Gå til innhold

Studie gruppe med en nesevis know it all

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så slitsomt å jobbe med noen som alltid skal late som at de har rett. Jeg er på en gruppe nå med en som er ganske sosial og pratsom, hun fanger oppmerksomheten og er ganske blid. Personlighetsmessig har jeg ingenting imot henne. Men når vi arbeider sammen er det bare skikkelig energitappene.

Mine forslag blir med en gang avvist, gjort om til sitt eget forslag eller forklare meg hvorfor det jeg sier ikke er rett. De andre på gruppen hiver seg på med en gang og vil ikke høre. Helt til jeg forteller 2 ulike svar for hver eneste time jeg er med gruppen "Men jeg ser de andre gruppene har gjort det", eller "I min læretid gjorde vi dette ~~" og dermed blir mitt forslag godkjent og skrevet ned. 

De sine svar før jeg forklarer er "jeg tror ikke det er dette de vil frem til", "ja, men", "ja sånn ja, fordi min opplevelse" og vrir det om slik at de høres smartere ut, selv med mindre erfaring enn meg🤷‍♀️ 

UFATTELIG frustrerende og jeg føler nesten hodet mitt eller de sitt kommer til å fly av snart, hjelp meg!! Det blir for slitsomt i lengden og ALLTID skulle bevise seg selv som smart i alt for å få frem sine synspunkt??

Anonymkode: 92064...699

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å bytte gruppe? Sånne mennesker er ufattelig irriterende, man møter dem i arbeidslivet også. Greit nok at man er uenig i et forslag, men man kan si det på en ordentlig måte i stedet for å belære folk! Og alle på gruppen burde bli hørt. 

• Liker 1
Skrevet
Evig_student skrev (12 timer siden):

Går det an å bytte gruppe? Sånne mennesker er ufattelig irriterende, man møter dem i arbeidslivet også. Greit nok at man er uenig i et forslag, men man kan si det på en ordentlig måte i stedet for å belære folk! Og alle på gruppen burde bli hørt. 

Nei desverre.. "i arbeidslivet får du ikke velge dine kollegaer, så da må du takle det her også" 😬

Anonymkode: 92064...699

Gjest supernova_87
Skrevet

Men må du bevise deg som smart? Hva med å bare jatte med. 

Du vet du er smartere, du vet du har mer erfaring, og at du har lure ting å komme med. Hva med å bli den gratispassasjeren de ønsker du skal være og så drite i at de ikke lærer av dine gode innspill? 

Skrevet
Rainstorm skrev (På 12.9.2022 den 14.38):

Men må du bevise deg som smart? Hva med å bare jatte med. 

Du vet du er smartere, du vet du har mer erfaring, og at du har lure ting å komme med. Hva med å bli den gratispassasjeren de ønsker du skal være og så drite i at de ikke lærer av dine gode innspill? 

Det blir vel sånn, men dumt om de snur det rundt da og sier jeg ikke bidrar og la vær og skrive navnet mitt på oppgaven😅 Men derfor for å være smart og i forkant har jeg valgt å koble ut fra samtalen og fortsetter å skrive på det vi skal gjøre slik at jeg har backup om de prøver å bruke det mot meg at jeg plutselig ikke engasjerer meg også har jeg egentlig masse når læreren spør🤭😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...