Gå til innhold

Luft som sitter fast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 16 og igår spiste jeg pizza med noen venner. Litt senere følte jeg at jeg kjente at pizzaen liksom gikk nedover i brystet noe som var svært ekkelt men gikk over etter ett par sekunder. Ble litt redd så fikk ikke sove av dette, så senre på kvelden så rapet jeg mye og var akkurat som at luft satt seg litt fast og at noen ganger kom det litt mat opp med rapen som ikke kom helt opp så jeg måtte bare svelge det ned igjen. Er ganske redd dette er noe farlig… takk for svar🫶

Anonymkode: 05254...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, jeg er ei jente på 16 og igår spiste jeg pizza med noen venner. Litt senere følte jeg at jeg kjente at pizzaen liksom gikk nedover i brystet noe som var svært ekkelt men gikk over etter ett par sekunder. Ble litt redd så fikk ikke sove av dette, så senre på kvelden så rapet jeg mye og var akkurat som at luft satt seg litt fast og at noen ganger kom det litt mat opp med rapen som ikke kom helt opp så jeg måtte bare svelge det ned igjen. Er ganske redd dette er noe farlig… takk for svar🫶

Anonymkode: 05254...dc7

Kan hende du ikke tygde godt nok og at noe satt seg litt fast? Så lenge du ikke har pustebesvær så er det nok noe forbigående og siden det er pizza så er det jo noe som løser seg opp ganske raskt også. 

Anonymkode: 5aea4...521

• Nyttig 1
Skrevet

Tygge maten godt før man svelger....

Anonymkode: 20e6a...d43

Skrevet

Det er vanlig å kjenne at maten går ned i magesekken hvis man spiser litt fort eller ikke tygger godt. Noen ganger kan litt av maten komme opp igjen når man raper, dette heter gulping. Det er ikke farlig og kan skje noen ganger hvis man spiser tung eller fet mat. Hvis det skulle begynne å skje veldig ofte kan du snakke med legen din om det. Her og nå er det ingenting du trenger å være redd for.

Hvis det er slik at du ofte blir redd av ting du kjenner i kroppen og ikke får sove så ville jeg snakket med noen om akkurat det, for eksempel helsesøster på skolen. Det kan hjelpe mye å få luftet slike tanker med noen som har kunnskap om kroppen.

Anonymkode: bc617...42e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...