ikke samboere. De siste mndene nå er det blitt værre og vi har så å si sluttet å ha sex. Jeg er en ganske seksuell person å forbinder sex mye med trygghet og at det holder gnisten igang. Har blitt mye avvist seksuelt av hun så for meg er det ukomfortabelt å nevne sex/prøve seg pga redselen for å bli avvist, da jeg blir såret trist å frustrert. Elsker hun virkelig så gjør mitt beste for å holde ut, går derfor å onanerer mest mulig når jeg ikke er med hun/før vi skal møtes for da er jeg mindre påvirket av trangen. Når det går over en uke mellom sex så kommer alltid usikkerheten min og paranoia veldig frem, jeg tenker at hun er utro eller at hun virkelig ikke bryr seg om meg, ettersom hun vet at dette plager meg og gjør forholdet vårt veldig usikkert men uten vilje til å gjøre noe med det, da hun heller ikke er intressert i feks oral sex eller å gjøre noe seksuelt for min del. Ønsker gjerne innspill på hvordan jeg burde tolke dette, er jeg egoistisk, eller er hun? Hva kan jeg gjøre utenom å slå opp? Anonymkode: 326b0...718
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 *henne Om man er deprimert er sex det siste man tenker på. Om du ikke takler det, får du slå opp og finne deg ei som tenker på sex 24/7. Anonymkode: ad12c...64a 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): *henne Om man er deprimert er sex det siste man tenker på. Om du ikke takler det, får du slå opp og finne deg ei som tenker på sex 24/7. Anonymkode: ad12c...64a Eller denne idioten tar seg sammen og begynner med hva som helst som får endorfin og hva dette alt heter produksjonen i gang og elsker sin fantastiske sex positive dama si. Hilsen, en som er deprimert av å være i forhold med ei som er motsatt av sex positiv. Anonymkode: f9b46...4dd 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): *henne Om man er deprimert er sex det siste man tenker på. Om du ikke takler det, får du slå opp og finne deg ei som tenker på sex 24/7. Anonymkode: ad12c...64a AnonymBruker skrev (59 minutter siden): *henne Om man er deprimert er sex det siste man tenker på. Om du ikke takler det, får du slå opp og finne deg ei som tenker på sex 24/7. Anonymkode: ad12c...64a Ingen av dere som faktisk svarte på hva jeg spurte om... Jeg ønsker ikke å slå opp, med mindre jeg er 100% sikker på at det ikke er noe JEG kan gjøre for at det skal funke. Feks: du er overfladisk som kun tenker på sex å burde godta at hun har det vanskelig men gjør sikkert sitt beste. Eller: Kvinnemennesket bryr seg jo åpenbart ikke, ellers ville hun nok værtfall prøvd å gjøre noe for at parforholdet skal holde. Mvh Trådstarter Anonymkode: 326b0...718 1
ClausSaus Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen av dere som faktisk svarte på hva jeg spurte om... Jeg ønsker ikke å slå opp, med mindre jeg er 100% sikker på at det ikke er noe JEG kan gjøre for at det skal funke. Feks: du er overfladisk som kun tenker på sex å burde godta at hun har det vanskelig men gjør sikkert sitt beste. Eller: Kvinnemennesket bryr seg jo åpenbart ikke, ellers ville hun nok værtfall prøvd å gjøre noe for at parforholdet skal holde. Mvh Trådstarter Anonymkode: 326b0...718 Drit i surmaget tøys på KG, det er en del av bakgrunnsstøyen. Du kan ikke forandre noen andre enn deg selv. Så bli den beste versjonen av deg selv, og hvis dette ikke er tilstrekkelig er det ingenting du kan gjøre. Og da må du faktisk komne deg videre. 2 2
Sofakona Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Ta det fra en kvinne som er deprimerte og sliter med angst..gift i 18 år og lite sexlyst. Det er dessverre lite du kan gjøre, først må du se hva du gjør for henne...er du flink å hjelpe til hjemme, gjøre romantiske ting, ta vare på henne. Ikke at dette vil føre til mer sex,men at du bryr deg. Du må legge tanken på at DU skal ha sex nå, dette handler mer om henne...om du bare går rundt å tenker at du ikke får sex...da er du ego...jeg skjønner deg..men dette er ikke veien å gå. Å være deprimert et som at vi sitter i en boble der alt er trist..vi finner ikke glede i noe..og sex og intimitet er det siste vi tenker på da 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 Det er ikke vanlig å ha depresjon i to år sammenhengende. Jeg antar det må være noen tilbakefall eller noe. Får hun god behandling? Har der vært ordentlig bra perioder mellom depresjonene? Hvis hun er mer eller mindre uinteressert hele tiden ville jeg ikke vært veldig optimistisk. Da tviler jeg på om det kan forklares bare med depresjon. Jeg støtter 100% at hun ikke gjør deg "tjenester". Det er ingen løsning. Anonymkode: e00d5...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 Dere er unge, ingen barn, bor ikke sammen. Hva er vitsen her egentlig? Forholdet virker mer som en byrde enn noe positivt. Selv om dere hadde hatt sex. Det finnes tusenvis av andre jenter der ute du kan ligge med. Hva skal du med denne dama? Anonymkode: d4351...094 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har et problem i forholdet som blir større og større, Jeg er en ganske seksuell person å forbinder sex mye med trygghet og at det holder gnisten igang. . Når det går over en uke mellom sex så kommer alltid usikkerheten min og paranoia veldig frem, Ønsker gjerne innspill på hvordan jeg burde tolke dette, er jeg egoistisk, eller er hun? Anonymkode: 326b0...718 Disse tingene forteller meg at du har litt ting du burde jobbe med. Å knytte sex så nært opp å føle trygghet etc er ikke sunt. Å gå i kjelleren og å bli paranoid pga en uke uten sex er virkelig ikke normalt eller sunt. Du er ikke nødvendigvis egoistisk. Men du har noen koblinger til sex som ikke er sunt. Tenker du med fordel burde snakke med en profesjonell. Anonymkode: a6963...d62 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #10 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere er unge, ingen barn, bor ikke sammen. Hva er vitsen her egentlig? Forholdet virker mer som en byrde enn noe positivt. Selv om dere hadde hatt sex. Det finnes tusenvis av andre jenter der ute du kan ligge med. Hva skal du med denne dama? Anonymkode: d4351...094 Fordi jeg vil ikke ha noen annen dame, har prøvd ut mange forskjellige gjennom livet men kun blitt forelsket i denne. I fult sølibat med hun her er likestilt med å være med noen som er perfekt på alle andre måter, men jeg vil ikke være i sølibat med den jeg er med, eller være med noen annen. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Disse tingene forteller meg at du har litt ting du burde jobbe med. Å knytte sex så nært opp å føle trygghet etc er ikke sunt. Å gå i kjelleren og å bli paranoid pga en uke uten sex er virkelig ikke normalt eller sunt. Du er ikke nødvendigvis egoistisk. Men du har noen koblinger til sex som ikke er sunt. Tenker du med fordel burde snakke med en profesjonell. Anonymkode: a6963...d62 Overdrivelse fremmer forståelse, blir ikke paranoid i den forstand, men blir usikker mtp at ting ikke er som det skal, leter derfor i hodet etter mulige forklaringer på hvorfor ting er som det er. Opphold med grunn gjør meg ingenting, men lav interesse over lang tid gjør meg dessverre mye. Anonymkode: 326b0...718
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #11 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Disse tingene forteller meg at du har litt ting du burde jobbe med. Å knytte sex så nært opp å føle trygghet etc er ikke sunt. Å gå i kjelleren og å bli paranoid pga en uke uten sex er virkelig ikke normalt eller sunt. Du er ikke nødvendigvis egoistisk. Men du har noen koblinger til sex som ikke er sunt. Tenker du med fordel burde snakke med en profesjonell. Anonymkode: a6963...d62 TS skriver ikke om "en uke uten sex" men et problem som har vart i lang tid. Hvis alt er rosenrødt så reagerer man ikke på en liten pause. Når man blir avvist over lang tid så vokser problemet i hodet, med god grunn. Man føler seg utrygg, med god grunn. Det er ikke en "usunn kobling til sex" å stille noen spørsmål ved et forhold som har vært nesten dødt fra starten av. Det er sunn fornuft. Anonymkode: e00d5...b3b 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Skrevet 12. september 2022 TS, når du velger å være sammen med en mentalpasient så må du vite at alt i ditt liv er på denne personens premisser og betingelser.. Sex er bare en ting, andre ting som reguleres av mentalpasienter kan være sosiale ting med familie og venner, ferier, eller mangel på ferier, avtaler som ikke blir holdt, husarbeid som blir ditt ansvar, innkjøp og handling, rehabilitering og vedlikehold av hus og hjem. Hvis det er slik at "kjærligheten" til denne kvinnen er "så" stor så er det ingen som kan nekte deg å fortsatt være sammen med dette selvopptatte vesenet, men det frarådes på det aller sterkeste. Finn deg heller en kvinne som er frisk, ei som kan være med deg på alt, ei som ikke er fastlåst og skal ha alle ting på sin måte. Et slikt liv bør du unne deg.. Anonymkode: e4e4a...5a8 3
Mr.SukkerFri Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Har et problem i forholdet som blir større og større, Kjæresten min sliter med depresjon å har derfor lite sexlyst. Vi har vært sammen nå i 2 år, å har alltid hatt lite sex (gjennomsnittlig disse årene kanskje hver 10 dag) Vi er begge unge (rundt 30) uten barn og er heller ikke samboere. De siste mndene nå er det blitt værre og vi har så å si sluttet å ha sex. Jeg er en ganske seksuell person å forbinder sex mye med trygghet og at det holder gnisten igang. Har blitt mye avvist seksuelt av hun så for meg er det ukomfortabelt å nevne sex/prøve seg pga redselen for å bli avvist, da jeg blir såret trist å frustrert. Elsker hun virkelig så gjør mitt beste for å holde ut, går derfor å onanerer mest mulig når jeg ikke er med hun/før vi skal møtes for da er jeg mindre påvirket av trangen. Når det går over en uke mellom sex så kommer alltid usikkerheten min og paranoia veldig frem, jeg tenker at hun er utro eller at hun virkelig ikke bryr seg om meg, ettersom hun vet at dette plager meg og gjør forholdet vårt veldig usikkert men uten vilje til å gjøre noe med det, da hun heller ikke er intressert i feks oral sex eller å gjøre noe seksuelt for min del. Ønsker gjerne innspill på hvordan jeg burde tolke dette, er jeg egoistisk, eller er hun? Hva kan jeg gjøre utenom å slå opp? Anonymkode: 326b0...718 Snakker vi om kronisk depresjon som kommer og går ? Eller er det noe midlertidig tror du ?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 Du må bare innfinne deg i det. Det blir lettere om du aksepterer det enn å gå rundt å være frustrert og runke hver gang du kjenner lysten. Når eksen min (mann, jeg dame, vi var 27) var deprimert hadde vi sex med fire måneders mellomrom og opp til et halvt år uten sex og dette pågikk i to år. Første halvåret var det seksuelt frustrende men etterhvert aksepterte jeg det og da gikk den seksuelle frustrasjonen over også og jeg ble nesten ikke kåt lenger. Var nesten nymph før det men alt tok seg opp igjen når han ble frisk Anonymkode: 084bd...e94
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #15 Skrevet 12. september 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Fordi jeg vil ikke ha noen annen dame, har prøvd ut mange forskjellige gjennom livet men kun blitt forelsket i denne. I fult sølibat med hun her er likestilt med å være med noen som er perfekt på alle andre måter, men jeg vil ikke være i sølibat med den jeg er med, eller være med noen annen. Overdrivelse fremmer forståelse, blir ikke paranoid i den forstand, men blir usikker mtp at ting ikke er som det skal, leter derfor i hodet etter mulige forklaringer på hvorfor ting er som det er. Opphold med grunn gjør meg ingenting, men lav interesse over lang tid gjør meg dessverre mye. Anonymkode: 326b0...718 Du høres egentlig bare whipped ut 😎 Anonymkode: d4351...094
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #16 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du høres egentlig bare whipped ut 😎 Anonymkode: d4351...094 Du høres ut som en incel som er misunnelig på at andre får oppleve kjærlighet og ikke du 🤡 Anonymkode: 084bd...e94 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #17 Skrevet 12. september 2022 Mr.SukkerFri skrev (1 time siden): Snakker vi om kronisk depresjon som kommer og går ? Eller er det noe midlertidig tror du ? Kronisk dessverre. Prøver å få hun til å oppsøke hjelp. Anonymkode: 326b0...718
Bombasi Skrevet 12. september 2022 #18 Skrevet 12. september 2022 Tror du må evaluere et moment til her utifra dine seksuelle preferanser og bekreftelsesbehov... Maser du om sex? Isåfall, så er det ditt største problem, kanskje. Jeg sier ikke at du gjør det. Men tenk over det. Masing er døden for et sexliv i ubalanse. 2
Eryn Skrevet 12. september 2022 #19 Skrevet 12. september 2022 (endret) Tror du må ta et valg her. Du er ung, og høres helt normal ut. Klart det blir frustrerende med lange perioder uten sex, og spesielt hvis det kun er du som viser interesse. Sex er for de fleste en sterk drift, og det nytter ikke «å legge det til side» og tro at sexlysten skal forsvinne i så ung alder. Et forhold uten sex er vel for spesielt interesserte. Du sier hun er kronisk deprimert. Da tenker jeg at hun har et ansvar selv for å oppsøke hjelp. Hvis hun har lyst å være i et normalt forhold med deg, så skylder hun både seg selv og deg å oppsøke hjelp. Hvis hun ikke gjør det, eller lar deg hjelpe henne med å komme i kontakt med psykolog, så burde du forklare henne at forholdet kommer til å ryke. Fordi det tror jeg det gjør. Med mindre du har lyst å lide deg videre i livet. Da har hun i alle fall valget. Kronisk psykisk sykdom kan være drepen for et forhold, og jeg ville vært veldig forsiktig med å planlegge barn før hun evt. får behandling og fungerer normalt igjen. Å leve med en psykisk syk person er som å ha en mørk uhyggelig sky hengende over deg konstant. Og alle de vonde følelsene som du selv blir belastet med som konsekvens. Sorg, smerte, håpløshet, fortvilelse, man blir til slutt også sint på seg selv. Nei, jeg unner ingen det. Livet har så mange flere potensielle partnere der ute, man bare tror man har dårlig tid og at «jeg kommer aldri til å få så sterke følelser for noen andre». Vel, det stemmer som oftest ikke. ❤️ Endret 12. september 2022 av Eryn 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #20 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kronisk dessverre. Prøver å få hun til å oppsøke hjelp. Anonymkode: 326b0...718 Har hun ikke oppsøkt hjelp? Helt urelatert til sexlivet deres så kan hun ikke gå med depresjon i to år uten å søke behandling. Hvilken diagnose har hun egentlig? Dystymi? Anonymkode: e00d5...b3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå