AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Del Skrevet 11. september 2022 Jeg skal fornye førerkortet og det sto at de tok kun debetkort eller kontanter. Så hva er et debetkort egentlig? Anonymkode: 600bc...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Del Skrevet 11. september 2022 Et betalingskort som er linket til en konto med penger på. Motsatte av et kredittkort som er et kort hvor du låner penger hver gang du drar kortet. Anonymkode: dbc4f...98b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Del Skrevet 11. september 2022 Et kort som er tilknyttet en konto. Ikke et kredittkort, hvor du i praksis låner hver gang du bruker det. Anonymkode: 52033...630 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et betalingskort som er linket til en konto med penger på. Motsatte av et kredittkort som er et kort hvor du låner penger hver gang du drar kortet. Anonymkode: dbc4f...98b Betyr det da at jeg kan bruke Visa kortet? TS Anonymkode: 600bc...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et kort som er tilknyttet en konto. Ikke et kredittkort, hvor du i praksis låner hver gang du bruker det. Anonymkode: 52033...630 Ok, takk Da kan jeg bruke Visa kortet da? Anonymkode: 600bc...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Del Skrevet 11. september 2022 Tusen takk for svar begge to TS Anonymkode: 600bc...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 11. september 2022 #7 Del Skrevet 11. september 2022 Visa/Visa Electron kan benyttes fornye førerkort er billigere på nett ca 140,- eller no hos SVV ca 300,- 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #8 Del Skrevet 11. september 2022 Vanlige bankkort som trekker direkte fra konto er debetkort. Det motsatte er kredittkort. Anonymkode: e350c...f97 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #9 Del Skrevet 11. september 2022 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Visa/Visa Electron kan benyttes fornye førerkort er billigere på nett ca 140,- eller no hos SVV ca 300,- Tusen takk for svar. Jeg får ikke fornye på nett for jeg har det store rosa kortet fra før. Bildet er for gammel og må ta nytt på trafikkstasjon. TS Anonymkode: 600bc...24b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #10 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vanlige bankkort som trekker direkte fra konto er debetkort. Det motsatte er kredittkort. Anonymkode: e350c...f97 Tusen takk for svar TS Anonymkode: 600bc...24b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #11 Del Skrevet 11. september 2022 Første svar på Google når jeg søker på debetkort er følgende: https://no.wikipedia.org/wiki/Debetkort Det tok Google omtrent 0,36 sekunder. Anonymkode: 0c993...0a8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 11. september 2022 #12 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok, takk Da kan jeg bruke Visa kortet da? Anonymkode: 600bc...24b Nå har du jo fått svar, men må bare si at det er helt på jordet at en institusjon som Statens Vegvesen, med gud vet hvor mange hundre tusener, eller til og med millioner brukere, både firma og privat, ikke tar kredittkort. Skulle ordne noe der selv forleden, og fikk helt hakeslepp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #13 Del Skrevet 11. september 2022 Påkrevd skrev (6 minutter siden): Nå har du jo fått svar, men må bare si at det er helt på jordet at en institusjon som Statens Vegvesen, med gud vet hvor mange hundre tusener, eller til og med millioner brukere, både firma og privat, ikke tar kredittkort. Skulle ordne noe der selv forleden, og fikk helt hakeslepp. De er ganske sirumpa. Til og med Vinmonopolet startet med å godta kredittkort for årevis siden. Anonymkode: 416c4...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #14 Del Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Første svar på Google når jeg søker på debetkort er følgende: https://no.wikipedia.org/wiki/Debetkort Det tok Google omtrent 0,36 sekunder. Anonymkode: 0c993...0a8 Jeg kunne såklart googlet det, men synes det var like greit å spørre her. Fikk i grunn like raskt svar her. TS Anonymkode: 600bc...24b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 12. september 2022 #15 Del Skrevet 12. september 2022 8 hours ago, Påkrevd said: Nå har du jo fått svar, men må bare si at det er helt på jordet at en institusjon som Statens Vegvesen, med gud vet hvor mange hundre tusener, eller til og med millioner brukere, både firma og privat, ikke tar kredittkort. Skulle ordne noe der selv forleden, og fikk helt hakeslepp. Kredittkortselskapene tar ganske høye transaksjonskostnader, opp mot 4% av beløpet går til kredittkortselskapet. Derfor er det enkelte aktører som ikke aksepterer kredittkort. Når det gjelder vinmonopolet og kredittkort var det faktisk ulovlig å kjøpe vin og sprit på kreditt i Norge. Nå er lovverket endret, og de tillater kjøp med slike kort 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 12. september 2022 #16 Del Skrevet 12. september 2022 newman01 skrev (3 timer siden): Kredittkortselskapene tar ganske høye transaksjonskostnader, opp mot 4% av beløpet går til kredittkortselskapet. Derfor er det enkelte aktører som ikke aksepterer kredittkort. Når det gjelder vinmonopolet og kredittkort var det faktisk ulovlig å kjøpe vin og sprit på kreditt i Norge. Nå er lovverket endret, og de tillater kjøp med slike kort Ja, kortselskapene skal også tjene penger, og jeg er klar over at man ikke er pålagt å akseptere kredittkort. Full forståelse for det hvis det gjelder pølsebua på hjørnet, men dette er snakk om Statens Vegvesen, som trolig er det største statlige organet med kundetjenester der folk faktisk kommer inn i lokalet, trekker en kølapp og betaler for det de skal få utført. Nå har Norge innført et system der de aller fleste lever så godt som kontantfritt. Da mener jeg man må kunne forvente at man kan bruke kredittkort på tunge, statlige institusjoner, for helt nødvendige tjenester. I det minste kunne de hatt en minibank i hvert lokale, for kontanter, det tar de glatt imot, enda et av hovedargumentene for kontantløst samfunn er at kontanter er så dyrt for bedriftene å håndtere🤷🏻♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå