AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #1 Skrevet 11. september 2022 Mannen ble sammen med en dame på samme studie. Iløpet av studietiden fikk dem et nettverk via studie, og har på bakgrunn av det svært mange felles venner. Selv om de gjorde det slutt, har de hatt en god dialog og ikke noe drama. Så det har aldri vært noe problem for dem å dra på de samme festene eller møtes i andre sammenhenger etter det ble slutt. Da jeg ble sammen med mannen var jeg fullt klar over dette. Han hadde hele veien vært åpen og ærlig på det. Men så ble det til at vi flyttet til andre kanten av landet pga jobbtilbud. Jeg rakk aldri møte eksen, og var innerst inne glad for at avstanden mellom dem ble større og kontakten opphørte. Nå har derimot de fleste i vennekretsen flyttet hit vi bor (også pga jobb), inkludert eksen hans. Jeg har aldri møtt henne, fordi jeg har vært ekstremt dårlig i svangerskapet (kastet opp i 9 mnd) og tiden i etterkant av fødsel har vært hektisk. Mannen har derimot møtt henne en rekke ganger i sosial sammenheng den siste tiden- og dette plager meg mer og mer. Jeg er helt sikker på at han aldri vil legge en hånd på henne, men følelsesmessig takler jeg det dårlig. Jeg føler den dama "snegler" seg sakte men sikkert innpå oss. Mannen har ikke noe imot at vi møtes, og er forberedt på at det vil skje ganske snart. Kjenner jeg gruer meg mer og mer til den dagen, men vet at det ikke er til å unngå. Hvordan kan jeg takle dette? 😩 Anonymkode: d0c83...b01 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #2 Skrevet 11. september 2022 Har du snakket med mannen din om det du føler og tenker? Anonymkode: c7dda...047
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #3 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du snakket med mannen din om det du føler og tenker? Anonymkode: c7dda...047 Ikke så mye. Føler det blir så dumt å komme nå og synes dette er vanskelig, når han hsr vært åpen om det. Og jeg vet jo innerst inne at dem er helt ferdig, så tror ikke jeg er bekymret for at noe skal skje mellom dem. Jeg vet ikke direkte hva som faktisk plager meg. Anonymkode: d0c83...b01
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #4 Skrevet 11. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke så mye. Føler det blir så dumt å komme nå og synes dette er vanskelig, når han hsr vært åpen om det. Og jeg vet jo innerst inne at dem er helt ferdig, så tror ikke jeg er bekymret for at noe skal skje mellom dem. Jeg vet ikke direkte hva som faktisk plager meg. Anonymkode: d0c83...b01 Kanskje prøve å grave litt i det, så du får bedre grep om hva som plager deg? Jeg kan føle sjalusi og plage meg selv med tanker om eksen og sånt om jeg har det dårlig med meg selv. Å jobbe mot å styrke meg selv har løst opp sjalusien uten at jeg har trengt å si noe til mannen. Det trenger ikke være sånn for deg, selvfølgelig, men poenget er at du må finne ut hvor det trykker på noe ømt i deg. Anonymkode: f8e17...fc8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #5 Skrevet 11. september 2022 Jeg synes det er litt rart at han har klart å være så sosial når du har vært så dårlig og etter baby kom? Kan det ha noe med saken å gjøre, at han lever sitt sosialliv som før, uten deg, mens du blir sittende hjemme? Og så blir hun da en kontrast til dette livet for deg? Anonymkode: a6df2...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #6 Skrevet 11. september 2022 Han er jo fortsatt glad i henne og vil sikkert fortsette å holde kontakten med henne. Men jeg skjønner deg, det er vondt å kjenne på sjalusi. Anonymkode: ab8f6...3e9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2022 #7 Skrevet 11. september 2022 Hva er du redd for skal skje egentlig? Tror du at han egentlig har lyst til å ligge med henne, og at fysisk avstand, og det at du er med og konstant passer på, er det eneste som hindrer dem i å hoppe til køys med hverandre? Nei? For de er ekser. Akkurat som dine ekser. Om du treffer dine ekser på gaten uten at kjæresten din er med, så blir du ikke gal av lengsel og kåthet. Nei, du er ferdig med dem. Forholdet mellom dere er nå 110% platonisk! Hadde eksen din elget seg inn på deg, så hadde du ikke blitt smigret. Du hadde synes det hadde vært ubehagelig og bedt han om å slutte. Fordi du er voksen og grei og til å stole på! Akkurat som kjæresten din er til å stole på. Og han er sammen med DEG fordi han elsker DEG! Ikke fordi eksen heller ville ha en annen dude, og så ble kjæresten din sammen med deg som en reserveløsning. Anonymkode: ac5da...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå