AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #1 Skrevet 12. september 2022 Håret mitt er helt krise. Jeg har krøllete hår. typpene fliser seg fullstendig opp, jeg klipper det av, så går det en dag så fliser det seg opp igjen osv. helt oppspist og vipper seg utover i tuppene. håret kjennes på en måte veldig tørt men samtidig litt fett. Har prøvd en sånn kerstinshampo for høy porøsitet, men syns bare den gjør det verre og håret blir fett. av og til føler jeg håret endrer seg etter indre prosesser, noen andre tips innen feks kost osv som kan hjelpe for håret? Anonymkode: e3da2...bdf
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #2 Skrevet 12. september 2022 Hår som brekker og fliser seg, kan tyde på for mye protein. Keratin (som jeg antar du mente) er nettopp protein-shampo, og vil da også gjøre vondt mye verre om problemet i utgangspunktet var for mye protein. Så styr unna produkter med protein, og se om det hjelper. Du finner ut hvilke ingredienser du bør unngå med et enkelt google-søk. Kan anbefale curly girl norge-gruppen på facebook, der finner du album med lister over proteinfrie produkter. Anonymkode: 2443b...541 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #3 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hår som brekker og fliser seg, kan tyde på for mye protein. Keratin (som jeg antar du mente) er nettopp protein-shampo, og vil da også gjøre vondt mye verre om problemet i utgangspunktet var for mye protein. Så styr unna produkter med protein, og se om det hjelper. Du finner ut hvilke ingredienser du bør unngå med et enkelt google-søk. Kan anbefale curly girl norge-gruppen på facebook, der finner du album med lister over proteinfrie produkter. Anonymkode: 2443b...541 Men det er nettopp ved å prøve å undersøke det at jeg har havnet på å teste keratin-det skulle hjelpe for porøst hår.. hvis jeg bare bruker mye «fukt» så blir det bare fluffy og løst. Vanskelig å finne riktig. har du noen forslag? Anonymkode: e3da2...bdf
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Vasker du håret ofte? Prøv evt å ikke vaske håret noen dager, kun skylle og finn en god balsam. Anonymkode: 1c1ef...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå