Gå til innhold

Jeg er 15, hvordan kan jeg holde stemoren glad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har googlet en del og skriver nå her i forumet som jeg fant. 

Min pappa har vært singel lenge og hatt en del flørt. Nå er han i seriøst forhold og skal bli samboer. 

Jeg synes det er hyggelig. Jeg ønsker å føle henne velkommen og at hun skal få det fint hos oss. 

Ting jeg lurer på da jeg ikke har slik erfaring. 

Bør jeg gjøre noe konkret for henne, eller trekke meg unna og gi space? 

Hvordan bør jeg gå frem å få nært forhold til henne. Jeg savner en mor-datter forhold selv om hun selv er relativ ung. Samtidig er jeg redd for å bli skuffet. 

Eller skal jeg trekke meg unna helt og la henne og pappa være alene. 

Pappa har kort lunte og er hyper, så jeg er også redd for at jeg skal bli tilknyttet henne men forholdet ikke vil vare. 

Anonymkode: 67b83...efd

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nok anbefale deg å ta det et og er steg inn i det. Som du skriver, du vet ikke om det varer og du kjenner ikke henne.

Så første steget er å bli kjent, der tenker jeg også hun bør ta iniativ.  Så ikke kast deg helt inn i det, før du ser hvilken rolle hun tar for deg. Situasjonen er også ny for henne også. Så en liten prosess to veier her må du nok forvente.

Men spør henne litt , så du blir litt kjent med henne. Kan være en god start.

Jeg skjønner frykten for at det ikke skal vare. Men uansett fint å ha det bra så lenge det varer tenker jeg. Hva din far og hun gjør , går du ikke gjort så mye med. Selv om en leksjon evnt blir kort, skader det ikke om relasjonen er god. Men det er også mest hennes ansvar , at dere skal ha det fint.  Men hjelper jo med samarbeid fra din side, absolutt. 

Anonymkode: b02ce...b46

Skrevet

Ta det pent, og vær deg selv ❤

Anonymkode: 60f42...024

Skrevet

Det er ikke ditt ansvar å holde stemor glad. Vær deg selv. 

Anonymkode: 3ee67...e37

Skrevet

Oppfør deg, rydd etter deg, utfør de arbeidsoppgave du får tildelt i huset, følg husets regler. Gi de voksne tid til å være alene, det har de et sterkt behov for, spesielt de første mnd. Du merker fort om du er ønsket i stuen eller ikke, er du ikke det, så trekker du deg tilbake på rommet ditt. 

Anonymkode: 4d459...6a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppfør deg, rydd etter deg, utfør de arbeidsoppgave du får tildelt i huset, følg husets regler. Gi de voksne tid til å være alene, det har de et sterkt behov for, spesielt de første mnd. Du merker fort om du er ønsket i stuen eller ikke, er du ikke det, så trekker du deg tilbake på rommet ditt. 

Anonymkode: 4d459...6a4

Forstår du er anonym ihvertfall. For et råd. 

TS kan si til stemor at det blir hyggelig å bli kjent. og så være seg selv. At TS er ønsket i sitt eget hjem, det er en selvfølge. 

• Liker 3
Skrevet

Har du snakket med noen om at din far har kort lunte? Går du på nåler pga det? Det skal ikke gå ut over deg selv om han har ADHD. Det er hans ansvar å ikke la sinnet sitt gå ut over andre. Og spesielt andre. Bare det at du går inn på et forum og spør hvordan du skal blidgjøre stemor får en bjelle til å ringe hos meg. Det er heller de voksne som burde lure på hvordan de skal få dette til å fungere mest mulig bra for deg ❤️

Kanskje faren din trenger sinnemestringskurs eller medisiner for ADHDen sin.

Anonymkode: a1905...36a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...