Gå til innhold

Skylle øret hos sykepleier på legekontoret, ubehagelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd for å bli svimmel og svime av. Gruer meg. 

Jeg har ifølge legen ett øre tett av ørevoks. Jeg forsøkte å skylle det selv ed spray og ballong fra apoteket og det kom mye grums ut av øret  men øresusen blr bare verre etterpå. Mulig det henger mer ørevoks igjen ?  Hjelper det å skylle øret på legekontoret? Noen som har hatt tinnitus og blitt kvitt den etter skylling? Blir man svimmel av øreskylling på legekontoret? 

Anonymkode: 50f52...eaf

Skrevet

gå til en ØNH, de suger ut møkka. MYE bedre.

Anonymkode: 0765b...8c8

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

gå til en ØNH, de suger ut møkka. MYE bedre.

Jeg tenker det samme. Ikke behagelig med mye vann og sprøyte i øret. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er redd for å bli svimmel og svime av. Gruer meg. 

Jeg har ifølge legen ett øre tett av ørevoks. Jeg forsøkte å skylle det selv ed spray og ballong fra apoteket og det kom mye grums ut av øret  men øresusen blr bare verre etterpå. Mulig det henger mer ørevoks igjen ?  Hjelper det å skylle øret på legekontoret? Noen som har hatt tinnitus og blitt kvitt den etter skylling? Blir man svimmel av øreskylling på legekontoret? 

Sønnen min har ett tilbakevendende problem med tette ører pga ørevoks. Han skyller hos lege. Jeg er legesekretær og tatt en del øreskyllinger for en del år tilbake (jobber ikke lenger på legekontor) , det viktigste er at vannet er lunket og ikke kaldt for det KAN gi svimmelhet, men aldri opplevd på de jeg har skylt at det er noe som helst problem med vinkelrett eller besvimelse, å skylle ørene er gjort på noen strakser. 

Anonymkode: 66d2b...f0c

Skrevet

Jeg blir voldsomt svimmel av øreskylling, så klarer ikke gjøre det selv hjemme. For jeg mister fullstendig følelse av hva som er gulv og hva som er tak, alt går rundt for meg. Og så kaster jeg opp. Så jeg må gjøre det hos fastlegen. Det er noe av det verste jeg gjør.

Anonymkode: dd73e...4c7

Skrevet

Jeg synes det er litt deilig å få skylt ørene på legekontoret, mulig det er jeg som er rar da😄 men er det første gangen er det fint å forberede seg på at trykket er ganske kraftig så det er kanskje en uvant følelse. Selv blir jeg alltid kliss våt etterpå😄

Anonymkode: 3b6e8...8e8

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes det er litt deilig å få skylt ørene på legekontoret, mulig det er jeg som er rar da😄 men er det første gangen er det fint å forberede seg på at trykket er ganske kraftig så det er kanskje en uvant følelse. Selv blir jeg alltid kliss våt etterpå😄

Glemte forresten å svare på spørsmålet ditt; jeg har aldri opplevd svimmelhet etter øreskylling, og jeg har vært gjennom den prosedyren kanskje 10-15 ganger..

Skrevet

Jeg må nok inn og få skylt ørene, men synes det er så pinlig. Flaut å være voksen og ha ørevoks. Hva tenker sykepleierne/helsepersonell om at voksne folk kommer inn og trenger øreskyll?

Anonymkode: d8432...e43

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må nok inn og få skylt ørene, men synes det er så pinlig. Flaut å være voksen og ha ørevoks. Hva tenker sykepleierne/helsepersonell om at voksne folk kommer inn og trenger øreskyll?

Dette gjør de vel sikkert flere ganger for dagen kan jeg tenke meg. Noen får mere voks enn andre. Kan aldri se for meg at de skulle tenke noe pinlig eller noe rundt det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har opplevd at proppen med voks bare ble skudd enda lengre inn pga skylling hos lege. Var døv på øret i en uke etterpå. Skyller alltid derfor hjemme med ballong og har matolje i hver natt frem til jeg vet alt er ute.

Anonymkode: 552c2...a24

Skrevet

Jeg har en del problemer med ørene og mye ørevoks. Jeg har skylt ørene flere ganger og det er ubehagelig, men har ikke blitt svimmel eller noe. Det er bare ekkelt.

Det hjalp ingenting, bare gjorde det verre og ga meg ørebetennelse.

Anbefaler at de suger ut voksen i stedet på øre nese hals. Det er ubehagelig, men ikke på lik linje med skylling.

Anonymkode: d02a1...367

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har en del problemer med ørene og mye ørevoks. Jeg har skylt ørene flere ganger og det er ubehagelig, men har ikke blitt svimmel eller noe. Det er bare ekkelt.

Det hjalp ingenting, bare gjorde det verre og ga meg ørebetennelse.

Anbefaler at de suger ut voksen i stedet på øre nese hals. Det er ubehagelig, men ikke på lik linje med skylling.

Anonymkode: d02a1...367

Det er ikke ubehagelig....bare støyer endel av suget de bruker.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

De tenker at du er et menneske.

Hva tror du ørevoks kommer av egentlig? Dårlig hygiene?

Anonymkode: 4f96d...3b2

• Liker 1
Skrevet

Har gjort det et par ganger. Ikke ubehagelig i det hele tatt synes jeg. De bruker lunkent vann. Men første gang satt voksen bom fast. Fikk beskjed om å dryppe olje og komme tilbake. Vokspropper løsner lettere ved bruk av olje på forhånd og det virket bra. 

Anonymkode: 800b1...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...