Gå til innhold

Får din tenåring gå med kosedress i selskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om å bare være fornøyd med å få femten åringen med i selskap, og dermed godta at hun går i en brun kosedress? Typisk velour. Var et selskap i et leid lokale med familie (ikke bare vår), ca 30 stk.

Anonymkode: ae22c...6f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uaktuelt 

Anonymkode: 9f80e...e3d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uaktuelt 

Anonymkode: 9f80e...e3d

Hvorfor?

• Liker 1
Skrevet

Ha ha nei, ikke tale om.

Anonymkode: 03d5e...ac8

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ikke. I hvert fall ikke om forutsetningen er et frisk barn med normal psykisk helse. Tung autist med ocd, så kunne jeg kanskje vurdert det.

Anonymkode: 98555...1b0

Skrevet

Var en bursdag, ikke høytidelig, men likevel mange gjester, derfor lokale. Var medbrakt mat osv, vanlig bursdags  selskap.

Skrevet

Hadde ikke akseptert det. Det er enkelte tradisjoner og sosiale regler man bare skal følge, det å ha på seg respektable klær i selskap et en av de. Gir mye slakk på andre ting, men i mine øyne er det å lære barna mine de sosiale kodene en av mine viktigste bidrag for at de skal ha et velfungerende voksenliv.

Anonymkode: 7ed96...263

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Eg hadde prata med tenåringen om kvifor ein eigentleg pyntar seg i selskap, satt det inn i ein samanheng. Mao, i utgangspunktet ville eg prøvd å få ungdomen til å pynte seg, men går ikkje det er det viktigare å møte enn å vere «fasjonabelt antrukket». 

• Liker 1
Skrevet

I dåp fikk hun gå i poptrash og Levis tshirt😄 tror mange er uenige med meg her.

Skrevet

Nei, jeg synes det er respektløst ovenfor vertskapet. 

Skrevet

Noen har problemer med noen typer stoff mot huden. Gjerne i forbindelse med autisme. Da tenker jeg at det er greit.

Hvis ikke, så forventer jeg at en 15-åring klarer å følge vanlige "retningslinjer" som vi har her i Norge, at vi kler oss penere i selskaper enn ellers.

Anonymkode: 3412a...19d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen har problemer med noen typer stoff mot huden. Gjerne i forbindelse med autisme. Da tenker jeg at det er greit.

Hvis ikke, så forventer jeg at en 15-åring klarer å følge vanlige "retningslinjer" som vi har her i Norge, at vi kler oss penere i selskaper enn ellers.

Ikke tilfelle her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke tilfelle her.

Da ville jeg vært streng på det. Du skal oppdra barna dine. Forberede dem på voksenlivet. Å gå i selskap i kosedress er sånn autister og 2-åringer gjør! Ikke 15-åringer! En 15-åring må faktisk ta seg sammen og vokse opp. Følge litt voksnere regler. Gjøre ting hun ikke har lyst til. Vaske rommet sitt. Lage middag, vaske klær, klippe plenen, legge fremtidsplaner, etc.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...