Gå til innhold

Min beste barndomsvenninne giftet seg. Jeg ble ikke invitert i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en bestevenninne fra jeg var liten til vi ble voksen. Vi hang sammen hele tiden. Vi var skikkelig gode bestevenninner. Vi mistet etterhvert mer og mer kontakt. Vi tok opp kontakten innimellom. Det ble tilslutt bare likes og hilsener på innlegg på Facebook til hverandre.  Jeg ser plutselig på Facebook at hun hadde giftet seg . Og at mange venner takket for å ha fått delta. Jeg ble litt skuffet over at jeg ikke ble invitert fordi jeg var jo hennes bestevenninne i hele barndoms og ungdomstiden. Men sånn er det nok når vi ikke har hatt kontakt. Jeg fortsetter å like bilder og gratulere. Men jeg følte meg litt tilsidesatt. Men det er jo uansett lenge siden vi hadde kontakt i virkeligheten . 

Hva tenker dere? Er det naturlig å invitere beste barndomsvenninne til bryllup tross at kontakten i virkeligheten ikke eksisterer lenger? Jeg forstår egentlig sånn sett grunnen til at jeg ikke ble invitert sånn sett. 

Anonymkode: 86427...12e

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg inviterte bare de jeg har kontakt med i mitt bryllup. Uansett om de er familie eller barndomsvenner, når det ikke er kontakt utover "likes" og hilsner på facebook syntes jeg det er unaturlig å invitere de i bryllup. Det var flere i nær slektsledd som ikke ble invitert, f.eks mormor. 

Anonymkode: 6a6ac...039

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg inviterte bare de jeg har kontakt med i mitt bryllup. Uansett om de er familie eller barndomsvenner, når det ikke er kontakt utover "likes" og hilsner på facebook syntes jeg det er unaturlig å invitere de i bryllup. Det var flere i nær slektsledd som ikke ble invitert, f.eks mormor. 

Jeg forstår at hun sikkert ikke inviterte fordi kontakten er brutt i virkeligheten.  Min mor inviterte beste barndomsvenninne tross at de ikke hadde kontakt lenger, derfor lurte jeg på om det var normalt. Men det er gjerne mer normalt å invitere dem man har kontakt med i dag. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke normalt å invitere folk man ikke har mer kontakt med enn noen likes på Facebook. Dere er ikke venner noe mer, bare bekjente. Og da blir man ikke invitert i bryllup. Hun har invitert venner hun har god kontakt med nå. 

Anonymkode: fa593...5b7

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Inviterte ikke mormor..? Det reagerer jeg på. Men kjenner ikke til hvorfor osv  

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg leste først bestevenninne, men dersom det var barndomsvennene så er det ikke rart nei. Jeg ville fortsatt selvfølgelig ha gratulert henne og sånt på Facebook. 

Anonymkode: cb2d2...d1f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke normalt å invitere folk man ikke har mer kontakt med enn noen likes på Facebook. Dere er ikke venner noe mer, bare bekjente. Og da blir man ikke invitert i bryllup. Hun har invitert venner hun har god kontakt med nå. 

Anonymkode: fa593...5b7

Ja det var god forklaring.  Jeg forstår det. 

Skrevet

Jeg leste først bestevenninne, men dersom det var barndomsvennene så er det ikke rart nei. Jeg ville fortsatt selvfølgelig ha gratulert henne og sånt på Facebook. 

Anonymkode: cb2d2...d1f

Jeg fortsetter med det. Men kontakten ze nok bare ramlet helt ut ellers ja. Sånn er det. 

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i følelsen, men jeg vet det er min feil. Det holder ikke med et hei på internett i nå og da. Jeg har falt ut fordi jeg ikke har engasjert meg nok. Har hun ikke vært viktig nok for deg i det daglige, så kan du ikke sutre over at du ikke er viktignok på festdager. Ja, jeg vet det er bittert men vi har oss selv å takke. Ta vare på de realsjonene du har❤

Anonymkode: 465cd...498

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg inviterte min barndomsvenninne og hun meg, selv om kontakten har dalt pga store avstander. Ville følt det akkurat som deg om jeg ikke hadde blitt invitert. Det er ikke alltid lett å holde kontakt med folk når livet kommer i veien, men derfor er bryllup så fint fordi da får man anledningen til å treffes. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Man må prioritere en god del når man skal gifte seg, og jeg syns ikke det er så rart dessverre. Har du møtt mannen i det hele tatt?

Anonymkode: ca73f...d30

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Man må prioritere en god del når man skal gifte seg, og jeg syns ikke det er så rart dessverre. Har du møtt mannen i det hele tatt?

Anonymkode: ca73f...d30

Jeg kjente mannen godt også. Men jeg har nok ingenting å klage over. Kontakten var jo brutt. Vil ikke si at det var kun min feil at kontakten var brutt. Jeg sa til henne at hvis hun hadde sjansen å finne på noe en dag så måtte hun bare si ifra. Hun kontaktet meg aldri igjen. Men jeg burde gjerne stått litt mer på for kontakt, men jeg ga opp. Men uansett slikt skje. 

7 hours ago, Yoshi said:

Jeg inviterte min barndomsvenninne og hun meg, selv om kontakten har dalt pga store avstander. Ville følt det akkurat som deg om jeg ikke hadde blitt invitert. Det er ikke alltid lett å holde kontakt med folk når livet kommer i veien, men derfor er bryllup så fint fordi da får man anledningen til å treffes. 

Ja det var det som jeg trodde var normalt, men det er nok slik at mange ikke gjør det. Men min mor og hennes bestevenninne inviterte hverandre tross at kontakten deres var brutt. 

• Hjerte 1
Skrevet

Du må bare komme over det. Jeg hadde en bestevenninne da vi var små. Hang sammen som erteris til vi var tenåringer. Da fikk vi ulike interesser og vi gled sakte fra hverandre. Da hun gifta seg i 20 årene ble ikke jeg invitert. Det var vel naturlig siden vi ikke hadde særlig kontakt. Brudeparet har vel prioritert de som de har mest kontakt med. Det er jo dyrt med bryllup og. 

Anonymkode: d8f3e...14e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg forstår at hun sikkert ikke inviterte fordi kontakten er brutt i virkeligheten.  Min mor inviterte beste barndomsvenninne tross at de ikke hadde kontakt lenger, derfor lurte jeg på om det var normalt. Men det er gjerne mer normalt å invitere dem man har kontakt med i dag. 

Viktig at ting er så normalt som mulig, tross alt.

Anonymkode: e7fdb...175

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Dere var venner, og har ikke kontakt lengre. Da  kan du faktisk ikke forvente å bli invitert. 

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble lei deg, noen mennesker er mer i hjertet vårt enn hva vi klarer å følge opp i virkelighetene. 
Og det er nettop det, mange betyr mye for oss, men i hverdagskaoset klarer man ikke holde kontakten med alle. 
Jeg har ca 400 venner på Facebook, ikke så mange, men mange av de betyr enormt mye for meg, men jeg har aldri kontakt, blandet annet to bestevenner fra barndommen, så vi inviterer hverandre aldri til noe, sender bare en like her og der…. Sånn har verden blitt.

Kanskje du skal prøve å få litt mer kontakt med venninnen din? Du kjenner at hun betyr mye for deg, og da er det lurt å få en bedre kontakt. 
Det er vanlig å bare invitere nære til bryllup, så ikke rart hun ikke inviterte, men nå har du sjansen til å bli nære igjen, om du vil det da :) 

Anonymkode: 037db...e17

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns ikke det er så rart når dere ikke har noen kontakt lenger utenom å gratulere hverandre med dagen på Facebook. Bryllup er dyrt, det er ikke sånn at folk flest inviterer haugevis med gjester fra langt tilbake i tid.

Anonymkode: 7c49d...b71

• Liker 3
Skrevet

Men nå kan du prøve å snu dette til noe positivt. Du kan sende henne en hyggelig hilsen og gratulere med bryllupet, og så legger du til at det hadde vært fint å møte henne, og at hun er velkommen på besøk til deg om hun har tid en dag. Det virker som at du savner henne, og da går det an å ta initiativ til et besøk eller en aktivitet.

Anonymkode: 24624...d62

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Føler utrolig med deg sånt er vondt 

• 2 uker senere...
Skrevet

det kommer jo ann på hvor stort bryllupet er ikke alle som invirere venner

Anonymkode: 7a046...5d7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...