Gå til innhold

Lei av å hele tiden "få" nye diagnoser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter få i anførselstegn siden jeg ikke er diagnostisert med alle.

Har slitt med litt av hvert gjennom livet. Akkurat nå har jeg det greit, så burde ikke klage, men har opplevd gjennom sykdom og behandling at det hele tiden dukker opp nye diagnoser som terapeuter eller folk rundt meg mistenker jeg har. Har medfødt hjertefeil, fikk i senere år påvist cøliaki, og opplevd å få høre at jeg muligens kan ha den og den og den diagnosen. PTSD etter gjennomgått hjertesykdom, angstlidelser, asperger, ADHD og Tourettes er alle diagnoser jeg har vist tegn til.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men er litt lei av å høre om både det ene og det andre av mulige diagnoser. Vet ikke om noen her som har hatt det vanskelig som kan relatere 🤪

Anonymkode: a381c...eee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er vanskelig å plassere deg innenfor en diagnose? For meg er det egentlig motsatt, jeg får lite diagnoser selv om jeg har mange problemer. Akkurat nå er jeg under utredning men merker at legene ikke vil sette diagnose men vente og se.

Anonymkode: 783c6...700

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har slitt med litt av hvert gjennom livet. Akkurat nå har jeg det greit, så burde ikke klage, men har opplevd gjennom sykdom og behandling at det hele tiden dukker opp nye diagnoser som terapeuter eller folk rundt meg mistenker jeg har. Har medfødt hjertefeil, fikk i senere år påvist cøliaki, og opplevd å få høre at jeg muligens kan ha den og den og den diagnosen. PTSD etter gjennomgått hjertesykdom, angstlidelser, asperger, ADHD og Tourettes er alle diagnoser jeg har vist tegn til.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men er litt lei av å høre om både det ene og det andre av mulige diagnoser. Vet ikke om noen her som har hatt det vanskelig som kan relatere 🤪

Har det på samme måte med fysiske diagnoser. Lei av at det alltid er noe feil med kroppen min. 

Anonymkode: b69cc...9a5

Skrevet

Er det folk rundt deg som ikke er helsepersonell som sier dette så kan du jo glatt overse slike utsagn. Det er jo da bare synsing. Om det er helsepersonell som behandler deg som sier dette så kan du også i grunn overse det inntil videre. Hvis de hadde en konkret mistanke ville du vel blitt utredet for disse tingene?

Anonymkode: 4186f...cf4

Skrevet

Kan være lurt å forholde seg til de diagnosene man faktisk har, og ikke alle de mulige diagnosene en eller annen har kastet ut i lufta på et tidspunkt.

Fokus på fremtiden og hva du vil bruke livet ditt til. 

Anonymkode: ac9c0...060

Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skjønner det veldig godt. Jeg har bare to diagnoser, men tentative diagnoser er det typisk at leger bare kaster rundt seg

Skrevet

Systemet i helsevesenet er lagt opp slik at man må legge inn diagnoser. Selv om noen skal sykemeldes etter å ha opplevd et dødsfall og bare sørger normalt og ikke er syk, ja da må likevel fastlegen føre opp en diagnose i systemet. Det er bare sånn vårt moderne samfunn er, så ikke ta deg nær av det.

Anonymkode: d41b5...dd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...