AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Vært masse styr nå i det siste pga de tror vi skal delta gratis på fritiden. De finner på masse tull, vi ansatte vil jo ha fritiden vår. Der er det VI som bestemmer, ikke jobben! Vi vurderer å slutte alle sammen, noen vært i samme situasjon? Vi er et mindre firma med 8 ansatte, daglig leder har blitt helt opphengt i å finne på tull etter arbeidstiden. Anonymkode: 70293...a48 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Åååh sånn oversosial jobb 🙈 det er bare å si «nei det passer ikke». Som du sier, det er deres fritid, å med mindre jeg får økonomisk kompensasjon så skal det mye til før jeg blir med på alskens aktiviteter etter jobb fordi leder er sånn «teambuilding» type Anonymkode: e85e4...d0c 3
Sommeberget Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 Har du en ærlig dialog med sjefen om hva du tenker? Hvis han kommer med forslag og alle er positive så tror han/hun at alle er positive. Vurdere å slutte fordi sjefen jobber for å skape et team er vell litt drøyt. Det er jo lov til å si nei, jeg har andre planer...... 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Har ikke vært i samme situasjon, men jeg har blitt bedt om å ta over mer arbeidsoppgaver på jobb/lederstilling uten lønnsøkning. Nei takk. Hadde bare forklart arbeidsgiver at dersom du skal gjøre oppgaver utover din arbeidstid så må du ha lønn for det. Hvis ikke er det din fritid og den ønsker du å disponere som du selv vil. Han kan ikke gi deg sparken av den grunn. Anonymkode: 61c1f...31e 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #5 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åååh sånn oversosial jobb 🙈 det er bare å si «nei det passer ikke». Som du sier, det er deres fritid, å med mindre jeg får økonomisk kompensasjon så skal det mye til før jeg blir med på alskens aktiviteter etter jobb fordi leder er sånn «teambuilding» type Anonymkode: e85e4...d0c Oversosialt? Det er jo ikke sosialt i heletatt, at vi skal henge på fritiden. Det er jo tvangssosialisering. Anonymkode: 70293...a48
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #6 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oversosialt? Det er jo ikke sosialt i heletatt, at vi skal henge på fritiden. Det er jo tvangssosialisering. Anonymkode: 70293...a48 Mener at leder osv er sånne oversosiale. De stakkars ansatte er jo ikke det 😅 Anonymkode: e85e4...d0c 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #7 Skrevet 12. september 2022 Det der er ikke greit å forholde seg til om man er ung og ny i jobben. For oss som har vært i gamet en stund, så er det litt enklere å si ''det passer dessverre ikke''. Anonymkode: 31940...984 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #8 Skrevet 12. september 2022 Hvis det ikke skal mer til for å vippe de ansatte av pinnen slik at de vurderer slutte er det kanskje like greit at bedriften luker de ut på denne måten tenker jeg.. Anonymkode: 3f413...5a9 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #9 Skrevet 12. september 2022 Jeg hadde bare sett dumt på den lederen om det var forventet. En ting er å samles en og annen gang, men min fritid hadde jeg ikke brukt på jobb kollegaer. Hadde bare dratt hjem. Anonymkode: eb8ac...e09 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #10 Skrevet 12. september 2022 Er i en liknende situasjon, ja. Hos oss er det masse sosiale arrangement gjennom året, blant annet flere helger hvor arbeidsgiver forventer at alle deltar. Den uskrevne regelen er at man må oppgi en gyldig grunn for å ikke være med. Jeg synes dette er en uting, da jeg ønsker å bruke helgene mine på andre ting. Vurderer ikke å slutte, men heller begynne å sette mer grenser. Anonymkode: 0010b...c13 4
Kristin70 Skrevet 12. september 2022 #11 Skrevet 12. september 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Vært masse styr nå i det siste pga de tror vi skal delta gratis på fritiden. De finner på masse tull, vi ansatte vil jo ha fritiden vår. Der er det VI som bestemmer, ikke jobben! Vi vurderer å slutte alle sammen, noen vært i samme situasjon? Vi er et mindre firma med 8 ansatte, daglig leder har blitt helt opphengt i å finne på tull etter arbeidstiden. Anonymkode: 70293...a48 Hva sier daglig leder når dere sier at det ikke passer med så mange aktiviteter?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #12 Skrevet 12. september 2022 Jeg er ikke sosial av meg, og fyller opp min sosiale kvote i løpet av arbeidsdagen. Vi går oppå hverandre hele tiden, kontorfellesskap, samarbeid, felles lunsj osv. Jeg har ikke deltatt på noe sosialt utenom. Har løyet på meg sykdom, besøk ol. for å slippe. Snart er det igjen sosialt med jobben, og sjefen kom til meg å sa at nå måtte jeg være med. Så da må jeg vel det da:( Anonymkode: feb1a...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #13 Skrevet 12. september 2022 Kristin70 skrev (39 minutter siden): Hva sier daglig leder når dere sier at det ikke passer med så mange aktiviteter? Han er litt klønete sosialt/til å omgås mennesker, dette er noe han plutselig har startet med. Det er jo ikke sosialt å tvinge folk sammen, mennesker klarer å bestemme selv hvem de skal omgås og når det skjer....trenger ikke hjelp det. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er ikke sosial av meg, og fyller opp min sosiale kvote i løpet av arbeidsdagen. Vi går oppå hverandre hele tiden, kontorfellesskap, samarbeid, felles lunsj osv. Jeg har ikke deltatt på noe sosialt utenom. Har løyet på meg sykdom, besøk ol. for å slippe. Snart er det igjen sosialt med jobben, og sjefen kom til meg å sa at nå måtte jeg være med. Så da må jeg vel det da:( Anonymkode: feb1a...b0b Ikke delta er mitt tips. Sjefen din bestemmer ikke hva du skal på ubetalt tid. Vi vurderer å slutte alle sammen her. Anonymkode: 70293...a48
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er ikke sosial av meg, og fyller opp min sosiale kvote i løpet av arbeidsdagen. Vi går oppå hverandre hele tiden, kontorfellesskap, samarbeid, felles lunsj osv. Jeg har ikke deltatt på noe sosialt utenom. Har løyet på meg sykdom, besøk ol. for å slippe. Snart er det igjen sosialt med jobben, og sjefen kom til meg å sa at nå måtte jeg være med. Så da må jeg vel det da:( Anonymkode: feb1a...b0b Nei det må du ikke. Det er INGENTING sjefen kan gjøre fordi du velger å droppe sosiale greier etter jobb. Ikke ha et fnugg av dårlig samvittighet fordi du velger å ikke delta på slik. Anonymkode: e85e4...d0c 4
Mhmjadda Skrevet 12. september 2022 #15 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke sosial av meg, og fyller opp min sosiale kvote i løpet av arbeidsdagen. Vi går oppå hverandre hele tiden, kontorfellesskap, samarbeid, felles lunsj osv. Jeg har ikke deltatt på noe sosialt utenom. Har løyet på meg sykdom, besøk ol. for å slippe. Snart er det igjen sosialt med jobben, og sjefen kom til meg å sa at nå måtte jeg være med. Så da må jeg vel det da:( Anonymkode: feb1a...b0b Nei, det må du ikke. Jeg er en av de sosiale som synes slike treff er veldig artig, men jeg har da full forståelse for at andre har annet å bruke tiden på! Bare si at nei, du har andre planer. At den planen kan være alt fra å ligge på sofaen til å være med andre er ikke sjefen sin sak. Hvis hn pålegger deg å delta skal du ha betalt for det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #16 Skrevet 12. september 2022 Syntes det kommer an på hvor ofte slik forventes. Det er faktisk viktig å kunne møtes i en sosial sammenheng en gang i blant. type opptil noen ganger i året, men det er selvsagt ikke greit hvis dette f. eks. er en ukentlig greie der det forventes at man er med hver gang. Anonymkode: 4e1ec...d40 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #17 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk viktig å kunne møtes i en sosial sammenheng en gang i blant. Hvorfor er det viktig? Anonymkode: 61c1f...31e 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #18 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det viktig? Anonymkode: 61c1f...31e Fordi man erfaringsmessig gjerne jobber bedre sammen dersom man har sosialisert litt i en annen sammenheng enn kun jobb. Handler om å kjenne hverandre litt, og det er gjerne fint for arbeidsmiljøet. Det som bør være saken i tilfeller som TS nevner er hvor hyppig slike samlinger gjøres, for det er selvsagt ikke innafor å ha det f. eks. hver uke og forvente at alle skal komme. Anonymkode: 4e1ec...d40 2 1
snurk Skrevet 12. september 2022 #19 Skrevet 12. september 2022 Usj missliker sånne arbeidsplasser. Kan ikke bare jobb få være jobb? Ser flere jobbannonser som har "sosialt samvær og morsomme aktiviteter " som del av hva de kan tilby. Tenker bare nei takk. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #20 Skrevet 12. september 2022 Jeg er aldri med på slikt. Har sagt rett ut at jeg tilbringer nok tid med dem i løpet av arbeidstiden, og at fritiden vil jeg bruke på familie, venner og annet som opptar meg. Nå forventer ingen at jeg blir med på noe som helst, og det er deilig. Anonymkode: 0300d...0f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå