AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Tips til hva vi kan gi i smaksprøver/små porsjoner til baby 5,5 mnd? Hva ga dere og hva var mest populært? Hvor ofte til dagen? Anonymkode: 7f55a...608
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Jeg lånte boka til Ida Gran-Jansen på biblioteket, den heter noe sånt som helt enkel barnemat. Så laget noen av oppskriftene der. Gikk mye i kokt og most gulrot, søtpotet, pastinakk, pære, eple. Pastinakk+pære synes jeg var godt. Sviskemos, aprikosmos. Anonymkode: 8b248...24e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Jeg begynte med gulrotstaver, kokt selvsagt, og omelett med kun egg eller med brokkoli og blomkål raspet i. Så søtpotetstaver, eggerøre, Kokt blomkål, - og brokkolibuketter, avokado. Jeg gir råvarer, og mat han håndterer selv, så slipper jeg å sitte å mate og kan spise selv 😊 Husk å les deg opp på førstehjelp uansett hvordan du går frem. Les deg også opp på forskjell på brekninger og faktisk kvelning. Brenning er en viktig prosess på veien mot fast føde og er fullstendig ufarlig, og man bør ikke iverksette tiltak eller skremme barnet. Anonymkode: f9425...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Vi startet med frukt og grønnsaksmos, men gikk fort over til omelett, eggerøre, avokado i skiver, kokte grønnsaker (blomkål, brokkoli), kjøttdeig med kraft , brødskiver uten skorpe med smørepålegg osv. som kommentaren over - lær deg forskjellen på brekning og kvelning. Det er to vidt forskjellige ting og brekning er en viktig prosess for at barnet skal lære seg å bruke tungemuskel og bevegelse ift matinntak (ikke svelge for store biter osv). Se på YouTube filmer med førstehjelp på spedbarn, les deg opp sånn at du føler deg trygg Øv på å holde barnet i de forskjellige posisjonene som du må gjøre ved en eventuell ulykke. Anonymkode: 4b04d...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå