AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Har fått dokument av legen min om at jeg får medisinene (antidepressiva og Aduvanz) på resept. De på legekontoret sa at det var nok å ha det på tlf. Det står også 75 kapsler av hver medisin. Jeg tar egentlig Aduvanz 2 ganger daglig. Men kan nok klare meg med 1 om dagen, for 75 er vel ikke nok for 60 dager? Om jeg skal ta 2 liksom? Altså er det noen som sjekker hvor mange kapsler du har sånn egentlig? Må det være sånn akkurat? Og mamma sa jeg burde skrive ut fysisk papir i tilfelle mobilen klikker…? Anonymkode: 9ed27...211
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 75 er ikke nok for 2*60 dager nei... 60*2 er 120, altså må du ha 120 tabletter..... Men så lenge du skal være borte så lenge kan du uansett ta med deg den mengden du har behov for. Jeg reiser alltid med medisiner, både antidepressiva, beroligende, pluss en rekke vitaminer, og har pr i dag aldri blitt stoppet. Anonymkode: e7b56...65e 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Ikke justér dosen uten å snakket med lege. Følg den dosen du skal ta frem til du eventuelt får beskjed om noe annet fra legen din. Antidepressiva er ikke til å spøke med, viktig at du tar korrekt dose. Anonymkode: de9b5...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke justér dosen uten å snakket med lege. Følg den dosen du skal ta frem til du eventuelt får beskjed om noe annet fra legen din. Antidepressiva er ikke til å spøke med, viktig at du tar korrekt dose. Anonymkode: de9b5...fc5 Tar 1 ad om dagen. Men legen har skrevet for få. Det er som om de ikke får med seg noen ganger. Egentlig står jeg på 2x30 mg men legen har skrevet 30mg bare.. Anonymkode: 9ed27...211
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 75 er ikke nok for 2*60 dager nei... 60*2 er 120, altså må du ha 120 tabletter..... Men så lenge du skal være borte så lenge kan du uansett ta med deg den mengden du har behov for. Jeg reiser alltid med medisiner, både antidepressiva, beroligende, pluss en rekke vitaminer, og har pr i dag aldri blitt stoppet. Anonymkode: e7b56...65e Så de sjekker ikke hvor mye du har? Anonymkode: 9ed27...211
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Noen land er strengere enn andre. Jeg vet at Japan er helt sykt strenge ift. f.eks. Aduvanz - du får lov til å ha med deg én boks. Jeg er en kronisk syk person med ADHD, så når jeg reiser har jeg med et lite apotek av bokser og pillebrett. Ikke fordi jeg tar alt sammen hver dag, men fordi det ville vært jævlig om jeg trengte en medsin kjapt, som jeg ikke hadde for hånden. Jeg har aldri blitt stoppet i sikkerhetskontroll. Har riktignok bare reist innenfor Europa, da. Anonymkode: cf961...f56
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 Så jeg kan bare ta med meg 4 Aduvanz pakker da? 30 stk pr pakke. Blir 120 da. Anonymkode: 9ed27...211
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen land er strengere enn andre. Jeg vet at Japan er helt sykt strenge ift. f.eks. Aduvanz - du får lov til å ha med deg én boks. Jeg er en kronisk syk person med ADHD, så når jeg reiser har jeg med et lite apotek av bokser og pillebrett. Ikke fordi jeg tar alt sammen hver dag, men fordi det ville vært jævlig om jeg trengte en medsin kjapt, som jeg ikke hadde for hånden. Jeg har aldri blitt stoppet i sikkerhetskontroll. Har riktignok bare reist innenfor Europa, da. Anonymkode: cf961...f56 Hellas jeg skal til. Anonymkode: 9ed27...211
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå