Gå til innhold

Folk som er overhjertelige når de skriver på Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser andres bursdags gratulasjoner på Facebook, og noen damer er så veldig hjertelige så det blir litt mye kvasi for min del.

Feks: "Gratulerer med dagen fantastiske gode deg. Det er så magisk å ha fått deg inn i vår fantastiske familie".

Eller: "Gratulerer med fødselsdagen vår fantastiske unike svigerdatter. Du kom inn i vårt liv med din magiske personlighet, og vi er ydmyke for å være en del av din familie"

Er folk så pompøse i virkeligheten eller kun på sosiale medier?

Anonymkode: 1ae22...252

• Liker 16
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg leser andres bursdags gratulasjoner på Facebook, og noen damer er så veldig hjertelige så det blir litt mye kvasi for min del.

Feks: "Gratulerer med dagen fantastiske gode deg. Det er så magisk å ha fått deg inn i vår fantastiske familie".

Eller: "Gratulerer med fødselsdagen vår fantastiske unike svigerdatter. Du kom inn i vårt liv med din magiske personlighet, og vi er ydmyke for å være en del av din familie"

Kun på SoMe.. det er for å vise andre at de er nære venner, smiske, imponere og sjarmere. Egentlig for å sette seg selv i et godt lys utad.. der folk gjerne skriver tilbake: Åååh tusen takk herlige skjønne vesen ❤️ 
Når det gjelder svigerdatter typ kommenterer, er det for at alle skal se at de har et godt og kjærlig forhold, og for at ingen skal tro noe annet. 
Eller at de sier ting skriftlig, fordi det er vanskelig og unaturlig å si det direkte. 

Anonymkode: e7d9f...2d9

• Liker 11
Skrevet

Er det virkelig så ekstremt å si det da? Det er jo i utgangspunktet ganske upersonlig å skrive en facebook tekst så at man spicer den opp litt synes jeg ikke blir for mye. 

Man hadde ikke trengt å si det i virkeligheten dersom man faktisk kunne gi en klem og sånne ting. 

Anonymkode: 421fc...6cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det virkelig så ekstremt å si det da? Det er jo i utgangspunktet ganske upersonlig å skrive en facebook tekst så at man spicer den opp litt synes jeg ikke blir for mye. 

Man hadde ikke trengt å si det i virkeligheten dersom man faktisk kunne gi en klem og sånne ting. 

Det er klissete.

Ts

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er klissete.

Ts

Ja jeg kan være enig i akkurat det 😅 litt kleint er det å skrive det i åpen profil. På begynnelsen av facebook så pleide jeg ikke bry meg om hvordan jeg framsto og kunne skrive mye rart og også kjærlighetserklæringer, men nå holder jeg det mye mer kort og kontret om noe er offentlig- men det er jo ikke spesielt spennende eller personlig da. 

• Liker 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Helt enig, virker bare klissete og falskt. 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg syns det er flott med folk som ikke er like tilknappet som nordmenn flest når det gjelder komplimenter.

Jeg skulle ønske jeg var flinkere til det selv.

Skrevet

Jeg synes også det virker falskt når folk skriver slikt på sosiale medier. Hadde vært hyggelig å få høre noe slikt ansikt til ansikt (men gjerne neddempet fem hakk fra "fantastisk magisk" slik at det blir litt troverdig. Når folk overdriver sånn og bare bruker superlativer så mister ordene sin kraft.
Blir litt det samme som folk som sier tusen hjertelig takk, når du gir dem en kopp kaffe. Det holder med et enkelt takk for slike småting. Spar superlativene til en dag hvor du virkelig trenger dem.

Anonymkode: c60fc...84c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (15 minutter siden):

Jeg syns det er flott med folk som ikke er like tilknappet som nordmenn flest når det gjelder komplimenter.

Jo det er sant, men mener folk det de skriver?

Ts

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo det er sant, men mener folk det de skriver?

Ts

Det vet bare den som skriver og er det så interessant for andre enn mottaker?

Skrevet

Jeg setter så mye mer pris på slike meldinger (helst litt mer nedtonet) privat enn offentlig. Har inntrykket av at slike er veldig opptatt av å vise hele resten av verden at de viser omsorg. Ordentlig omsorg er en melding til meg som ikke alle andre må se 

• Liker 5
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (46 minutter siden):

Det vet bare den som skriver og er det så interessant for andre enn mottaker?

Hvorfor da skrive det offentlig?

Anonymkode: fbd5f...a2d

• Liker 1
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (1 time siden):

Er ikke så vanlig å skrive slik utlandet, eller kanskje i USA. 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor da skrive det offentlig?

Hvorfor ikke?

Skrevet

Litt sånn Shaman Durek style

• Liker 3
Skrevet

Akk ja, jeg har registrert det samme og det er merkelig. En egen FB-sjargong som en og en nesten ikke bruker alene, men når flere begynner å si "noe" til et menneske/om noe ved det mennesket, så skal plutselig alle si det og det blir som en krattbrann som starter i et hjørne og farer over hele innlegget. Noen av dem sier ingenting - de sender bare et rødt hjerte (!), som om de fremdeles var åtte år og hadde fått sin første minnebok igjen.

Så utrolig merkelig at voksne mennesker poserer og poserer for seg selv til de finner det ene bildet som går igjennom deres private sensur og så legges det ut til verden (som om de bare tok ett bilde helt tilfeldig liksom...) De smiler inderlig til mobilen, som om det var hver og en av oss som satt inni den og mottok den nokså falske situasjonen som det jo blir. Den riktige poseringen, eller den riktige meningen som er både politisk og økologisk korrekt i tiden, med flagg, faner, tekst og ramme...så hele verden skal forstå at de er av det rette slaget (for eller imot alle de rette tingene), verd å likes til verdens ende, eller til FB en dag tar slutt og det er omtrent samme sak.

Flokkmentalitetsmennesker er noe rare greier. 🤔

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Akk ja, jeg har registrert det samme og det er merkelig. En egen FB-sjargong som en og en nesten ikke bruker alene, men når flere begynner å si "noe" til et menneske/om noe ved det mennesket, så skal plutselig alle si det og det blir som en krattbrann som starter i et hjørne og farer over hele innlegget. Noen av dem sier ingenting - de sender bare et rødt hjerte (!), som om de fremdeles var åtte år og hadde fått sin første minnebok igjen.

Så utrolig merkelig at voksne mennesker poserer og poserer for seg selv til de finner det ene bildet som går igjennom deres private sensur og så legges det ut til verden (som om de bare tok ett bilde helt tilfeldig liksom...) De smiler inderlig til mobilen, som om det var hver og en av oss som satt inni den og mottok den nokså falske situasjonen som det jo blir. Den riktige poseringen, eller den riktige meningen som er både politisk og økologisk korrekt i tiden, med flagg, faner, tekst og ramme...så hele verden skal forstå at de er av det rette slaget (for eller imot alle de rette tingene), verd å likes til verdens ende, eller til FB en dag tar slutt og det er omtrent samme sak.

Flokkmentalitetsmennesker er noe rare greier. 🤔

Veldig godt beskrevet👌

Ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har en nær venninne som er sånn, og hun er sånn i virkeligheten også. Sånn, liker å snakke om hvor koselig vi har det (som for meg dreper stemningen :p) eller si "kjære søte gode Bente-vennen, går det bra med deg?".

Jeg synes jo det er litt ubehagelig med mindre det gjøres på tomannshånd, for føler man opphøyer enkeltpersoner veldig og prøver å fremheve forholdet de har, på en måte som er litt kleint for andre. Særlig når man ikke egentlig er så nær.

Samtidig er det jo godt ment, og hyggelig at hun er overstrømmende og liker å vise hvor mye folk betyr. Prøver å gå litt i meg selv på hvorfor jeg synes det er så kleint, så fint å se at det ikke bare er meg 😛

Anonymkode: c0514...b56

• Liker 3
Skrevet

Det aller rareste er vel at det sjelden er de aller nærmeste til den som har bursdag som skriver slike hilsninger, heller.

"Gratulerer såååå utroooolig masse til magiske du, som er så vakker både inni og utenpå. Jeg gleder meg hinsides mye til neste gang vi møtes." osv osv. Ei av de som gratulerer meg på omtrent denne måten er en person jeg stort sett bare møter tilfeldig på gata eller på butikken der vi bor. 

På meg føles det påtatt, overdrevent og kunstig. De ønsker helt sikkert å være hyggelige, så på den måten mener de jo det de skriver. Det er bare det at de liksom ble litt grenseløse oppi det hele. :fnise: 

Dvs: det er ett alternativ til, og det er at de driver med Nu Skin eller Mary Kay, og bare skal smiske slik at du bruker penger på "businessen" deres. 

Anonymkode: bad7a...06b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Med stor fare for å fremstå som en skikkelig hengenese nå, jeg fortsetter: sånne kan faktisk godt sitte i samme huset og skrive sånt. Jeg vet om to som hadde funnet hverandre, de ble kjærester, flyttet sammen og det var et renn av offentlig "kosemosesnakk" til hverandre og kyssekliss og kjærlige utbrudd...og jeg vet at de bodde sammen i det samme huset. Kan dere ikke heller snakke sammen dere i mellom og la oss få slippe overdose av deres private liv, please? Det blir for mye. 

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...