AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Har gått over til delamming og lurer på hva som er best flaskepraksis på tur, og på natta. Har lest litt i gamle tråder, men ser ut som om rådene har endret seg i nyere tid. Dvs at vannet nå skal være over 70 grader når det møter pulveret, og at ALT vannet skal blandes ut med en gang. Da utgår jo kaldt kokt vann som ville vært enklere. Blandeapparater er heller ikke anbefalt pga det over. Hjemme lager jeg en flaske til hvert måltid med kokende vann. Kjøler deretter ned hele flasken i en litermål med kaldt vann. Om natta har jeg laget ferdig blandingen på forhånd og satt i kjøleskap. Varmer opp flasken i varmt vann. Tenker en mulighet på tur kan være å blande pulver og kokt vann på termos, deretter avkjøle i en beholder med kaldt vann. Alt. ferdigblandet flaske i kjølebag, settes i termokopp med varmt vann for oppvarming. Begge deler høres litt knotete ut og tar noe tid. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 00afc...978
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Kan du ikke bare kjøpe de kartongene med ferdig mme og varme opp de? Vet de er en del dyrere, men er vel ikke så ofte du trenger de? Anonymkode: ffc1c...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Ha på termos? Varme ferdig mme i stormkjøkken? Anonymkode: f64bd...4d3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Mener du på tur som i ute i skogen, eller på tur som i ute av huset? uansett: kjøp ferdigblandet på kartong. Anonymkode: 0e4a2...b6d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 Vår bryr seg ikke stort om temperatur, så vi tar med oss en kartong ferdig-MME og en ren flaske når vi skal ut. Heller den over i flaska når han er sulten og gir den romtemperert. Anonymkode: 878b5...438 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 Har også nylig gått over til delamming. Jeg bruker kartongene med ferdigblandet mme. Ja, det er dyrere pr flaske, men det er en pris jeg gjerne betaler for å slippe styr med å ha med kokt vann, kjølebag og annet når jeg er ute av huset. Er mye på farten med babyen, og trenger at det er enkelt. Babyen min drikker gjerne mme som ikke er lunken, men nå utover høsten må jeg finne på en enkel oppvarmingsløsning. Hun liker ikke at mme er for kald, og etter et par timer i sekken vil jo kartongen ha blitt ganske kald hvis det er kjølig ute. Anonymkode: 64ed3...90f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 Kok opp vann og ha på termos, doser opp MME pulver i sterilisert og tørr flaske eller pulver beholder, så er det bare å blande når barnet skal spise. Ha med en termos med kaldt vann, og en beholder for å sette flasken i vannbad til nedkjøling 🙂 Anonymkode: d9dc8...694
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kok opp vann og ha på termos, doser opp MME pulver i sterilisert og tørr flaske eller pulver beholder, så er det bare å blande når barnet skal spise. Ha med en termos med kaldt vann, og en beholder for å sette flasken i vannbad til nedkjøling 🙂 Anonymkode: d9dc8...694 Jeg bruker forresten Hydro flask (de holder både varmt og kaldt vann), syns ikke de tar for stor plass og er enkle å ta med seg rundt Anonymkode: d9dc8...694
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 Bruker ferdigblandet mme. Nå drikker han den uten å måtte varme den litt. Når han var mindre brukte vi flaskevarmer som ikke trenger strøm/batterier. Den ble varmet før vi dro, og holdt seg varm i rundt 6 t. Så veldig lett å bare helle den ferdige over i flaska og sette den i flaskevarmeren. Anonymkode: 8f43d...1ba
myMa Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 Termos/termokopp med kokt vann. Hell ferdig nan i en flaske og sett den i varmt vannbad?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå